چرا باید از پرکردن بیش‌ازحد باک بنزین خودداری کرد؟

 

چرا باید از پرکردن بیش‌ازحد باک بنزین خودداری کرد؟

 
بسیاری از ما عادت داریم تاحدممکن باک خودرو را پر کنیم؛ اما این، ایده‌ی چندان جالبی نیست و بهتر است آن را کنار بگذاریم؛ چون ممکن است به خودرو آسیب بزنیم.
 
 
بسیاری از رانندگان عادت دارند باک بنزین خودرو خود را تاحدممکن پر کنند. شاید در نگاه اول چنین کاری درست به‌نظر برسد و با خود بگویید خودرو بیشترین سوخت ممکن را با خود به‌همراه دارد؛ اما پرکردن بیش‌ازحد باک چندان هم ایده‌ی جالبی نیست و در طولانی‌مدت، می‌تواند به خودرو آسیب بزند. دلایلی وجود دارند که براساس آن‌ها، بهتر است وقتی پمپ به صدای کلیک‌کلیک افتاد و سوخت را به‌طور خودکار قطع کرد، دیگر به بنزین‌زدن ادامه ندهید.
 
 
دلیل اول هدررفتن پول است. پمپ‌ها براساس اختلاف فشار کار می‌کنند و وقتی اولین‌بار صدای قطع‌کن پمپ را می‌شنوید؛ یعنی پمپ‌بنزین تشخیص می‌دهد باک پر شده است. اگر پس از فعال‌شدن قطع‌کن دوباره‌ اهرم نازل سوخت را فشار دهید، این امکان وجود دارد که اصلا بنزینی وارد باک نشود؛ درحالی‌که عدد سوخت‌شمار روی پمپ مقداری بیشتر شده است. در این حالت، درحقیقت شما پول بنزینی را پرداخت خواهید کرد که آن را دریافت نکرده‌‌اید. همچنین، پرکردن بیش‌ازاندازه‌ی باک، باعث سرریزشدن بنزین و ریختن آن به بیرون از باک بنزین می‌شود. این، یعنی آن مقدار سوخت هدر رفته است. شاید مقدار بنزین سرریزشده از باک زیاد نباشد؛ اما همین مقدار کم چرا باید زمین بریزد؟
 
 
مسئله‌ی بعدی در همه‌ی خودروها پیش نمی‌آید و بسته به طراحی سیستم سوخت‌رسانی خودرو، می‌تواند در خودرویی امکان‌پذیر و در خودرویی دیگر غیرممکن باشد. این مسئله مربوط‌به آسیب‌دیدن سیستم کنیستر است. کنیستر در فیلترکربنی است که بخارهای حاصل از بنزین را به‌صورت مایع درمی‌آورد و به باک برمی‌گرداند. این سیستم طوری طراحی شده تا ورودی آن به‌شکل گاز و خروجی آن به‌شکل مایع باشد. در برخی از خودروها، سیستم کنیستر درون باک قرار دارد و اگر باک خودرو را بیش‌ازحد پر کنید، ممکن است سوخت وارد مدار کنیستر شود و به این قطعه‌ی نه‌چندان ارزان‌قیمت آسیب برساند. اگر کنسیتر خودرو شما آسیب ببیند، چراغ چک خودرو روشن خواهد شد و آزمون‌های آلایندگی را دیگر نمی‌تواند با موفقیت بگذراند.
 
آلودگی زیست‌محیطی مسئله‌ی دیگری است که معمولا افراد به آن اهمیتی نمی‌دهند؛ چون سرریزشدن بنزین از باک خودرو باعث آلوده‌شدن محیط می‌شود. درپایان، به این نکته باید اشاره کنیم که بسیاری از افراد صدای اول سیستم قطع پمپ را به‌عنوان معیاری برای پرشدن باک در نظر می‌گیرند و آزمون مصرف سوخت خود را از روی همین معیار انجام می‌دهند تا ببینند خودرو با یک باک چقدر حرکت می‌کند. اگر باک را بیش‌ازحد پر کنید، آزمون مصرف سوخت شما نیز اشتباه از آب درمی‌آید؛ چون دقیقا نمی‌دانید چه مقدار بنزین درون باک وجود دارد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت