رونق تولید با شناسایی و حمایت از گلوگاه های صنعت محقق می شود

 

رونق تولید با شناسایی و حمایت از گلوگاه های صنعت محقق می شود

 
بازرس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی گفت: با تصویب‌نامه هیات وزیران مبنی بر امکان ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز نباید چندان امیدوار به روزهای روشن و همچنین رونق تولید بود چرا که هرچند حل کننده چند مشکل خاص است اما در عمل راهگشا نیست.
 
امید رضایی  با تاکید بر این که تبصره های مصوبه ثبت سفارش بدون انتقال ارز به شدت دست و پاگیر است، افزود: تعیین سقف برای انجام این امر از تاثیرگذاری مثبت این مصوبه می کاهد چرا که 300 میلیون دلار ارزش جهانی مشخصی دارد و توان تامین همه قطعات با این میزان وجود ندارد بنابراین لازم است ضمن افزایش حجم، نسبت به رفع محدودیت ها اقدام شود. 
وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک قطعه سازان با وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از پایان سال تصریح کرد: در این جلسه به تعطیلات سال جدید میلادی و در عین حال سال جدید چینی در کنار تعطیلات نوروز که باعث به وجود آمدن مشکلات و همچنین طولانی شدن زمان برای زنجیره تامین شده، اشاره شد این در حالیست که هدفگذاری تولید 550 هزار خودرو برای هر خودروساز نیز مزید بر علت شد و بر مشکلات قطعه سازان افزود.
 
عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: این مشکل منحصر به امسال نیست و هرساله تعطیلات منجر به ایجاد چالش برای تامین قطعات می شود، از سوی دیگر قوانین و فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز نیز مشکلات را تشدید کرده و این در حالیست که حجم زیادی از مشکلات به مباحث خود تحریمی برمی گردد.
رضایی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای نقشه راه تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه باید بر اساس شرایط خاصی انجام شود، تصریح کرد:  در چنین شرایطی لازم است بانک مرکزی با نظارت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروساز تامین قطعات برای قطعه سازان را تسریع کند تا با مشکل تامین قطعه مواجه نشویم چرا که توقف چند ماهه تامین قطعات و انتقال آن به سال جدید باعث می شود تولید به صورت جدی از نیمه خرداد اغاز شود در این شرایط بحث قوانین و مقررات باید به گونه ای تعریف شود که حداقل جبران تعطیلات را به شکلی داشته باشد که این امر تاکنون انجام نشده است.
این فعال صنعت قطعه ادامه داد: مصوبه ثبت سفارش بدون انتقال ارز هرچند که چندان تاثیرگذار نیست و هرکس تنها یک بار توان انجام آن تا سقف محدود 300 میلیون دلار را دارد اما همین مسکن نیمه هم پیش از عید نیز قابلیت اجرایی شدن داشت. در شرایطی که در 6 ماهه دوم سال مشکل شدید نقدینگی و عدم توان تامین و خرید قطعه وجود داشت این مصوبه می توانست تا اندازه ای تاثیرگذار باشد و تامین قطعات را در آن برهه زمانی با مشکل مواجه نکند. 
وی با بیان این که هر تامین کننده ای ماهانه فروش و نیاز تعیین شده و متفاوتی دارد، اظهار کرد: در این شرایط باید سناریویی تعریف شود تا تامین و یا تولیدکننده قادر به استفاده از منابع به نسبت نیاز خود باشد بنابراین اگر عددی تعیین می شود باید بر اساس نیاز تعریف شود که نیاز واقعی هر مجموعه و تولیدکننده در بهترین شرایط را خودروساز و در ادامه وزارت صنعت، معدن و تجارت می داند بنابراین لازم است کمیته سه جانبه ای با هدف خروج از بحران و شناسایی این گلوگاه ها تشکیل شود. 
به گفته بازرس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی، این کمیته می تواند مشخص کند که به هر تامین کننده چه عددی در چه زمینه ای تخصیص داده شود در غیر این صورت اگر عددی تخصیص یابد اما فتح بابی برای خودروساز صورت نگیرد و نسبت به رفع محدودیت ها اقدام نشود، نمی توان انتظار رونق تولید داشت. 
رضایی تاکید کرد: لازم است هرچه سریع تر گلوگاه ها شناسایی و تمرکز و تخصیص به این بخش اختصاص یابد در غیر این صورت شاهد تغییر ملموسی نخواهیم بود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : لطفا یکبار هم شده پشت هم باشیم از حقمون نگذریم
j7 : سلام کلا چقد در اومده با این افزایش
X5 یاسوج : امروز دعوت نامه تکمیل وجه اومد برام 225افزایش خورده جهت اطلاع ندارم بدم از کجا بیارم کسی هست حواله ماشین وبخره
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : ایموبلایزر مشکل داره و سویچ رو تشخیص نمیده . ببین سویچ از دستت نیافتاده
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.