رونق تولید با شناسایی و حمایت از گلوگاه های صنعت محقق می شود

 

رونق تولید با شناسایی و حمایت از گلوگاه های صنعت محقق می شود

 
بازرس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی گفت: با تصویب‌نامه هیات وزیران مبنی بر امکان ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز نباید چندان امیدوار به روزهای روشن و همچنین رونق تولید بود چرا که هرچند حل کننده چند مشکل خاص است اما در عمل راهگشا نیست.
 
امید رضایی  با تاکید بر این که تبصره های مصوبه ثبت سفارش بدون انتقال ارز به شدت دست و پاگیر است، افزود: تعیین سقف برای انجام این امر از تاثیرگذاری مثبت این مصوبه می کاهد چرا که 300 میلیون دلار ارزش جهانی مشخصی دارد و توان تامین همه قطعات با این میزان وجود ندارد بنابراین لازم است ضمن افزایش حجم، نسبت به رفع محدودیت ها اقدام شود. 
وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک قطعه سازان با وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از پایان سال تصریح کرد: در این جلسه به تعطیلات سال جدید میلادی و در عین حال سال جدید چینی در کنار تعطیلات نوروز که باعث به وجود آمدن مشکلات و همچنین طولانی شدن زمان برای زنجیره تامین شده، اشاره شد این در حالیست که هدفگذاری تولید 550 هزار خودرو برای هر خودروساز نیز مزید بر علت شد و بر مشکلات قطعه سازان افزود.
 
عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: این مشکل منحصر به امسال نیست و هرساله تعطیلات منجر به ایجاد چالش برای تامین قطعات می شود، از سوی دیگر قوانین و فرایند ثبت سفارش و تخصیص ارز نیز مشکلات را تشدید کرده و این در حالیست که حجم زیادی از مشکلات به مباحث خود تحریمی برمی گردد.
رضایی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای نقشه راه تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه باید بر اساس شرایط خاصی انجام شود، تصریح کرد:  در چنین شرایطی لازم است بانک مرکزی با نظارت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروساز تامین قطعات برای قطعه سازان را تسریع کند تا با مشکل تامین قطعه مواجه نشویم چرا که توقف چند ماهه تامین قطعات و انتقال آن به سال جدید باعث می شود تولید به صورت جدی از نیمه خرداد اغاز شود در این شرایط بحث قوانین و مقررات باید به گونه ای تعریف شود که حداقل جبران تعطیلات را به شکلی داشته باشد که این امر تاکنون انجام نشده است.
این فعال صنعت قطعه ادامه داد: مصوبه ثبت سفارش بدون انتقال ارز هرچند که چندان تاثیرگذار نیست و هرکس تنها یک بار توان انجام آن تا سقف محدود 300 میلیون دلار را دارد اما همین مسکن نیمه هم پیش از عید نیز قابلیت اجرایی شدن داشت. در شرایطی که در 6 ماهه دوم سال مشکل شدید نقدینگی و عدم توان تامین و خرید قطعه وجود داشت این مصوبه می توانست تا اندازه ای تاثیرگذار باشد و تامین قطعات را در آن برهه زمانی با مشکل مواجه نکند. 
وی با بیان این که هر تامین کننده ای ماهانه فروش و نیاز تعیین شده و متفاوتی دارد، اظهار کرد: در این شرایط باید سناریویی تعریف شود تا تامین و یا تولیدکننده قادر به استفاده از منابع به نسبت نیاز خود باشد بنابراین اگر عددی تعیین می شود باید بر اساس نیاز تعریف شود که نیاز واقعی هر مجموعه و تولیدکننده در بهترین شرایط را خودروساز و در ادامه وزارت صنعت، معدن و تجارت می داند بنابراین لازم است کمیته سه جانبه ای با هدف خروج از بحران و شناسایی این گلوگاه ها تشکیل شود. 
به گفته بازرس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی، این کمیته می تواند مشخص کند که به هر تامین کننده چه عددی در چه زمینه ای تخصیص داده شود در غیر این صورت اگر عددی تخصیص یابد اما فتح بابی برای خودروساز صورت نگیرد و نسبت به رفع محدودیت ها اقدام نشود، نمی توان انتظار رونق تولید داشت. 
رضایی تاکید کرد: لازم است هرچه سریع تر گلوگاه ها شناسایی و تمرکز و تخصیص به این بخش اختصاص یابد در غیر این صورت شاهد تغییر ملموسی نخواهیم بود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭
میلاد : با این که اون تاریخ من در سفر هستم . سعیمو میکنم که یه روز زودتربرگردم تهران تا بتونم در این تجمع باشم