اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 
نمایش نسل جدید یک خودروی میان سایز خانوادگی با استفاده از نموداری که میزان فروش در کلاس خود را نشان می‌دهد روش عجیبی است؛ اما همین میزان فروش هیوندای را متقاعد کرده هشتمین نسل سدان خبرساز سوناتا را تولید نماید.
 
 
البته هیوندای سوناتای جدید وارد همه‌ی بازارهای اروپایی نخواهد شد ولی در چین، آمریکا و دیگر بازارهای مهم جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.
 
 
نسل جدید سوناتا از پلتفرم جدید N3 یا نسل سوم استفاده کرده که در دیگر محصولات و به ویژه شاسی بلندهای هیوندای و کیا نیز بکار رفته و یا خواهد رفت.
 
 
برای اولین بار در سوناتا تکنولوژی‌های جدیدی نیز بکار رفته است. خودرویی که در تست‌های ما حضور داشته مخصوص بازار چین بوده و در دل آن پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی جای گرفته است.
 
 
پیشرانه‌های جدید و جذاب‌تر 1.6 و 2.5 لیتری نیز با قدرت‌های 178 و 189 اسب بخاری در دسترس خواهند بود.
 
 
اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود کیفیت سواری نامناسب خودروی حاضر در تست بود. مسیری که ما در آن حضور داشتیم پر از دست‌اندازها و چاله‌های ریزودرشت بود که باعث می‌شود سوناتا لرزش‌های زیادی داشته باشد و این امر نشان‌دهنده‌ی نقاط ضعف شاسی سوناتاست. امیدواریم که این تنظیمات تنها مختص خودروی حاضر در تست باشد اما خب در اولین برخورد با سوناتا حس خوبی به ما دست نداد.
 
 
نیمه‌ی پر لیوان چسبندگی بسیار خوب سوناتای جدید در پیچ‌هاست هرچند سیستم فرمان خودرو همانند چرم روی غربیلک احساس مصنوعی دارد.
 
البته هیوندای صادقانه گفته که تریم روی داشبورد از نوع مصنوعی بوده اما خب پلاستیک بکار رفته در اطراف پشت آمپرها، داخل پانل درب‌ها و تونل مرکزی ناامیدکننده است. این خودروساز کره‌ای اخیراً محصولاتی با کیفیت کابین بسیار بهتری تولید کرده اما به وضوح می‌توان پسرفت هیوندای در نسل جدید سوناتا را مشاهده کرد. بازهم تأکید می‌کنیم که شاید این موضوع مختص این خودروی ابتدایی بازار چین باشد.
 
 
مکان برخی از دکمه‌ها نیز عجیب است. شما انتظار دارید کنترل ترمز پارک الکترونیکی را نزدیک اهرم تعویض دنده‌ی دکمه‌ای ببینید اما این‌گونه نیست. پس از کمی گشتن در کابین متوجه خواهید شد این دکمه به همراه دکمه باز کننده‌ی صندوق‌عقب در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.
 
 
همه‌ی این موارد باعث ناامیدی است زیرا ظاهر نسل جدید سوناتا خوب بوده و از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها برخوردار شده است. در بخش طراحی از برخی ویژگی‌های کانسپت له فیل روگ استفاده شده است.
 
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ظاهر این خودرو نوار کرومی‌ای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشه‌ها کشیده شده و به کاپوت می‌رسد و آنجا به دیلایت های LED می‌پیوندد. نوار نورانی کاملی نیز در عقب بکار رفته که ظاهر خوبی ایجاد می‌کند.
 
 
یکی دیگر از نقاط قوت نسل جدید هیوندای سوناتا تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. شما می‌توانید درب‌ها را با استفاده از تکنولوژی NFC باز کنید. همچنین دوستان و آشنایان هم می‌توانند با گوشی‌های خود به خودرو دسترسی داشته باشند و همچنین از راه دور می‌توانید صندوق‌عقب را باز کنید. در فضاهای پارک تنگ نیز می‌توان از راه دور خودرو را جلو و عقب کرد.
 
بد نیست به طیف کامل سیستم‌های ایمنی و هوشمند این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی است. پشت آمپرهای 12.3 اینچی و صفحه‌نمایش 10.25 اینچی با ارتباطات گوشی‌های هوشمند نیز بخشی از این پکیج هستند.
 
 
نمی‌توانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگی‌های این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکننده‌ی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند اما خب وجود تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته تا حدی جبران مافات می‌کنند. امیدواریم خودرویی که تست کردیم نشانه‌ای از دیگر مدل‌های تولیدی در آینده نباشد.
 
 
مشخصات هیوندای سوناتا جدید
 
قیمت: اعلام نشده
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: اعلام نشده
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم
محمد 19مهر : گلون قارداش خوش گلیب سیز صابا زیق یاخاجایخ سایپانن قاپوسونا
اف ایکس : ای بابا اینا همه شایعه هست به مرگ میگرن که به طب راضی بشی 100 میگن که به 30 راضی بشی