بررسی نقاط مثبت و منفی خودرو اسمارت فورتو

 

بررسی نقاط مثبت و منفی خودرو اسمارت فورتو

 

رپورتاژ - اسمارت فور2 یا فورتو از آن دسته خودروهایی است که به‌عنوان یک خودرو شهری برقی و سبز وارد بازار شد. درواقع رسالت این خودرو این بود که خریداران خودرو عصر جدید را به خرید خودروهای برقی و مصرف کمتر بنزین ترغیب کند. از طرفی باید بازار خودروهای رقیب جادارتر و خوش قیمت‌تر را مثل اسکودا سیتیگو، هویندای آی 10 و فیات پاندا را به دست بگیرد. اما عواملی مانند قیمت بسیار بالا، شعاع حرکتی بسیار کم و بسیاری از نقاط ضعف دیگر که در این خودرو به‌وضوح دیده می‌شود باعث شد فروش اسمارت فورتو کمتر از حد انتظار کمپانی تولیدکننده آن باشد. بااین‌حال در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از نقاط ضعف و قوت این خودرو سبز کوچک از کمپانی اسمارت بپردازیم.

نقاط مثبت

-پارک آسان

-هزینه نگه‌داری بسیار کم

-طراحی جذاب بخصوص برای بانوان

نقاط منفی

-موتور ساده و پیش‌پاافتاده که سرعت چندانی ندارد

-در سرعت‌های بالا عملکرد مناسبی ندارد

-نمرات متوسط در تست‌های تصادف

برخی نکات دیگر درباره اسمارت فورتو

به خاطر جای بسیار کمی که در طراحی این خودرو در نظر گرفته شده است سیستم تعلیق به‌ناچار به‌صورت خشکی قرارگرفته است که منجر به یک تجربه رانندگی خسته‌کننده شده است. بااین‌حال گیربکس دو کلاچه شش سرعته یک بهبود قابل‌توجه در نسخه فورتو می‌باشد و همچنین بهبودهایی درزمینه تعادل خودرو، رانندگی در سرعت‌های بالاتر را قابل‌تحمل‌تر و ایمن‌تر کرده است.

ازآنجایی‌که در خودرو اسمارت فورتو فقط دو صندلی وجود دارد احتمال اینکه خودرو اسمارت فورفور با 4 صندلی محبوبیت بیشتری داشته باشد بسیار زیاد است. ناگفته نماند که اسمارت فورفور خصوصیات مشترک بیشتری با رقیب خود یعنی رنو توینگو دارد اما درازای آن احتمالاً در هنگام پارک خودرو و در جا پارک‌های بسیار تنگ و موقعیت‌های شهری مشکل‌ساز خواهد شد.

بررسی نقاط مثبت و منفی خودرو اسمارت فورتو

مشخصات فنی و عملکرد

ازآنجایی‌که کمپانی مادر اسمارت فورتو شرکت مرسدس است بسیاری از تکنولوژی‌های خودروهای بزرگ‌تر این کمپانی، مانند کلاسC مرسدس در اختیار فورتو قرار گرفته است. ازجمله این تکنولوژی‌ها می‌توان به سیستم تعلیق عقب فورتو اشاره کرد که منجر به نرمی و آسایش بیشتر کابین به‌خصوص روی دست‌اندازها شده است. چیزی که در مدل قبلی اصلاً به چشم نمی‌خورد و خودرو تکانهای بسیار زیادی را به کابین منتقل می‌نمود.

برخی طرفداران ممکن است قرار گرفتن موتور خودرو در قسمت عقب را یک موضوع جالب بدانند مثل خودرو پورشه 911 اما پورشه این کار را برای کنترل و چسبندگی بیشتر انجام داده است. درحالی‌که اسمارت فورتو این کار را برای افزایش فضای کابین انجام داده و نهایتاً کنترل خودرو در سر پیچ‌ها را فدای این موضوع کرده است. اولین باری که در سرعت با یک پیچ برخورد کنید متوجه خواهید شد که با یک اشاره فرمان به‌شدت عمل می‌کند و شانه خودرو خالی می‌شود. ولی قابل ذکر است که بهبودهای چشمگیری در این زمینه نسبت به مدل پیشین صورت گرفته است.

قرار گرفتن موتور در عقب خودرو اما توانسته است یک مزیت به این خودرو اضافه کند و آن کاهش شعاع دور زدن این خودرو است. که با رکورد 6.95 متر بهترین رقم در میان خودروهای در حال فروش است.

بررسی نقاط مثبت و منفی خودرو اسمارت فورتو

طراحی داخلی

گیربکس و سیستم تعلیق جدید این خودرو از همان ابتدا نوید از یک سواری بسیار نرم‌تر می‌دهد و کابین خودرو را به ثبات بیشتر می‌رساند. بااین‌حال طراحی خارجی آن برای اینکه سرنشینان در کابین آرامش بیشتری داشته باشند هنوز جای پیشرفت دارد. زیرا شکل ایستاده خودرو باعث می شود در سرعت بالا برخورد زیادی با باد داشته باشد و سروصدای ناخوشایندی تولید کند.

داشبورد

همان ابتدا که درون این خودرو می‌نشینید و به داشبورد یک نگاه می‌اندازید مشخص می‌شود که مشتریان در نظر گرفته شده برای خریدوفروش فورتو جوانان و بانوان می‌باشند. داشبورد این خودرو ترکیبی از شکل‌های دایره‌ای و مستطیل‌های گوشه گرد است که یک حس جوانانه به خودرو می‌دهند. بسیاری از رنگ‌های مختلف در کنتراست‌های زیبا وجود دارد که می‌توان برای داشبورد و تودوزی انتخاب نمود. پلاستیک استفاده‌شده نیز جنس خوبی دارد.

بررسی نقاط مثبت و منفی خودرو اسمارت فورتو
 

تکنولوژی

سیستم سرگرمی فورتو دقیقاً همانند طراحی داخلی و خارجی آن بسیار خوش استایل و جوان‌پسند می‌باشد. اگرچه که این زیبایی باعث سختی استفاده از آن نشده و کنترل‌ها بااینکه صفحه نمایشگر کوچک است بسیار آسان هستند.

بخریم یا نخریم؟

نمی‌توان منکر این قضیه شد که این یک خودرو بسیار موفق بوده است. ولی از جای کم و فضای دو نفره آن نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. خودرویی که فقط فضای کافی برای دو سرنشین را دارد با یک موتورسیکلت تفاوت چندانی ندارد. علاوه بر این با توجه به قیمت اسمارت در بازار ایران به حدود 500 میلون تومان رسیده است و نقاط ضعفی که گفته شد، خرید اسمارت تا حدودی عاقلانه نیست.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورتو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی ۴ سامانه : سلام من تحویل 5 فروردین هستم 8 خرداد فاکتور شدم 10 خرداد تخصیص پلاک شدهو 12 خرداد هم بارگیری نمایندگی گفت 4 شنبه میاد از مشهد تکمیل 5 برج 10
چانگان cs55🤠 : سلام ،ظرفیت تکمیل هست من خودم پرسیدم از سایپا
شاهین : سلام وقت شما بخیر میشه بگین برای چه فصلی بودین که الان دعوت نامه اومده؟
بهنان : سایپا غلط کرده بعدش هم شکایتشون میکنیم تا ریالراخر ازشون میگریم
الله : دمت گرم داداش خوش خبر باشی همیشه
J4 مشکی : رنگ مشکی فقط داشتن،رنگای دیگشون کمه ایناهم والا زاییدن توش،یدفه جلوشو گرفتن لامسب نمیاد که،میگن تو حمله
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
داودشبانی : سلام دوست عزیز خوبی کجا نگاه می‌کنی اینها رو نوشته بگو منم چک کنم
بنزینی تحویل29اسفند رنگ سفید : سلام ،،امروزفاکتورشد تکمیل وجه یکم بهمن،،پیش فروش بهمن 1401 مبلغ تاخیر 8ملیون زدن
سورن دوگانه : واریزی 28اذر دوگانه انگار در گروه کسی نیست
ارتقا تحویل تیر : دوستان من تحویل 31تیر ام‌ کی فاکتور میشم
افشین : در جواب نسترن شما اشتباهن همون سورن را انتخاب کردید کاری نمیشه کرد و برگشت پذیر نیست قبل از انتخاب سایت هشدار داد همون سورن را تکمیل وجه کنید در غیر این صورت حواله باطل میشه
منتظر تحویل 😊 : سلام خدمت دوستان ذاین آخرین پیامم هست تو این سایت ساینا sدوگانه ولی تبدیل به تک ((گفتن دوگانست ولی پیامک پیشنهادی بوده)) به هر حال تکمیل وجه 6اردیبهشت و سخا 9 و فاکتور 31,و پلاک 6خردا امروز عصری هم چراغ تحویل روشن شده به حرف دیگران هم اهمیت ندین بعضی ها دروغ میگن که ناراحت تون کنن میگن گرون میشه و فلان و.. انشاالله که شما هم به زودی تحویل میگیرین من از برج 5 سال1402 این سایت و چک میکنم ممنون از سازنده این سایت خدا نگهدار
آذری : سلام لطفآ یکی راهنمایی کنه فقط همین 118 رو میریزیم یا باز ممکنه قیمت رو تغییر بدن و مابه التفاوت بخوان؟
سلام : امروزروشن شد چراغ تحویل 4شنبه میرسه نمایندگی
پلاس خاکستری : کاش برج 11 سال 401 میرفتم 280 ملیون صفری میخریدم نه الان 280 دادم این 2 ساله انتظار بکشم
Ali : خودتون رو در باتلاق آشغالان خودروی دروغگو نندازید،گرفتار میشین