مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 

مرسدس AMG از قوی‌ترین پیشرانه‌ ۴ سیلندر تولیدانبوه جهان رونمایی کرد

 
مرسدس AMG پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با کد M139 را معرفی کرده که در نسخه S  با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار، قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تولیدانبوه در جهان محسوب می‌شود.
 
 
تیم AMG شرکت مرسدس بنز به‌تازگی قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری تولیدشده برای خودروهای تولیدانبوه را معرفی‌کرده است. پیشرانه‌ی جدید AMG برای سری خودروهای 45 درنظر گرفته‌شده است. این پیشرانه در قوی‌ترین مدل خود که پسوند S دارد، ۴۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و جایگزین پیشرانه‌های استفاده‌شده در مدل‌های A45، CLA45 و GLA45 می‌شود.
 
 
با وجود ظرفیت بالای پیشرانه‌ی فعلی A45 با قدرتی بین ۳۵۵ تا ۳۷۶ اسب‌بخار، مدیر بخش توسعه موتوری AMG عقیده‌ دارد که ملزومات آلایندگی، نیاز به قدرت بیشتر، وزن کمتر و جانمایی بهتر در نسل جدید خودروهای کامپکت مرسدس بنز، یک بازنگری کلی در پیشرانه‌ی ۴ سیلندر را می‌طلبید. به‌گفته‌ی رالف ایلنبرگر، تنها چند پیچ‌و‌مهره از پیشرانه‌ی قبلی در موتور جدید استفاده‌شده است. پیشرانه‌ی جدید که با کد M139 شناخته می‌شود، در حالت استاندارد ۳۸۲ و در حالت S، تا ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور موتور هم در این دو مدل به ۴۷۸ و ۴۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد.
 
 
یکی دیگر از اهداف بزرگ تیم AMG، تغییر در تجربه‌ی رانندگی با پیشرانه‌ی جدید، به‌وسیله‌ی به‌روزرسانی سیستم انتقال گشتاور بوده است. در حالیکه پیشرانه‌ی سابق M133 همچون پیشرانه‌های دیزلی، دامنه‌ی گشتاور وسیع‌تری را در‌بر می‌گرفت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور ناگهانی بیشتری را دراختیار راننده قرار می‌دهد. هدف تولید یک پیشرانه‌ی با گشتاور بالا بود که بتواند تا دورهای بالاتر کار کند. برخلاف پیشرانه‌ی قبلی که گشتاور را در نزدیکی ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد، پیشرانه‌ی M139 بیشینه مقدار گشتاور را در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.
 
این در حالی است که سرعت‌گیری موجود در بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دوربردقیقه هم افزایش یافته است؛ اما بیشترین نیروی تولیدی از ۳۰۰۰ دوربردقیقه به بعد دراختیار خواهد بود. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، پیشرانه‌ی جدید قدرت اسپرت‌تری را عرضه می‌کند. فشار احتراق پیشرانه‌ی جدید همانند موتورهای دیزلی به ۱۶۰ بار رسیده است و بلوک موتور برای تحمل این فشار، تقویت‌شده است. پیشرانه‌ی جدید از نوع سطح بسته با تحمل فشار بالای سیلندر (همانند موتور 2JZ تویوتا) ساخته‌شده است و در قسمت کارتل، یکپارچگی و قدرت مناسبی را شاهد هستیم.
 
مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شد
جداره‌های سیلندر‌ها هم برای تحمل فشار بیشتر تقویت شده‌اند. به‌گفته‌ی ایلنبرگر، بلوک آلومینیومی جدید به‌اندازه‌ی موتورهای دیزلی دوام دارد. علاوه‌براین، سرسیلندر موتور هم طراحی جدیدی را تجربه کرده که بیشترین تمرکز در تولید آن، روی خروج گرمای تولیدی موتور گذاشته‌شده است. سوپاپ‌های خروجی و سیت سوپاپ‌ها (Valve Seat)، مجاری آب، تهویه روغن، آب و هوای توربوها و سیستم خنک‌کاری جداگانه‌ی سرسیلندر و بلوک موتور، در کاهش دمای پیشرانه نقش به‌سزایی را ایفا خواهند کرد.
 
 
تمامی این سیستم‌ها به‌وسیله یک واتر پمپ الکتریکی تغذیه می‌شوند. سرسیلندر‌ّ از سیستم کم‌ترونیک (Camtronic) بهره می‌برند که حرکت سوپاپ‌های ورودی و خروجی و همچنین دو سوزن انژکتور به‌ازای هر سیلندر را کنترل می‌کند. یکی از این سوزن انژکتورها در بیشترین توان پاشش سوخت خود کار می‌کند و دیگری در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، به کمک انژکتور اول می‌آید. سیستم کم‌ترونیک به بادامک‌های میل‌سوپاپ‌ها اجازه می‌دهد تا با بیشترین بهره‌وری در مصرف سوخت و قدرت کار کنند.
 
پره‌های توربوی جدید با کمک رول برینگ‌های کم اصطکاک موجود کار می‌کنند و یک ویست‌گیت (Wastegate) الکترونیکی وظیفه‌ی به‌حداقل رساندن افت بوست توربو را برعهده دارد. توربو بین پیشرانه‌ و لوله‌ی انتقال هوا قرار گرفته و سرسیلندر جهت قرار‌گیری در فضای تنگ کاپوت خودروهای جدید، ۱۸۰ درجه چرخش تجربه کرده است. محل قرارگیری توربوها خنک کاری وسیع‌تری را طلب می‌کنند.
 
 
به‌همین دلیل فضای کافی برای خنک‌کاری توسط فن درنظر گرفته‌شده و به‌گفته‌ی ایلنبرگر، واتر پمپ‌ها پس از خاموش شدن خودرو، تا هنگام رسیدن بلوک، سرسیلندر و توربوها به دمای ایده‌آل، به‌کار خود ادامه می‌دهند. مدل قدرتمند S، از قدرت سیستم تهویه هوا هم برای خنک‌کاری سریع‌تر استفاده می‌کند. فارغ از ساخت پیشرانه‌ی جدید، تیم AMG مرسدس بنز از راه جدیدی برای تولید این پیشرانه استفاده‌کرده که بهره‌وری در تولید را افزایش می‌دهد.
 
 
فرایند کلی ساخت پیشرانه‌ها هنوز از فلسفه‌ی "یک انسان، یک پیشرانه" پیروی می‌کند. در روش جدید، فرایند مونتاژ قطعات در هر مرحله به‌صورت الکترونیکی ضبط می‌شود و میزان گشتاور وارده برای بستن پیچ‌ها ثبت می‌شود. روش جدید در کاهش زمان تولید و بهبود ارگونومی کارکنان خط تولید تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌گفته‌ی الکساندر کرز، مدیر خط تولید پیشرانه‌ی M139، روش جدید به‌میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد در زمان تولید صرفه‌جویی می‌‌کند. درنتیجه، تیم AMG با کارکردن دو شیف شبانه‌روزی، می‌تواند ۱۴۰ پیشرانه در طی ۲۴ ساعت تولید کند. اولین خودرویی که از پیشرانه بهره می‌برد، مدل A45 است. پس از آن، قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در مدل‌های CLA 45 و GLA 45 هم نصب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مرسدس AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
فرزاد : ۸۵ میلیون کاملا غیر منطقی هست ، حدود ۱۵ میلیون احتمالا باید باشد
م : منم پانزده اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامک نیومده برا ۸۵ملیون الباقی فقط از طریق پیامک اطلاع میدن دوست عزیز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته
دی پیش فروش : مبارکه ممنون از شما
شیرین : سلام آقا شایان مبارک باشه با این وضعیت بنزین آره قیمت زیاد فرقی نمیکنه دوگانه بگیری بهتره
نیما : عزیرم شرکت حمل نقل زیادند شاید 10 الی 15 تا معلوم نیست نمایندگیت بپرس میدونه
مازنی ریکا : ممنون که خبر دادی
دنا بهار تبدیل ef7p : منم مثل شما هستم نمیدن تاخیر داره پرسیدم ناراحت نباشید
ساینا دوگانه : مبارک وممنون از اطلاع رسانی.
نیما : جواد بنده شهر ابدا..ن19 اسفند تکمیل کرم 5 ملیون مابه‌التفاوت هم اولین فرصت پرداخت کردم با ردیف قرارداد17717030 تاریخ 25 ام فاکتور و 30 ام امروز پلاک شد برام. اگه 5 مابالتفاوت ریختی براشون دوسه روز دیگه فاکتور میشی تا 17 خرداد نهایتا خودرو میگیری
احد دوگانه دی : واریزی و سخا یک اردیبهشت الان فاکتور شدم.دی ماهی هستم.
.... : یاااااخدا جدایی از رییس جمهوربودنش .اونم یه ایرانیه‌.یه هموطن.یه انسان. انشاالله خودش وهمراهاش در سلامت باشن. ماشین مانم زودتربدند.اتفاقی بیفته دوباره بعد دوسال دوباره تاخیر میخوریم😔