اریون بخریم یا کمری؟

 

اریون بخریم یا کمری؟

 

رپورتاژ - جایگزین شدن تویوتا اریون به جای کمری باعث شد که تا مدت‌ها این دو خودرو را با هم مقایسه کنند. از نظر مشخصات فنی واضح بود که کمری v6 فاصله زیادی تا اریون دارد. انگار رنگی نو به کمری زده باشند و لباس‌های جدید به تنش کرده باشند. در گزارش زیر به تفاوت‌های این دو خودرو نگاهی می‌اندازیم.

همانطور که گفته شد آریون از دل یک مدل کمری v6 به دنیا آمد. خودرویی که سریع‌تر، هوشمند‌تر و گران‌تر از مادر خود به بازار رسید. اتاق اریون فضایی بزرگ‌تر و راحت‌تری برای سرنشینانش دارد و اگرچه دکوراسیون ساده‌تری دارد اما قطعات آن باکیفیت‌تر هستند. همچنین تکراری بودن ظاهر بیرونی کمری می‌تواند دلیل دیگری برای خرید  تویوتا اریون باشد. در هر فیس‌لیفت و تغییری که در این خودروی ژاپنی داده شده طرح و استخوان‌بندی کلی ثابت مانده است.

مشخصات فنی

از سوی دیگر اگر در کاپوت را باز کنیم با یک موتور 3.5 لیتری روبرو می‌شویم که شش سیلندر دارد اما موتور کمری با چهار سیلندر کار می‌کند. در اریون نیروی تولیدشده توسط یک گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آرد اما در کمری این انتقال نیرو با کمک جعبه دنده خودکار تیپ ترونیک انجام می‌شد. به همین ترتیب، تغییر دادن موتور در اریون باعث شده که شتاب آن از 9.6 ثانیه در 100 کیلومتر کمری به  7.4 ثانیه در اریون برسد. نا گفته نماند این موتور باعث شده که مصرف بنزین اریون بالا برود و از 8.2 لیتری که در شهر و بزرگراه مصرف می‌کرد به 9.9 لیتر برسد.

امنیت

از نظر ایمنی تویوتا اریون سعی کرده تا قدم بیشتری برای حفظ جان سرنشینان بردارد. اریون مجموعا شش کیسه هوا (شامل سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای) دارد اما در کمری v6 ما فقط شاهد دو کیسه هوای جلوی خودرو بودیم البته این تعداد برای کمری هیبرید به 10 کیسه هوا رسیده است.

اریون علاوه بر ترمز ABS و DB سیستم دیگری هم در خودرو وجود دارد که رانندگی را برای ما راحت‌تر می‌کند. سیستم TRC  شبیه به همان ESP بوده اما در محیط‌های لغزنده هم کاربرد دارد. مثلا در شرایط برفی به دلیل لیز بودن جاده‌ها به کمک ترمز می‌آید تا رفت‌وآمد را راحت‌تر کند. ترمزهای VSC برای پیچیدن به چپ و راست چراخ‌ها را کنترل می‌کنند. اگر خودرویی مانند کمری‌های قدیمی مجهز به این سیستم نباشد در زمین لغزنده با ترمز شدید به راست و چپ منحرف می‌شود.

بیشتر افرادی که به خرید تویوتا فکر می‌کنند، آنهایی هستند که می‌خواهند حداقل تا 10 سال خودرویشان را عوض نکنند. آریون یکی از بادوام‌ترین سدان‌های خانوادگی است که خیلی از رقبایش را از این لحاظ پشت سر می‌گذارد. این خودرو که از استرالیا به ایران رسیده در بازار دست دوم کشور ما با دو مدل اتاق خرید و فروش می‌شود. مثلا اگر سایت دیوار را با جست و جوی نام آریون بگردیم برخی از آریون‌ها به نام اتاق xv40 آگهی شده‌اند. این گروه دسته اولی هستند که اولین‌بار در سال‌های 1009 تا 2011 به ایران آمدند. واردات گروه بعدی هم تا 2013 ادامه داشت اما از آن زمان به بعد دیگر نتوانست مجوز ورود خود را دریافت کند.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اریون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

حسن
0

من چند ساله اریون دارم .تنها چیزی که میشه گفت یک خودرو بی دردسر با اصالت و قوی یک اتومبیل واقعی
23:33  1398/04/23
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مادران : اسفند احمق تو۹۰روزه ای من ۳۰روزه
رسول شاهین : سلام لطفان شماره پذیرش شش رقم اول رو اعلام بفرمایید تا بتونیم به شکل تقریبی زمان فاکتور شدن رو حساب کنید شش رقم اول پذیرش بنده 116078 هست
محمدحسن : نه پیامکی نیومد اتفاقی چک کردم دیدم فاکتور شده
علیرضا عبدوس : سلام وقتی فاکتور میشه پیامک میاد یا باید هر روز سایت رو چک کنم ممنون میشم پاسخ بدید
محمدحسن : اینم عکس از سایت https://s8.uupload.ir/files/screenshot_20240529_090658_chrome_ahez.jpg
تارا V1P مشکی : من دیروز تماس گرفتم گفتن الان دهه سوم اردیبهشت داره تحویل میشه. احتمالا حدود ۱۰-۲۰ روز تاخیر طبیعیه.
محمدحسن : واریز ۱۹ دی پذیرش ۲۰ دی سخا ۲۷ دی مابه‌التفاوت ۱۸ فروردین الساعه فاکتور شدم منم ایشالا که واسه همه فاکتور و تحویل بشه و با سلامتی استفاده کنید
مجید اصفهان : سلام مبارک باشه
mhd S3 : مشخص نیست من 26 روز بعد از 90 روز کاری تازه شاسی شد 40 روز کاری از شاسی شدن گذشته هنوز خبری از تحویل نیست
mhd S3 : من 9 آبان قراردادم ثبت شده 26 اسفند شاسی شدم تا 25 فروردین بیمه و پلاک 3 ادیبهشت مدارک اومد کارت سوخت درخواست دادم نگران بودم ماشین بیاد بی بنزین بمونم 25 اردیبهشت کارت سوختم رسید ولی هنوز از ماشین خبری نیست که نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس موتور جدید : سورن پلاس موتور XU7P ، رنگ سفید ، پرداخت کل وجه 1402/10/13 ، 90 روزه ، موعد تحویل 1403/01/14، تا این لحظه فاکتور نشده است .
علی : سلام ، من هم تحویل تابستان هستم اما پیامک نیامده . نمی‌دونم چرا ؟
،، : وقتی تیک زدی تا روزی که مهلت داره میتونی واریز کنی اما هرچه زودتر واریز کنی زودتر ماشین میگیری
میثم حسینی : آقای بهادری یا دیگر دوستان کسی میدونه من تحویل تیر حساب میشم یا مرداد؟ ثبت نامی 7 اردیبهشت 310 تومان یکجا واریز کردم
بهار 403 : یه بار برا تابستون همراه بهاری‌ها قبل عید پیش‌فروش اومد، الان هم که چند روز پیش تبدیل به تارا اومد که فروش فوری هم داشت، اصلا تابستون فراخوان اصلیش هنوز نیومده
207کد23 : سلام207 ارتقا تحویل 29فروردین تکمیل وجه 29دی هنوز فاکتور نشده ارتقا تا چندم فاکتور شده دوستان؟؟
سورن پلاس Xu7p : دوستانی که فاکتور می شوند لطفاً اطلاع رسانی کنند.
موسوی : چرا 19 دی رو فاکتور نمیکنن تموم شه بره،چقدر منتظر بمونم
رانا + : اطلاعات دستشویی ایرانخودرو داری؟ تو چه خبر درستی دادی ، میشه نظر ندی
8 : برای من 45روز طول کشید تا واریز شد البته از تاریخ تایید لیزینگ یک قسط هم دادم خبری از ماشین نیست مدل1403