شکست تحریم ها در صنعت خودرو با ثبت رکوردهای تولید روزانه/ پرتیراژها بازار را کنترل کردند

 

شکست تحریم ها در صنعت خودرو با ثبت رکوردهای تولید روزانه/ پرتیراژها بازار را کنترل کردند

 
نگاهی به روند تولید نشان می دهد که شاید بتوان روند فعلی را شکست تحریم در صنعت خودرو دانست چرا که تولید فعلی نشان از بازگشت رونق به چرخه تولید قطعه سازان نیز دارد. هرچند در این میان تولید برخی از خودروها با چالش جدی مواجه و حتی برخی از آن ها به دلیل عدم همکاری شرکای خارجی، متوقف شد اما با افزایش تیراژ برخی از خودروهای پرطرفدار، نیاز بازار تا اندازه زیادی کنترل و اداره شد. اما در این میان این پرسش مطرح می شود که با روند فعلی میزان تولید خودروسازان، می توان به شکست تحریم ها در صنعت خودرو اذعان کرد؟
 
احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار با تاکید بر این که پاسخ این پرسش دو وجهی است، می گوید: با تولید روزانه 1800 خودرو به نوعی شاهد شکست تحریم ها در صنعت خودرو بودیم اما در عین حال نیز تولید برخی از خودروها با فناوری بالا متوقف شد که هنوز نیز دستیابی به تولید این قطعات امکانپذیر نشده است.
 
وی می افزاید: در همین حال در تولید خودروهای پرتیراژ به دنبال کاهش وابستگی و تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی بودیم که نگاهی به روند اقدامات انجام شده نشان می دهد در این زمینه موفق عمل کرده ایم.
 
نعمت بخش با اشاره به ضعف در زمینه تولید خودروهای جدید و برجامی نیز اظهار می کند: در عین حال تولید خودروهایی نظیر پژو 2008 و یا سیتروئن که دستاورد برجام بود محدود شد و حتی تولید خودروهای جایگزین نتوانست این نیاز را پوشش دهد که این شرایط طبیعی است زیرا هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه می دهد: در چنین شرایطی باید اقدام به افزایش تولید خودروهای پرتیراژ کنیم تا در جنگ اقتصادی برنده باشیم که این اتفاق در صنعت خودرو انجام شد.
 
وی با اشاره به تحریم صنعت خودرو از سوی ترامپ به عنوان نخستین تحریم ها می افزاید: با تحریم این صنعت به دنبال تعطیلی صنعت خودرو و بیکاری هزاران نفر از نیروی انسانی بودند اما نگاهی به تیراژ فعلی تولید نشان از شکست تحریم ها در صنعت خودرو دارد اما باید به این نکته توجه کرد که در زمینه تولید خودروهای با فناوری بالا عقب هستیم البته این گونه نبوده اقدامی در این زمینه انجام نشود.
 
نعمت بخش با بیان این که هم اکنون ایران خودرو و سایپا در زمینه نهضت داخلی سازی اقداماتی انجام داده اند و اینگونه نبوده که در زمینه تولید خودروهای جدید عقب بمانند، تصریح می کند: در عین حال فعالیت بر روی طراحی و ساخت پلتفرم های جدید با هدف تولید خودروهای جدید نیز در دست پیگیری است تا با تکیه بر نهضت داخلی سازی تولید این دسته از قطعات نیز در دستور کار قرار گیرد که در این زمینه مرکز تحقیقات دو خودروساز نیز در حال اجرایی کردن طرح هایی در این زمینه هستند. 
 
بازگشت به رکورد تولید روزانه 1800 تا دو هزار خودرو از سوی دو خودروساز نشان از بازگشت خودروسازان و قطعه سازان به چرخه تولید دارد. هرچند که هنوز جای خالی تولید برخی از خودروها با فناوری بالا در خطوط تولید خودروسازان خالی است اما بررسی روند بازار نشان می دهد که خودروسازان توانستند در مدت اخیر با افزایش تیراژ خودروهای پرطرفدار نیاز بازار را تا اندازه زیادی کنترل کنند. حال در چنین شرایطی توقع ها از اثرات مثبت نهضت داخلی سازی خودرو بیشتر شده و انتظار می رود تا با تکیه بر توان دانش بنیان ها و همچنین توانمندی های داخلی خلا موجود درزمینه این دسته از خودروها نیز پر شود.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کمال
3

تحریم رو همه چی تاثیر میزاره . از اسمش معلومه ، تحریم ،
20:37  1398/06/08
گزارش
پاسخ دادن
کاوه
10

تحریم و فشار اصلی علیه مردم، توسط خودروسازان و حامیانش (دولت، مافیا و...) صورت می گیره نه دشمن!
17:30  1398/06/08
گزارش
پاسخ دادن
میلاد
8

گستاخی هم حدی داره،واقعا تحریم ها در صنعت خودرو شکست خورد!!!!!! خخخخخخت
15:48  1398/06/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام چرا j4 من شاسی نمی یاد. قرارداد ۱۱ مردا هست. اقساطی نود روزه و کگشماره فاکتور ۲۰۲۸۰۶ خیلی ها اینجا بل شرایط من گفتن شاسی شده.
J7تیر : با توجه به گران شدن خودرو فقط به نصف پرداختی دوم تعلق میگیره این گرانی؟یا اینکه به نصف پرداختی مرحله اول هم تعلق میگیره؟
در جداب شاهین پلاسسسس : نه اصلا پیامک تغییر رنگ برام نیومد
احسان : خدایا شکرت ما هم فاکتور شدیم هیچ باورم نمیشه میخام از دست سایپا نجات پیدا کنم دیگه از چشم انتظاری خسته شدیم خدا کنه برای همه فاکتور بشن از دست این سایپا دزد کلاه بردار راحت بشن
محمدی : کسی میدونه مکان تحویل رو میتونیم تغییر بدیم یا نه؟ مثلا شهرستان باشه بزنیم مرکز استان؟
احسان : سلام منم فاکتور شدم ۱۴ اریبهشت انشالله همه فاکتور بشن الان نگاه کردم
محمدی : ما 17 اردیبهشت تکمیل وجه کردیم، الان تا چه تاریخی فاکتور شده؟ و اینکه تحویل به شهرستان ها ممکنه زمان فاکتور کردنش با تهران یا مراکز استان متفاوت باشه؟؟
احسان : سلام منم ۱۴ اردیبهشت هستم چرا فاکتور نشدیم نعلت به سایپا دیگه پدرمون در اوردن عجب گرفتاری شدیم
مهدی پلاس 14اردیبهشت : به خدا دیوانه شدم ازبی ماشینی 14اردیبهشت اول صبح تکمیل وجه کردم پس چرا فاکتور نمیشم دیگه اعصاب نگذاشتن واسم خدایا خودت کمک کن فردا فاکتور بشم
X5تیر : چه تاریخی شاسی شده بود؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 30 دی متاسفانه سفید : سلام مبارک چه رنگی بودی؟
عرفان : داداش واسه من هنوز پلاک نشده پیام تحویل حضوری اومد منم زدم الان ی هفته هست که زدم ولی هنوز پلاک نشده سوم آذرم ثبت نام کردم بدون دیگه دارم 20 روزه پلاک شده حتی سند ماشینو پست آورده ولی خبری نیست
کوییک تحویل مرداد : من نمایندگی اهواز هستم.. ب احتمال زیاد تا فردا واسه شماهم فاکتور میشه
دنا6دنده : خیر ماهم تحویل دی ماه هستیم خبری نیست دنا رینگ ندارن
علی : تحویل 90روزه ارتقایافته هم اگر کسی فاکتور شده بگه لطفا
دنا6دنده : سلام داداش دنای شما رینگ هست یا قالپاق
حمید : دوستان از تحویلی های آبان و آذر رنگ مشکی کسی هنوز مونده؟ دی ماه چطور؟
کوییک ثبتنام21اردیبهشت : من کوییک آر اس 85گانه هستم
حمید : سلام،3 تا قیمت تقریبا 97و 3تا تقریبا 473برای هر دستگاه،حدودا 80 هم سود مشارکت کسر میشه
حسین : سایت بازه چرا داستان درست میکنی