تعیین زمان سه ماهه برای بازگشت قطعه سازان به شرایط عادی/ اصلاح قیمت ها در صنعت قطعه کلید خورد

 

تعیین زمان سه ماهه برای بازگشت قطعه سازان به شرایط عادی/ اصلاح قیمت ها در صنعت قطعه کلید خورد

 
با اعلام خبر آغاز به کار دوباره ساپکو، برنامه ریزی برای استفاده بهتر از توانمندی های موجود در این زمینه آغاز و در نخستین گام کمیته های مشترک با هدف برنامه ریزی بیشتر تشکیل شده است.
 
آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت گو با خبرنگار خودروکار با بیان این که در این نشست نظرات انجمن صنایع همگن و سایر انجمن های قطعه سازی و همچنین دیدگاه های ساپکو مطرح شد، می گوید: بر این اساس کمیته های مشترک تعریف شد تا در آینده نزدیک بتواند به صورت دقیق مسائل را رصد کند. ضمن آن که پیشنهاد ۵ بخشی انجمن در زمینه تامین مالی دوباره طرح موضوع شد که امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت به نتیجه مشترکی در این زمینه دست یابیم.
 
وی اظهار امیدواری می کند که با اجرایی شدن این بسته حجم زیادی از مطالبات معوق خودروسازان تعیین تکلیف شود و اظهار می کند: بدون شک با تسویه بخشی از این مطالبات گشایشی در آینده صنعت قطعه ایجاد خواهد شد و امیدواریم با عزم جزم مدیرعامل جوان و خوش فکر گروه صنعتی ایران خودرو که در حال برنامه ریزی و انجام کاری شبانه روزی است تا برنامه فشرده خود را پیاده سازی کند، این برنامه ها به نتیجه برسد تا صنعت قطعه سازی از وضعیت فعلی خارج شود.
 
دبیر انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان تهران پیش بینی می کند که اگر ایران خودرو در اهداف خود مصمم باشد و کاری که با شتاب فعلی آغاز کرده ادامه دهد زنجیره تامین ایران خودرو در سه پله به وضعیت عادی بازخواهد گشت.
 
وی در تشریح این مراحل می افزاید: در مرحله نخست بحران به مشکل تبدیل و ارتقا می یابد در مرحله دوم از مشکل به روال عادی تغییر شکل خواهد داد که هر کدام از این حالت ها دوران گذار خود را خواهد داشت و برآورد ما اینست که با پیاده سازی برنامه های در دست اجرا ظرف سه ماه آینده ما از وضعیت بحران به مشکل دار و سپس به تولید روتین قطعه سازی گذار خواهیم کرد.
 
محبی نژاد ضرورت تحقق این امر را عزم جدی خودروساز و قطعه ساز می داند و می گوید: از آن جا که خودروساز به صورت دولتی اداره می شود عزم مسئولان و سیاست گذاران صنعت خودرو و اتفاق نظر این حوزه از اصلی ترین‌ موارد است.
 
وی ادامه می دهد: در حال حاضر شاهد افتراق نظر در حوزه مجلس و دولت هستیم در خود دولت نیز ارکان با یکدیگر همسو و همنظر نیستند به طوری که نظر بانک مرکزی با وزارت صمت و سایر وزارتخانه ها همسو نیست و صنعت خودرو به محل مناقشه مسئولان تبدیل شده است.
 
این مقام مسئول در صنعت قطعه می افزاید:با توجه به این که این صنعت مورد تحریم مستقیم قرار گرفته، به نظر می رسد لازم است مقامات سه قوه در نشستی مشترک با یکدیگر در خصوص صنعت خودرو به توافق مشخصی دست یابند و در خصوص راهکارهای حل مشکل و برون رفت از این مشکل با هم به توافق برسند که در نهایت می تواند مثمرثمر قرار گیرد و خودروساز و قطعه ساز با همدلی و مشارکت و اتحاد و از خود گذشتگی در کنار هم به خصوص عمل به تعهدات متقابل این کشتی را به سرمنزل مقصود برسانند.
 
محبی نژاد در خصوص تصمیمات اخذ شده در زمینه اصلاح قیمت ها و آنالیز قیمتی در جلسه مشترک با ساپکو نیز می گوید: در جلسه مشترک قطعه سازان با ساپکو اعلام شد که این موضوع در دست اجرا است و به زودی قیمت های جدید وارد سیستم خواهد شد که امیدواریم این زمان ظرف یک تا دو هفته آینده باشد که در صورت تحقق ، افزایش قیمت مشمول قراردادهای پیشین نیز خواهد شد اما به طور قطع پرداخت آن با تاخیر انجام خواهد شد.
 
دبیر انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان تهران در پایان در تشریح دستاورد مشخص این نشست نیز اظهار می کند: کمیته های مشترک با حضور اعضای مشخص به زودی شروع به کار‌ می کند تا این صنعت به روزهای خوب بود بازگردد.
به گزارش خودروکار، به نظر می رسد حال که عزم جدی برای بهبود وضعیت زنجیره تامین صنعت خودرو شکل گرفته، بهترین اقدام پذیرفتن نظرات این حوزه و یافتن راهکاری برای موانع موجود است چرا که تا وقتی زنجیره تامین روانی در اختیار نباشد، چرخ صنعت خودرو نیز به راحتی نخواهد چرخید.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Vt9 : بله باید حضوری بری
مهدی شاهین پلاس : خب معلومه حرف مفت میزنه از اسفندیا فقط یه مقدار از 25 و26 مونده
مهدی شاهین پلاس : خب معلومه حرف مفت میزنه از اسفندیا فقط یه مقدار از 25 و26 مونده
شاهینg : اونایی که تجمع رفتین از شاهین جی آذر چه خبر ؟؟اگه نمیدن تبدیل بزنیم؟
شاهین اتومات cvt : تکمیل وجه چه تاریخی بودید؟؟ آیا شاهین cvt هستین؟؟ تاریخ سخا چه روزی بوده؟؟
مجتبی : سلام من امروز زنگ زدم شرکت گفت فقط پلاک ماشین هنوز نیامده
تجمع : لطفا از تجمع امروز بگید چی شد؟ چی میگن مسئولای بی همه چیز؟
شاهین g : چرت نگومردمو سرکار نزار به نظرم تو از سایپا بدتری که الکی جو میدی
تارا اتومات 30 روزه : تکمیل وجه 1 مرداد خبری از فاکتور نیست جالب اینکه قبلا تاریخ اماده فاکتور رو 1 مرداد زده بود الان زده 10 مرداد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : از وقتی پلاک بشی چقدر طول میکشه خودرو بیاد نمایندگی ؟
تبدیل،فوری : چرا مردم را می ترسانی،دولت جلو افزایش قیمت را گرفته ایران خودرو هم شکایت کرده ،نگفته از مردم بگیرم ،گفته مابه التفاوت که دولت اجازه افزایش نداده را طبق قانون باید سازمان حمایت بده
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : پیش فروش هزینه اش کمتره نه طرح مادران
فاکتور شدم : شرمنده ماشینم کوییک بوده اشتباه توی صفحه ساینا نوشتم🙏
تبدیل : من تحویل 13 تیر هستم ،تبدیل 18تیر ولی هنوز خبری نیس،میگن ماشین نیست باید نچتولید بشه ،آخه بگو آزار دارید ،تمام تعهدات تو تاخیر هستن ،چرا پشت سر هم طرح میزارید تازه تحویل فوری هم گذاشتن ،شارلاتان بازیه
3تیر : بچه ها سایت تبریز سیمی تولید می کنه یا برقی ؟
دنا 6 دنده 31 خرداد طرح مادران فولادی : چون طرح مادران هزینه تاخیرش کمه دیرتر فاکتور میکنن اونا که هزینه تاخیرشون بیشتر دارن فاکتور میکنن
ادریس : کی واریز اول و انجام دادین؟تکمیل وجه چه تاریخی ؟
ادریس : من چرا فاکتور نشدم؟تکمیل وجه 22 اردیبهشت هنوز فاکتور نشدم
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : شما چه رنگ هستین ؟؟