تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 
کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
 
هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتفوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط  سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جالب بود
21:47  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اردیبهشت : سلام تبدیل بزن راحت میشی منم اردیبهشت بودم
رضایی x5 : بدقولی ترین شرکت دنیا من خودرو را سال 1402 با موعد تحویل 3 ماهه ثبت نام کردم ولی بعد از یکسال تحویل دادند از طرفی جریمه تاخیر را هم میگن یکی دو سال طول می‌کشه ... جگر ما خون شد ،،، ملت چکار کنند دستمون جایی بند نیست
رضا : داداش من دارم میگم مردادم نه پیام تبدیل اومده نه تکمیل شما میگی شهریور
تارا وی ۱ تحویل آذر : دوستان تو کاستومر قرارداد های دهه اول شهریور در حال فاکتور بود تا دیشب امروز تغییر کرده به قراردادهای ماه جاری درحال فاکتور میباشد. جهت اطلاع دوستان
بهارj7ثبت نام فروردین ماه : برای من هم رفته محل دور پلاک زنگ زدم نمایندگی میگن الان داریم ثبت نامی اسفند تحویا میدیم احتمالا یک ماه اینده نوبت می رسه
مصیب : دوستان بزنید روی لینک https://www.karzar.net/242432 امضا کنید کارزار شکایت از سایپا
داریوش 2 اردیبهشت : خدا لعنتشون کنه به پول ما دیگه یه پرشیا حلبی هم نمیدن خدا ازشون نگذره مرده شور ریختشونو ببره ایشااله هست و نیستشون به فنا بره ایشااله اواره کوچه و خیابون بش خدا تقاص ما را ازشون بگیره آه و نفرین بچه هام پشت سرشو کجاست این مدیر بی عرضه سایپا که بیاد جواب ما را بده خدا لعنتون کنه
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کاظم : سلام دوستان یه رفیقی داخل صدا وسیما دارم گفتم بهش گفت صحبت می کنم 20:30بیاد یه گزارش خبری بگیره ورسانه بشه فقط چند نفر برا مصاحبه احتیاج هست
رضا : معذرت میخوام 30 آبان اشتباه نوشتم 30 آذر
رضا : سلام، من هم پانا پیش فروش تحویل 30 آذر هستم هنوز نیومده دعوتنامه از نمایندگی پرسیدم گفت مهر ماه میاد
مینا 207پانا آذرماه : سلام دوستان من تحویل 30 آذرماه هستم پیش فروش لطفا اگه برای کسی دعوتنامه اومده اینجا اطلاع بده ممنون
0 : منم 23 بهمن خبری نیست
فوق العاده 27 بهمن : سلام دوستان منم پذیرش 27بهمن هستم آپشن دار خبری نیست ک نیست
مهدی : سلام بچه ها از خواب بلند بشین امروز خبرها خوب همه فاکتور میشین.انشالا
سبحان : سلام پبش فروش تکمیل وجه 5خرداد در انتظارر...
تحویل 31 تیرماه : سلام ،دوستان من 17شهریور ماشین تحویل گرفتم.امروز کامستومر چک کردم تو قسمت فاکتور فروش قیمت بهای کارخانه خالص و قیمت مبلغ قابل پرداخت تغییر کرده چرا؟!!!.....از شماهم تغییر کرده؟
امید : شماره پذیرشم 12219452 هست ، ثبت نام 6 اسفند پیش فروش ، تکمیل وجه 28 مرداد . همچنان در انتظار تخصیص