تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید

 
کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
 
هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتفوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط  سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه‌سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

جالب بود
21:47  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
شاهین GL در تاخیر : ایران‌خودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
شاهین G : حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آرش : دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
شاهین پلاس 3 اردیبهشت : یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
معصومه : بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : منم ۹۰ روزه ثبت‌نام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شاهین : اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
میثم : دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به مسعود : چرا تبدیل به رینگ نزدید منم تحویل شهریور بودم تبدیل زدم 28مهر ماشینمو دادن
محمدحسین : چراداداش
زامیاد 1 : دوگانه بودم هرچی زنگ میزنم میگن پیگیریم
جمشید پیش بهمن : آقا چند روز بعد فاکتور تحویل میدن یکی بگه خواهشا
محسن : دوستان اهل فن میشه این فرمون های دوگانه رو خودمون هیدرولیک کنیم ؟؟؟خیلی داغونه خدایی
دوگانه بی کیفیت : سلام دوستان لاستیک رادیال نیست فرمان خیلی سفته صندلی سنگه دنده خیلی سفته وبه سختی جا میره بیمه 16 ماه در نظر گرفتن وخلاصه بیشتر از 2 ماه انتظار وزجردادن به همه مان یه لکن به اسم نیسان آبی تحویل دادن
دوگانه سوز : میفهممت داداش منم چند روز پیش تحویل گرفتم و واقعا حالم گرفت کیفیت افتضاهش این سفتی فرمون ک قشنگ رو مخه .حیف اون همه پول و انتظار و استرس
نیسان در خواب : من شنبه هفته پیش پلاک شدم ،امروز تحویل گرفتم ، دوگانه آپشنال، واقعا بسیار بی کیفیت ،خود نمایندگی خندش گرفته بود ، کیفیت رنگ افتضاح ، صندلی بسیار بد و بی کیفیت واقعا حالم گرفته شد ،کلاچ مشکل داره ،فرمون خیلی سفته ،خیلی حالم بده
اطلس : کور خونده با بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.
رضا : اطلس پارس خودرو تولید می کنه بعد شما می خواهید برید کیلومنر 11 جلو درب سایپا قرار داد نگاه کنید شما با پارس خودرو قرار داد بستید کیلیو متر 9 دفتر فروش پارس خودرو است.