هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800

 
به منظور آنکه بتوان توان خروجی پیشرانه را از طریق گیربکس به سوی محورها (پلوس ها) و نهایتا چرخ ها انتقال داد، بایستی یک عامل واسطه میان فلایویل و جعبه‌دنده وجود داشته باشد تا بشود از طریق آن نیروی موتور را به شفت ورودی گیربکس منتقل نمود. همچنین نیاز است تا بتوان هنگام تعویض دنده‌ها، نیروی ورودی به گیربکس را به صورت موقت قطع نمود تا عمل تعویض دنده به راحتی صورت پذیرد.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
دیسک و صفحه کلاچ همان عامل واسطه هستند که خلا میان پیشرانه و جعبه‌دنده را به خوبی پر می نمایند. این دو بر روی فلایویل سوار شده و به آن می‌چسبند؛ شفت گیربکس وارد حلقه دندانه‌دار میانی صفحه کلاچ شده و بدین ترتیب نیروی چرخشی میل‌ لنگ از طریق فلایویل به صفحه کلاچ و در نتیجه به شفت ورودی گیربکس انتقال می‌یابد.
 
پس ورود نیروی موتور به گیربکس و گذر از میان چرخ‌دنده های مختلف، در نهایت این نیرو از طریق دیفرانسیل به پلوس‌ها و چرخ ها روان شده و آنها را به گردش در می‌آورد.
 
 
 
اما بایستی بدانید که عمر دیسک و صفحه کلاچ محدود است و معمولا در بهترین حالت حدود 250 هزار کیلومتر دوام می‌آورد.
 
ماده تیره رنگ (لنت) نصب شده روی صفحه کلاچ، بعد از مدتی در اثر کارکرد ساییده شده و ضخامت خود را به تدریج از دست می‌دهد تا اینکه نهایتا به جایی می‌رسد که قادر به ایجاد اصطکاک لازم به منظور انتقال نیروی موتور به گیربکس نیست و اصطلاحا گفته می‌شود که صفحه کلاچ تمام شده است. در این حالت موتور و گیربکس هر دو سالم هستند اما خودرو حرکت نخواهد کرد یا اینکه به سختی قادر به حرکت است.
 
همچنین گاهی اوقات فنرهای روی صفحه کلاچ و یا فنر خورشیدی دیسک آسیب دیده و یا می‌شکنند و مکانیزم کلاچ به طور کامل از کار می‌افتد.
 
سفت شدن پدال کلاچ، لرزش غیرعادی در شروع حرکت، شنیده شدن صدای شبیه سایش میان دو قطعه و کاهش محسوس شتاب خودرو، از جمله نشانه‌های وجود نقص در دیسک و صفحه کلاچ است.
 
امروز قصد داریم تا هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ پیشرانه را 1800سی سی پژو (xu7) که در خودروهای پژو ۴۰۵، پارس و سمند مورد استفاده قرار گرفته است را مورد بررسی قرار دهیم. جدول زیر هزینه‌های مرتبط با تعویض دیسک و صفحه کلاچ این موتور این پیشرانه را بیان نموده است.
 
توصیه می‌شود کلیه کاسه نمدهای آببند نصب شده روی گیربکس را نیز هنگام باز شدن دیسک و صفحه تعویض نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
 
هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800
 
نکته: گرچه بهتر است دیسک و صفحه به طور کامل تعویض گردد اما در صورت سالم بودن دیسک، پس از مشورت با تعمیرکار می‌توانید صرفا نسبت به تعویض صفحه و بلبرینگ کلاچ اقدام نمایید تا هزینه‌ تعمیر خودرویتان کاهش یابد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , دیسک و صفحه کلاچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
1

بله هزینه زیادیه
21:34  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
1

واقعا هزینه ی زیادی داره
21:21  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

این قیمت هایی که شما میگید از زمین تا آسمون با قیمت های شهر ما فرق میکنه واقعا معلوم نیست چجوری هست قیمت ها یا جنس قطعات
00:10  1398/08/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عادل j7 : سی میلیون تومان کسر شده یعنی مبلغ 12/468/972/000 بابت تکمیل وجه باید واریز شود
شاهین پلاس : سلام واقعا برای 4ماه تاخیر 9 میلیون چطوری محاسبه شده مغزم سوت کشید از این مبلغ داداش
حمید : ممنونم از راهنمایی عاقلانه ی شمادوست عزیز
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فعال : فوری . طرح تبدیل فعال شد
دنا آپشنال : سلام دوستان دنا آپشنال تحویلی 30 دی رنگ خاکستری کسی فاکتور شده؟؟ تا تکمیل وجه چه تاریخی رنگ خاکستری فاکتور شده؟؟؟
نیسان ناردوگری : دوستان اکستند ها دارن پلاک میشن سایپا گفت تا بیست پنجم همه پلاک شدن باز زنگ بزنید سایپا هی پیگیر بشین تا بلای آبی ها سرمون نیاذ
حسین تحویل ابان : منم تحویل 30 ابان هستم ولی تبدیل رینگ برای من نیوده😳😳
اسدالهی : داش ایشالا امروز اوکی بشه تحویل بگیری
اسدالهی : بچه ها میگن 4و5 روز طول می کشه ایشالا زودتر می گیری
مصطفی : سلام من سوم البته بعد ظهر پلاک پلاک شدم تحویل حضوری زدم ولی خبری نیست
مصطفی : جناب آقای اسداللهی مبارکتون باشه
207 : سلام ، بعد از اینکه پرداخت دوم رو واریز کردید ممکنه 3,4 روز بنویسه فاقد صف است تا آپدیت شده ، در کل فاقد صف یعنی به زودی فاکتور میشی ، ولی دی ماهی ها فک نکن دارن فاکتور میشن برای همه بعد از واریز میزنن بعد از 3,4 روز درست میشه و میگه کدوم ماه داره فاکتور میشه.
محسن : آی بمیرید با این پلاک کردن و تحویل نیسان تون 🤣