حذف آپشن روی قیمت خودروها چه تاثیری دارد؟

 

حذف آپشن روی قیمت خودروها چه تاثیری دارد؟

 
امکانات خودرو های داخلی یکی یکی حذف می شوند و برخی کارشناسان معتقدند که خودروسازان داخلی این روزها برای صرفه‌جویی در هزینه تولید به حذف آپشن‌ها یا جایگزینی برخی قطعات بی‌کیفیت متوسل شده‌اند، اما برخی دیگر نیز کمبود مواد اولیه در اثر تحریم ها را زمینه ساز این تغییرات می دانند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر تازه ترین اخبار پیرامون این حوزه:
 
چرا رینگ آلومینیومی خودروهای داخلی در حال حذف شدن است؟ [به روز رسانی]
هوشنگ گودرزی، رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران درباره وضعیت تولید و تامین آلومینیوم خودروسازان اظهار کرد: «تامین آلومینیوم برای خودروسازان مستقیما از طریق شرکت «ایرالکو»، تولیدکننده عمده کشور که در اراک است انجام می‌شود. شرکت‌ها، شمش آلیاژی را خریداری می‌کنند و باید گفت که قطعا مشکلی در این زمینه وجود ندارد زیرا خودروسازان هیچ گله‌مندی در سندیکای آلومینیوم نداشته‌اند. لازم به ذکر است، حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار تن به صورت سالیانه از آلومینیوم در صنایع خودروسازی کشور استفاده می‌شود.»
 
 
 
زیر و بم حذف رینگ آلومینیومی!
 
وی در خصوص حذف رینگ آلومینیومی از برخی محصولات خودروسازان گفت: «رینگ آلومینیومی هیچ وقت توسط خودروسازان تولید نشده و آن را از سازندگان رینگ خریداری می‌کنند. طبیعتا وقتی که رینگ آلومینیومی برداشته می‌شود و رینگ فولادی جای آن قرار می‌گیرد دلیل این است که از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی بین فولاد و آلومینیوم وجود دارد. در نتیجه این کار برای صرفه‌جویی نامشخصی که مشتری از آن اطلاعی ندارد انجام می‌شود. با توجه به این که خودروسازان نمی‌توانند مجوز برای فروش خودرو با قیمت بیشتر دریافت کنند چنین اقداماتی را در دستور کار قرار می‌دهند.»
 
گودرزی ادامه داد: «غیر از رینگ، از آلومینیوم در بخش‌های دیگر مانند سرسیلندر، بدنه سیلندر،‌ پوسته دینام، پوسته زیر خودرو و... استفاده می‌شود. در مورد این قطعات نمی‌توان از فلزی به جز آلومینیوم استفاده کرد چرا که قطعه‌سازان تولید را انجام می‌دهند ضمن این که در صورت استفاده از فلز دیگر، وزن خودرو افزایش پیدا و مصرف سوخت بالا می‌رود. اگر بخواهیم در مورد تفاوت قیمت رینگ آلومینیومی با فولادی صحبت کنیم به طور دقیق نمی‌توان اطلاع داد اما حداقل ۲ الی ۳ برابر اختلاف وجود دارد.»
 
افزایش ۳ برابری قیمت آلومینیوم
 
وی در پایان گفت: «امسال نسبت به سال گذشته قیمت آلومینیوم تفاوت خاصی نداشته است. اما در سال ۹۷ از ابتدا تا انتهای سال قیمت آلومینیوم از حدود ۷ هزار تومان به تقریبا ۲۱ هزار تومان رسید که یعنی رقم آن ۳ برابر شد. دلیل این افزایش قیمت نیز به نرخ ارز مربوط می‌شود چرا که قسمت عمده مواد از خارج کشور تامین می‌شود. این نکته را باید گفت که تقریبا دو سوم آلومینا را از کشورهای خارجی تامین می‌کنیم.»
 
حذف ضبط CD خور از 206 تیپ 2 
 
ایران‌خودرو در تولیدات جدید خود امکان پخش CD را از پژو 206 تیپ 2 حذف کرده است. عده زیادی این کار را ناشی از ارزان سازی محصول و کاهش هزینه تولید می‌ دانند.
 
کامپیوتر خودروی 206 داخلی شد
 
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرده است: «امروز موشک‌های بسیار پیشرفته‌ای تولید شده است که رسانه‌ای نشده اما بسیار دقیق‌ زن و نقطه ‌زن هستند. در حال حاضر استقلال کامل در صنعت هوا فضای کشور ایجاد شده است و به ترازهای برتر دنیا رسیده‌ایم.»
 
وی در ادامه افزود: «477 میلیارد تومان کار در مراکز علمی صورت داده‌ایم و سرریز این تکنولوژی‌ها در ساخت زیر مجموعه‌هایی که فرانسوی‌ها تحریم کردند را به دوش گرفتیم و کامپیوتر خودروی 206 را داخلی کردیم.»
 
امکانات خودرو های رانا، دنا و پژو 206 صندوقدار V8 تغییر کرد [به روز رسانی]
بر اساس آخرین اطلاعات رسمی، گروه صنعتی ایران خودرو فهرست آپشن خودرو های رانا، دنا و پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 را مجددا تغییر داده است.
 
آن طور که در وب‌سایت رسمی ایران خودرو اعلام شده است، از این پس رانا LX در کلاس ۶۱۰۱۳ تولید خواهد شد. این نمونه از رانا فاقد ترمز دیسکی عقب است و برای همین دیگر با ترمز کاسه ای ارائه می شود. همچنین دنا هم که پیش از این امکاناتی نظیر کروز کنترل و رینگ آلومینیومی خود را از دست داده بود، حال در کلاس های ۷۰۱۱۵، ۷۰۱۱۶، ۷۰۱۱۸ و ۷۰۱۱۹ بدون ترمز عقب دیسکی عرضه می شود و مانند سورن و سمند، با ترمز کاسه ای تولید خواهد شد. البته که کلاس ۷۰۱۱۸ و ۷۰۱۱۹ دنا نسبت به نسخه ۷۰۱۱۵ و ۷۰۱۱۶ فولتر بوده و کروز کنترل نیز در آن ها دیده می شود.
 
پژو ۲۰۶ صندوقدار هم که سال هاست تنها در تیپ V8 تولید می شود، چندی پیش سنسور پارک عقب خود را از دست داد و حال می بینیم که در کلاس ۲۷۴۳۴ نیز بدون ترمز دیسکی عقب و با ترمز کاسه ای تولید می شود. زمانی که پژو ۲۰۶ صندوقدار به خط تولید ایران خودرو آمد، نمونه های ۱٫۶ لیتری آن تنها با ترمز دیسکی عقب تولید می شدند و فقط نمونه هایی چون V20 که دارای پیشرانه ۱٫۴ لیتری TU3 بودند با ترمز کاسه ای عقب به دست مشتریان می رسیدند. حتی وقتی که رانا به عنوان نمونه ملی و اقتصادی پژو ۲۰۶ صندوقدار به بازار کشور معرفی شد به خاطر داشتن پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور، نصب ترمز کاسه ای عقب بر روی آن منتفی شد و تنها با ترمز دیسکی در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ می شد.
 
اما می بینیم که بعد از چند سال، مشکلات اقتصادی و تحریم دلایلی برای حذف برخی قابلیت های نه چندان به روز خودروهای داخلی شده و خودروسازان داخلی مجبور به گذر از اصول خود در گذشته هستند.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , قیمت خودروها






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

محمد
0

همه چیزش حذف بشه بهتره
12:34  1398/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

کاش یک چیزی ازش ثابت بمونه روز به روز کم تر میشه از لوازمش
20:34  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
یاسین : تا روز تحویل تو شکایت بنویس حتما میدن،تو خواسته ها خسارت دیرکرد کرد ،هزینه رسیدگی دادگاه، خسارت دیرکرد کرد پرداخت دین حتما بگویید
محمد تقی افشاری : سلام اقا هادی شما تبدیل زدی بعدازفاکتور،چندروزطول کشیدپلاک بشه
شاهین۱۴۰۲ : سلام از کدام قسمت و ادرس سایت میشه رفت تبدیل زد لطفا راهنمایی کنید
شاهین Cvt : دوستان تا چه تاریخی شاهین cvtفاکتر شده
محمد تقی افشاری : سلام اقامحمدمال شما چندروزبعدازفاکتور،پلاک شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش اسفند ماه : دعوت نامه دوگانه بوده فکر کنم
معلم : اگر 24 درصد افزایش خورده 120 میلیون شده باید 15 درصد افزایش می داد که بشه 75 میلیون و به پیش فروش ها 50 درصد افزایش می خوره به جای اینکه 60 میلیون دادیم باید 37 میلیون می دادیم یعنی حدود 22 میلیون از پیش فروش ها دزدی شده و 45 میلیون از فروش فوری دزدی کردن برا 207 پانا فولادی حساب کردم
مهرداد فوق العاده کرج : سوال جهت بیکاری ک سایپا مارو دچارش کرد فک کنم تا 27بهمن داریم بعدش میشه 30بهمن درسته؟
12163914 : 24بهمن تکمیل وجه کردم فوق العاده اما کی فاکتور بشم خدا میدونه
مرداد 19 : سلام من 19 مرداد طرح مادران .فوق العاده. هنوز فاکتور نشدم
Gxl : پاسخ ب مائده خانم ؛ میگم سخا واستون کی اومده ؟
اطلس آذر : خب بریم تجمع و اعتراض کنیم این بنده خدا هم همینو میگه منم حتما میرم با دوتا بچه مدرسه رو واقعا دیگه پولی ندارم برا سرویس و اسنپ گرفتن
مرتضی : بدتر سایپا هیچ شرکتی نیست ... ماشینای اشغال با مدت تحویل طولانی ... یکی نیست بگه خط تولیدت ظرفیت و توان نداره بخشنامه ثبت نام نده... مردم از شدت نداری رو میارن به سایپا ... لعنت بر باعث و بانیش
حسین : فاکتور شد خودرو شما؟
soren : سلام مهسا خانم نه ما پیش فروش مادران رزرو بودیم که تکمیل وجه 22خرداد انجام دادیم موعدمون 31,مرداد بود که 17شهریور تبدیل زدیم 25شهریور تحویل گرفتیم