با کوییک آر / R، دستپخت جدید سایپا با مواد قدیمی آشنا شوید

 

با کوییک آر / R، دستپخت جدید سایپا با مواد قدیمی آشنا شوید

 
شرکت پارس خودرو مدلی از کوئیک را تغییر رنگ داده و با کد R پیش‌فروش می‌کند. ارائه‌ی این محصول احتمالا راهکاری برای افزایش قیمت، تنوع ظاهری در تولیدات و تشویق خریدار است.
 
شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و صنعت خودروسازی، عامه‌ی مردم را از خرید مدل‌های باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی ناامید کرده است. شاید تا سال ۹۶، احتمال افزایش تنوع در خودروهای چینی با قیمت معقول وجود داشت؛ اما این روزها معدود تولیدات قدیمی ساخت ایران‌خودرو و سایپا تنها گزینه‌ی قابل خرید برای افراد با بودجه‌ی کم‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود. حتی پروژه‌هایی مثل سایپا رهام که قرار بود با پیشرانه‌ی چینی در فاز اول تولید شود، به‌دلیل مشکلات مربوط به مبادلات ارزی بین ایران و چین فراموش شده است. با این اوصاف، نباید انتظار رونمایی محصول جدید از خودروسازان داخلی داشت.
 
 
به‌تازگی خبر از ثبت‌نام یک خودرو با نام کوئیک آر توسط مدیران پارس‌خودرو به رسانه‌ها اعلام شده است تا شاید تنوع و افزایش فروش در سبد این شرکت ایجاد شود. در این رابطه، علی شیخ‌زاده، مدیرعامل پارس‌خودرو به خبرنگاران گفت:
 
با وجود اینکه محصول کوئیک به‌تازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده اما باتوجه به بازخوردهای مناسبی که از مشتریان دریافت شده و همچنین تأکید تیم مدیریتی جدید سایپا بر افزایش رضایتمندی مشتریان، مدل جدیدی از این خودرو در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد.
 
ازآنجاکه خودرو کوئیک به دلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، در مدل جدید تغییراتی در رنگ‌های بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده تا به جذابیت ظاهری آن افزوده شود.
 
به دلیل نگاه سرمایه‌ای به خودرو در سالیان گذشته، «سفید» رنگ غالب در خودروهای کشور بوده است اما گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند جدید و تحول‌گرای خود تصمیم گرفته است تا محصول کوئیک را علاوه بر رنگ‌های معمول، با مدل‌های دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند.
 
البته به جز تغییر رنگ در بدنه بیرونی و تریم داخلی کوئیک آر نسبت به کوئیک، برخی آپشن‌ها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده تا به جذابیت ظاهری آن کمک کند.
 
 
با نگاهی گذرا به سخنان مدیرعامل پارس‌خودرو، ابعادی تازه از شرایط اسف‌بار در خودروسازی ایران و خصوصا گروه مدیران این صنعت بر مخاطب هویدا می‌شود. از یک سو، به بازخوردهای مناسب از خریداران کوئیک استناد شده و از سویی دیگر، تلاش برای افزایش رضایتمندی مشتریان توسط تیم مدیریتی سایپا تأکید شده است. نکته‌ی غم‌انگیز در سخنان فوق، اینجا است که نزدیک به ۳ سال از رونمایی کوییک در اسفندماه ۹۵ می‌گذرد و تحویل این خودرو به خریداران هم از سال ۹۷ آغاز شده؛ اما علی شیخ‌زاده مدیرعامل پارس‌خودرو می‌گوید، محصول کوئیک به‌تازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده است. با این اوصاف، اختلاف جدی بین سرعت رشد و جای‌گزینی محصولات در خودروسازی ایران و دیگر کشورهای دنیا وجود دارد.
 
هرچند، کشف ایرادات لفظی در سخنان مدیران ایرانی، گره‌ای از مشکلات خودروسازی کشورمان باز نمی‌کند؛ نمی‌توان تعبیر مدیرعامل پارس‌خودرو از عبارت «مدل جدید» را نادیده گرفت. البته خریدار احتمالی در بازار داخلی هم انتظار یک خودروی کاملا جدید با استاندارد جهانی را از پارس‌خودرو ندارد؛ اما تغییر رنگ قطعات بدنه و ادوات پلاستیکی داشبورد، همراه‌با نصب رینگ آلومینیومی نمی‌تواند یک محصول قدیمی را به «مدل جدید» تبدیل کند؛ خصوصا وقتی که تمامی قطعات فنی و حتی امکانات رفاهی، مشابه نسخه‌ی قبلی هستند. با این اوصاف، کوییک R با کوییک دنده‌ای یا کوییک کراس دنده‌ای مشابه خواهد بود. در آگهی پیش‌فروش سایپا برای یک‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ هم، عبارت «کوییک دنده‌ای دو رنگ (Quick R)» در قسمت نوع خودرو دیده می‌شود.
 
از تصاویر منتشرشده به‌آسانی می‌توان فهمید که هیچ‌کدام از قطعات بدنه یا فضای داخلی، شامل ادوات داشبورد، چراغ‌ها و سپر، در کوییک آر بازطراحی نشده‌اند. صرفا سقف و چند قطعه‌ی کوچک پلاستیکی، شامل قاب آینه بغل، فریم مه‌شکن و زه‌وار سپر جلو به رنگ قرمز در‌آمده است. این تغییرات که هنوز هزینه‌ی مطالعه‌ و اجرای آن‌ها مشخص نیست، احتمالا قیمت کوییک آر نسبت به مدل استاندارد را افزایش خواهند داد.
 
چرا سایپا از حرف R استفاده کرده است؟
برای افراد علاقه‌مند به خودروها و مدل‌های مشهور در بازار جهانی، حرف R نشانه‌ی امکانات اختصاصی یک محصول است که آن‌ را برای رانندگی در پیست و شرایط مسابقه (Race) ارتقاء می‌دهد. البته نمی‌توان نتیجه گرفت که مدیران ساپیا و پارس‌خودرو، کوییک آر را با الهام از خودروهای خارجی نام‌گذاری کرده‌اند؛ اما باتوجه به تأکید بر رنگ قرمز در این محصول، نوعی الگوبرداری خام و ابتدایی در کوییک آر به‌وضوح دیده می‌شود.
 
هوندا سیویک Honda civic type R 2017تصویری از هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۹ که از رنگ قرمز برای لوگو، تزئین لاستیک و کالیپر ترمز استفاده می‌کند.
 
به‌عنوان مثال، هوندا سیویک تایپ آر (Honda Civic Type R) از سال ۱۹۹۷ به سبد محصولات شرکت سازنده اضافه شده است. پنج نسل این خودرو تا امروز، همواره با تفاوت‌های متعدد ظاهری و فنی نسبت به سیویک استاندارد تولید شده‌اند. برای سال ۲۰۱۹، سیویک تایپ آر مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر همراه‌با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی است؛ درحالی‌که مدل پایه از هوندا سیویک، پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. مشابه این شرایط، بین مدل‌های استاندارد و RS از رنو مگان نیز وجود دارد. جالب اینجا است که هر دو خودروی هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS، از ادوات قرمز رنگ در نمای بیرونی و داخلی استفاده می‌کنند تا تفاوت نسبت به نسخه‌ی پایه را نشان دهند.
 
قیمت نهایی کوییک آر دنده‌ای هنوز توسط مسئولان سایپا یا پارس‌خودرو اطلاع‌رسانی نشده است. پیش‌فروش این خودرو برای تحویل در هفته‌ی چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با پیش‌پرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان انجام می‌شود که ۴ میلیون‌ تومان گران‌تر از کوییک دنده‌ای خواهد بود. سود مشارکت برای تمامی خودروهای سایپا در طرح پیش‌فروش آبان‌ماه ۱۳۹۸، پانزده درصد است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کوییک آر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

نوهصد و ده
0

با سلام و خدا قوت خدمت دوستان
حواله داران تبدیلی کوییک البته از ماشینهای که وارد نمیشه
بنده حواله تبدیلی کوییک میخوام تهرانم . چهارصد و سی دو ، سی ، نود
11:32  1400/04/20
گزارش
پاسخ دادن
نفسیه
3

رنگ قرمزش خیلی خوشگله 😍😍😍😍
12:33  1398/08/19
گزارش
پاسخ دادن
😍
1

عالیه
12:30  1398/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تاجی
10

کوییک ماشین خوب و نرم و کم مصرفی هست.به نظر من از خیلی از ماشینهای دیگه سایپا همه رخ خوشکلتری داره هم رانندگی باهاش جالبتره.
19:10  1398/08/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
5 : آیا کسی شاسی شده این چند روز
5 : چرا هیچکس نیست تورو خدا یکی بگه شاسی شده این چند روز ما دلمون خوش باشه یه میلیارد پولمون رفت دارم سکته میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟
سورن جدید طرح مادران : سلام و درود تحویل 13 تیر، رنگ سفید ،هنوز فاکتور نشدم
کامیار : سلام دوستان دعوت نامه مرداد اومده کسی واریز کرده؟چیکار باید بکنیم من که موندم!اگه واریز نکنیم چی میشه؟