بررسی مرسدس بنز کلاس S

بررسی مرسدس بنز کلاس S

زمانی  که شرکت مرسدس بنز تصمیم به ساخت کلاس S گرفت، تصویری از خودروی بی نقص و جهانی را در ذهن می پروراند.میلیون ها ساعت صرف تحقیق و بررسی برای تولید این کلاس شده که نتیجه آن تکنولوژی پیشرفته و برتری است که در این مدل مشاهده می کنید.؛ بدین ترتیب که تمامی مهندسان شرکت های بزرگ خودرو سازی از قبیل رولزرویس، بی ام و، آئودی، لکسوس و بنتلی نیز قابلیت های مرسدس بنز را تحسین می کنند. در آخرین مدل ارائه شده توسط شرکت مرسدس بنز سعی شده است از ظرافت بیشتری در طراحی و ساخت قطعات استفاده شود.

 

طراحی خارجی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

خیلی عجیب است بدانید که بیشتر خریداران خودروهای لوکس در دنیا مایل هستند به عنوان مسافر از این اتومبیل ها استفاده کنند تا این که خودشان راننده آن باشند. مرسدس بنز کلاس S در ابتدا خودرویی با طول محور جلو تا عقب کشیده تر از مدل های پیشین تولید شد اما به مرور از طول محور کوتاه تر استفاده شد و این برخلاف چیزی است که انتظار می رفت.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

شاسی و بدنه یک پارچه آن از آلیاژهای سخت،  مخصوصاً در  اطراف قسمت سرنشینان استفاده شده است؛ که بیش از 50 درصد آن را فلز آلومینیوم تشکیل می دهد. بنابراین می توان ادعا کرد که این نوع بدنه از مقاومت و ایمنی بیش تری نسبت به مدل های مشابه دارد که نتیجه این مسئله، باعث افزایش وزن خودرو نیز می شود. وزن این خودرو در تست انجام شده  معادل 2215 کیلوگرم است که به طور مساوی بین اکسل های عقب و جلو تقسیم شده است. فاصله استاندارد بین محورهای جلو و عقب در این کلاس 3035 میلی متر.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

تنها تغییر در فاصله دو محور،عریض تر شدن به اندازه 24 میلی متر در محور جلو و 31 میلی متر در محور عقب است؛ که همین مساله باعث شده است که به جای فضای بیش تر بتوان امکانات بیش تری را در داخل خودرو به کار گرفت. سه مدل موتور مختلف برای این کلاس در نظر گرفته شده است که نمونه پایه آن موتور 8 سیلندر خورجینی با حجم 3.0 لیتر S350 BlueTEC است که می تواند نیرویی معادل 255 اسب بخار را تولید کند. برای افرادی که دنبال خودرویی کم مصرف با آلایندگی پایین هستند موتور S400 Hybrid با موتور سبک 6 سیلندری الکتریکی می تواند بهترین گزینه باشد. اما اگر سرعت، چیزی است که شما به دنبال آن هستید، موتور S63 AMG  با قدرتی معادل 577 اسب بخار نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس S بررسی مرسدس بنز کلاس S
بررسی مرسدس بنز کلاس S بررسی مرسدس بنز کلاس S

تمامی مدل ها از دنده اتوماتیک هفت سرعته 7G-Tronic استفاده می کنند. هم چنین دسته دنده تعبیه شده در این خودرو امکان تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار راننده قرار می دهد. استفاده از کمک  فنرهای بادی به همراه سیستم کنترل بدنه (MBC) به خوبی برای این 8 سیلندر آلمانی در نظر گرفته شده اند. MBC به دو دوربین در بالای شیشه جلو مجهز است که شرایط جاده را تا 15متر جلوتر ثبت و از حرکت های ناگهانی بدنه جلوگیری می کند؛ که سیستم تعلیق نیز در هر چهارگوشه خودرو به عملکرد بهتر MBC کمک می کند. سیستم کنترل بدنه فعال (ABC) از دیگر سیستم های به کار رفته در این خودرو است که با تنظیم کمک های بادی از لغزش و لرزش خودرو جلوگیری می کند.

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

طراحی داخلی مرسدس بنز کلاس S بیش تر از آن چیزی است که از آن انتظار دارید. از نظر جادار بودن، بیش از 1 مترفضا برای جای پای سرنشینان جلو و 920 میلی متر فضا بین سقف تا سر سرنشینان در نظر گرفته شده است. صندلی های این خودرو از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند و چرم های روی دستگیره ها، درها، صندلی ها وفرمان با دقت هرچه تمام تر طراحی شده اند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

اما در پشت این طراحی خیره کننده، تکنولوژی پیشرفته ای است که زیبایی آ ن را دوچندان می کند. در کابین این اتومبیل از لامپ های حبابی خبری نیست و به جای آن از 300 LED رنگی که سرتاسر داشبورد را فرا گرفته، استفاده شده است؛ که تابش 6 رنگ متفاوت از این LED ها  رانندگی در شب را جذاب تر کرده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

نه تنها صندلی ها بلکه زیرآرنجی ها نیز از سیستم گرم کن برخوردار هستند. ماساژور صندلی برای هر چهار سرنشین، بالشت مخصوص پشت سر و فضای جلوی پای کافی به  همراه یخچال در هر دو قسمت عقب و جلو از دیگر امکانات داخلی این زیبای آلمانی به حساب می آیند. سیستم wi-fi  و بلوتوث نسبت به مدل های قبلی از استاندارد بالا تری برخوردار هستند؛ همچنین سیستم کنترل از راه دور تعبیه شده برای سرنشینان عقب، این امکان را به آن ها می دهد که از سیستم صوتی و تصویری به راحتی استفاده نمایند که همه این قابلیت ها از طریق صفحه لمسی تعبیه شده در پشت صندلی های جلو قابل دسترسی هستند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

نقشه 3 بعدی و سیستم کنترل اطلاعات ترافیکی که قابلیت اتصال به نقشه گوگل و نصب برنامه Linguatronic برای اعلام صوتی مسیر، از دیگر امکانات صفحه لمسی 12.3 اینچی بر روی کنسول هستند. سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم ایمنی PreSafe برای کاهش تصادفات از دیگر ویژگی های این زیبای هوشمند است. هم چنین سیستم نمایش دید در شب با استفاده از سنسورهای حرارتی، راننده را از وجود عابرین پیاده مطلع می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

علاوه بر این خریداران این انتخاب را دارند که دوربین های جلوی خودرو و دوربین با دید 360 درجه را به طور سفارشی برای امنیت بیشتر خریداری کنند. از دیگر موارد قابل توجه در مورد طراحی داخلی این خودرو می توان به سیستم تهویه هوای هوشمند و فرمان دو پره ای که برگرفته از مدل های دهه 50 و 60 است، اشاره کرد.

 

عملکرد

بررسی مرسدس بنز کلاس S

این خودرو برای کسانی طراحی شده است که مشتاق رانندگی در هر شرایطی هستند. تمامی سیستم های به کار گرفته شده در این اتومبیل به  گونه ای طراحی شده اند که جوابگوی تمام خواسته های راننده باشد؛ بدون کم ترین دخالت در نوع آپشن انتخاب شده.حقیقت این مطلب که چرا کلاس S یکی از پرطرفدارترین مدل های دنیا برگزیده شده، این است که موتور دیزلی S350 BlueTec  آن تنها چند ثانیه بیش تر زمان نیاز دارد که سرعت آن در مقایسه با جگوار XJ به 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ علی رغم این موتور پرقدرت، به هنگام حرکت از حالت ساکن بسیار نرم عمل می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

با توجه به موتور 6 سیلند خورجینی با قدرت 255 اسب بخار، انتظار می رود که خودرویی پر سروصدا باشد اما به لطف عاق بندی خوب صدای موتور تنها از داخل کابین شنیده می شود و این مساله زمانی که از سیستم کروز کنترل استفاده می شود به حداقل می رسد. فرقی نمی کند که شما راننده خودرو یا به عنوان سرنشین در خودرو نشستید، به یک اندازه لذت رانندگی و سفر را تجربه خواهید کرد. مدل S500L دارای موتور 8 سیلندر خورجینی، حجم 4.7 لیتر با توربو شارژر دوگانه است که قدرتی معادل 449 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن بر متر را تولید می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

زمان ثبت شده برای صفر تا صد این مدل تنها 4.8 ثانیه است. زمانی که از سیستم کروز کنترل در اتوبان ها استفاده می کنید، حس راحتی را که در منزل خود دارید به شما القا خواهد کرد؛ جعبه دنده روان، موتور قدرتمند و دور موتور کافی دلیل این آرامش در حین رانندگی است. مدل S400 از دیگر مدل های این کلاس به  شمار می آید که از یک موتور 6 سیلندری با حجم 3.5 لیتر و یک موتور الکتریکی استفاده می کند. مرسدس S63 AMG با موتور هشت سیلندر خورجینی و حجم 5.5 لیتر قدرتی معادل 577 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن بر متر را تولید می کند؛ و سرعت آن در 4.4 ثانیه از صفر به صد می رسد و مصرف سوخت آن معادل 10 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی مرسدس بنز کلاس S

علی رغم وجود سیستم کنترل بدنه و کمک فنر های بادی باید گفت که در تست هندلینگ کارنامه خوبی را از آن خود نکرده است. هم چنین تنها در مدل های بنزینی 8 سیلندر این کلاس از دوربین های تعیین فاصله استفاده شده.اگرچه سیستم تعلیق این خودرو به صورت اسپرت طراحی شده است اما کیفیت هندلینگ و قدرت مانور یک ورزشکار را ندارد! یکی از دلایل این که کلاس S هندلینگ قابل قبولی ندارد، وزن و سایز این خودرو است. سیستم ESP (برنامه پایداری الکترونیکی) در خودروهای مرسدس بنز از حرکت های ناگهانی که باعث کاهش پایداری اتومبیل می شود، استفاده شده؛ همان طور که میدانید سیستم های الکترونیکی به مراتب از انسان ها دقیق تر عمل می کنند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

اگر رانندگی پر شتاب را می پسندید، می توانید ESP را خاموش کنید، اما در این حالت نمی توانید پایداری همیشگی را انتظار داشته باشید؛ این اتومبیل بیش تر از این که لذت بخش باشد هوشمند است. سیستم تعلیق در دست انداز های کوچک نیز عملکرد مناسب را ندارد اما راحتی داخل کابین را نمی توان نادیده گرفت.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی مرسدس بنز کلاس S

مرسدس بنز کلاس S از جمله خودروهایی به حساب می آید که دارای آپشن های متفاوتی است، اما برای این اتومبیل  لوکس و مجهز قیمت مناسبی درنظر گرفته شده است. هم چنین با توجه به تست های انجام شده برای چنین اتومبیلی با  5.25 طول و 2.2 تن وزن و چنین عملکردی، مصرف سوخت قابل قبولی ثبت شده است.

 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

پس از هفته ها و صدها مایل آزمایش بر روی مرسدس بنز کلاس S تنها نکته قابل توجه که این خودرو را مورد انتقاد قرار داده است عملکرد نامناسب آن است؛ اما لازم به ذکر است که این هوشمند آلمانی همراه وفاداری برای راننده خود به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس S


منبع

AutoCar

 

 

 

 

 

برچسب : شرکت مرسدس بنز , بنز کلاس S , جگوار , شرکت بی‌ام‌و , شرکت آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

باران
0

بالاتر از تصور نظیر نداره
13:25  1394/01/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
3

منظور از عمکرد نامناسب چی بود؟! من نفهمیدم !
همون هندلینگ خودرو منظورش بود؟
17:37  1392/08/15
گزارش
پاسخ دادن
شهاب
4

آره همون هندلینگ باید باشه آخه من تو سایتای دیگه هم دیدم که نمره هندلینگشو پایین دادن
19:43  1392/08/15

گزارش
هادی
2

خیلی ممنون از شما بابت انتشار این مقاله
23:20  1392/08/14
گزارش
پاسخ دادن
رامین
3

بنز چیکار کرده لامسب
22:37  1392/08/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
8

اون عکسی که داخل کابینو نشون میده که ledهای آبی روشنه ......واااااااااااای فقط حال میده شب باهاش تو جاده برونی.....دیوانه وار لذت بخشه باهاش رانندگی در شب......
16:39  1392/08/14
گزارش
پاسخ دادن
محمد
10

تکنولوژی یعنی این....
14:49  1392/08/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
وحید شاهین پلاس ۱۵ اردیبهشت : نصف ۱۲۲۲
حامد x3 : با سلام ماشینا رو دارن نمایندگی‌ها به قیمت آزاد می فروشن. گرانی در کار نیست طبق قرداد تا آخر سال هم وقت دارن بدن.
Hx5 : وام بگیر قرض کن، نزول نه، قرض عزیزم، بگیر ماشین رو یا بعدش حواله رو بفروش ی سبک تر بگیر و قرض رو پس بده ولی طلا نفروش
Hx5 : به نظرت آدم کالای سرمایه ای را تبدیل به کالای مصرفی میکنه؟ شما اهرم هم نزدی اگر میتونی وام بگیر اگر هم نمیتونی به نظرم تبدیل به ی ماشین مثلا ایکس 5 کارکرده بکن یا یک ماشین صفر ارزون تر اما طلا رو نده طلا شاید 7 هزار دلار رو هم ببینه، قطعا دلار هم با وضعیت فعلی همیشه رو به بالاست، تهش چند ماه تموم نخوره ماشینی که میگیری الان 21 هزار دلاره، چند ماه بعد میشه 20 هزار دلار و ی استفاده هم کنی میشه 19 هزار دلار حالا خودت حساب کن می ارزه طلایی که هر روز با دلار بالا و پایین میشه رو بفروشی چون مثلا میخوای لذت شاسی بلند داشته باشی
عباس : سلام ثبتبت نام مردادی هستم ماشین دوهفته پیش تحویل گرفتم ماشین بی ایراد خدارو شکر توی ایران ماشین بگیری بی ایراد باورکردنی نیست ممنون آزارمان خودرو
شاهین مشکی : سلام من تبدیل زدم از دیروز هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد : اکستند با باربند فلزی پذیرش 28 مهرماه الان پلاک شد
محمد : نیسان با باربند از شنبه گذاشته940م
پیش فروش برج 11 کازرون : بله منم دقیقا همین طور هستم
کوییک gxlr : امروزپنج شنبه تماس گرفتم شرکت سایپا اپراتورگفت طرح عادی تا1404/3/29 فاکتورشده است من 28 تیر تکمیل وجه کردم گفت حدودیک ماه دیگرفاکتورمیشه
نیسان دوگانه : دستت درد نکنه قباد جان نمیخا. زحمت به خودت بدی راهنمایی کنی. مردم دیگه. آگاه شدن. روی نیسان ولو شدن. کسی ثبت نام نمیکنه خیالت راحت الان توی بازار. کمتر. از کارخانه گیر میاد. مردم بیچاره شدن روی نیسان تو چه میگی بنده خدا. تو از خود شرکتی. انشالا که خیر نبینی انشالا که مسولین خیر نبینن. پول از مردم گرفتن پنج ماه طول کشید که ماشین تحویل دادن. حالا هم. میخان. ماشینهای. چپی وافتاب سوخته با ضربه خورده توی شرکت با مدل 403. بدین به مردم. خدا. ازتون نگزره
تکمیل 12 مرداد اطلس جی : سلام باید همان موقع که در مورد تبدیل جی به جی ال گفتند تبدیل میزدید خدا رو شکر از برج 7 که تبدیل زدم یک روز بعد فاکتور شد یه هفته بعد پلاک و یه هفته و یه هفته بعد تحویل دادند 5 روز بعدش فروختم یه مبلغی را روش گذاشتم و پژو 207 گرفتم چون میخواستم از شر سایپا راحت بشم خدا را صد هزار مرتبه شد که الان ماشین دارم ان شاءالله همه شما مشکل ماشین براتون حل بشه
علیرضا GX L : سلام من تکمیل وجه 1 شهریورم بنظرتون کی فاکتور میشم؟
سالارم : منم دقیقا 26 برج یک پول ریختم حدودا 245 ملیون پول باید بریزیم دعوتنامه هم نهایتا تا دهم دی میاد حدودا 15 روز هم وقت میدن لازمه بگم اینجا همه فقط سوال میپرسن کسی جوابگو نیست اکثرا دلال هستن فقط دوس دارن گرونی بشه دولت و حکومت بهونه س ماها چند نفر که فقط یه دونه داریم اسیر حاشیه و حرف و حدیثیم زیاد اهمیت نده
رضا : قطعات مشترک با سایر خودروها لنت جلو: ال 90 فیلتر روغن: ماتیز وmvm110 بقیه لیفانها، فیلتر سرکان با کد 7133 کمک فنر جلو:پژو 405 (بلند است) 405، پژو 206 (کوتاه است ) و اچ سی کراس فیلتر هوا:فیلتر هوای پراید را می توان جا کرد با نصب پلاستیک اضافه فیلتر بنزین پژو405 آفتابگیر سمند سورن سیبک طبق: اچ سی کراس بوش طبق کوچک لبه دار: اچ سی کراس بوش طبق بزرگ: اچ سی کراس موتور پمپ بنزین: پراید لنت ترمز عقب کفشکی:206 تیپ 3،ال 90 e1 کمک فنر عقب: اچ سی کراس قرقری فرمان از داخل (سیبک مفصل فرمان) : 206 بلبرینگ چرخاش عقب 206 تیپ 2 و اچ سی کراس بلبرینگ 445539 چرخ عقب پژو 206 تیپ2 MVM110 لیفان520 برند S2B بلبرینگ چرخاش جلو مزدا 323 برلیانس 320 ترموستات پژو 405 با کمی تراشکاری میل موج گیر اچ سی کراس کف پوش :ام وی ام 530 تاییدنشده: رادیاتور بخاری زانتیا دسته موتور بالا: پژو 405 سنسور دور موتور 405 پایه کوتاه دسته موتور کرولا سگدست 206 کمک عقب 405 دیسک و صفحه زانتیا اکسل عقب: 206 تیپ 3 لاستیک چاکدار لیفان 520: اچ سی کراس، برف پاکن: نیسان آبی
کوییکs : دعوتنامه بهمن کی میاد