سهم ۱۵ درصدی قطعات بی کیفیت از بازار لوازم یدکی/ چینی ها در صدر بی کیفیت ترین ها

 

سهم ۱۵ درصدی قطعات بی کیفیت از بازار لوازم یدکی/ چینی ها در صدر بی کیفیت ترین ها

 
قطعات تقلبی و بی کیفیت خودرو در بازار در حالی همزمان با تحریم ها و محدودیت های ناشی از واردات افزایش یافته که به اعتقاد مسئولان این صنف این سهم هم اکنون به ۱۵ درصد رسیده است.
اتحادیه تعمیرکاران خودرو قطعات تقلبی و قاچاق را در صدر شکایات این اتحادیه عنوان می کند و از سوی دیگر مسئولان اتحادیه لوازم یدکی ضمن رد کردن این ادعا، معتقدند که شکایت در زمینه قطعات تقلبی از سال گذشته تاکنون در ردیف کمترین شکایت ها بوده به طوری که با وجود تعداد بالای فعالان این حوزه، این میزان شکایت به معنای نبود هیچ اعتراضی است. با این حال قطعات بی کیفیت همچنان در بازار جولان می دهند و تلاش ها برای حذف آن ها از بازار همچنان ادامه دارد.
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار با بیان این که آن چه از قاچاق قطعه و فراوانی آن در بازار مطرح می شود نیازمند تعریف دقیقی است، می گوید: قطعات قاچاق از مبادی قانونی عبور نمی کند اما آن چه هم اکنون در بازار قطعات دیده می شود قطعات بی کیفیت است که این موضوع تازگی ندارد و هرچند در گذشته کمتر دیده می شد اما در حال حاضر به دلیل مشکلات ارزی و همچنین تحریم شاهد این موضوع در همه صنوف از جمله قطعات یدکی هستیم.
 
وی می افزاید: اتحادیه همواره در تلاش برای حذف قطعات بی کیفیت از بازار است به طوری که هم اکنون واحد شکایات اتحادیه به دنبال این موضوع و شناسایی این قطعات و جمع آوری آن ها از بازار است.
 
کاظمی با تاکید بر این که برخورد با قطعات بی کیفیت یکی از اهداف بزرگ اتحادیه است که هم اکنون نیز در حال پیگیری آن است، ادامه می دهد: هم اکنون فروش قطعات بی کیفیت در صدر شکایات ارایه شده به اتحادیه است اما در زمینه قطعات تقلبی تعداد شکایات بسیار اندک بوده به طوری که از سال گذشته تاکنون تنها دو مورد شکایت در این زمینه مطرح شده است.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران در تشریح تقلب های رخ داده در این بازار تصریح می کند: یکی از فعالان بازار نسبت به واردات قطعات یکی از برندهای با کیفیت و شناخته شده چینی اقدام کرده اما مشابه این قطعه از سوی یکی از فروشندگان با نام قطعه اصلی و با بسته بندی همان قطعه و تنها با تغییری اندک به فروش رسیده که این سواستفاده از سوی اتحادیه به شدت برخورد می شود چرا که این قطعه تقلبی بودهو سلامت را با خطرات جدی مواجه می کند.
 
کاظمی ادامه می دهد: این تخلف زمانی که خریداری نسبت به خرید اقدام مس کند و پس از آن با مشکل مواجه می شود خود را نشان می دهد که البته این مشکل در صنف لوازم یدکی بسیار کم دیده می شود و در صورت بروز نیز نسبت به اعلام شکایت از سوی خریدار نیز اقدام می شود اما ضرر و زیان ناشی از این اقدام متعلق به صاحب برند خواهد بود که مدت ها برای شناساندن آن برند زحمت کشیده و زمان صرف کرده است.
 
وی وجود دو شکایت در زمینه قطعات تقلبی از سال ۹۷ تاکنون را عدد ناچیزی می داند و می افزاید: در صنفی با ۱۲۰ هزار فعال در کل کشور و ۱۰ هزار فعال در تهران به معنای وجود نبود کالای تقلبی است اما کالای بی کیفیت وجود دارد که در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد قطعات را شامل می شود که نیازمند حمایت و کمک دولت است.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران با تاکید بر این که قطعات بی کیفیت عمدتا چینی هستند، تصریح می کند: عمده قطعات تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از آن جا که به فروشنده نزدیک هستند بنابراین امکان تولید قطعه بی کیفیت وجود ندارد.
 
کاظمی ادامه می دهد: برخی از واردکنندگان قطعات عضو اتحادیه نشده اند و نسبت به واردات این دسته از قطعات اقدام‌ می کنند زیرا اتحادیه آموزش های لازم را به اعضای خود می دهد و آن ها را در هنگام دریافت جواز از قطعات تقلبی، قاچاق و بی کیفیت و اثرات منفی این امر آگاه می کنیم براین اساس کمتر عضو اتحادیه ای وجود دارد که در این زمینه فعال باشد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لوازم یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تحویل مردادد : سلام دعوتنامه من فعلا ته نیامده
بهروز : برای برخی از18اسفندیها تبدیل رنگ به مشکی صدفی اومده
شاهین : در جواب غلام سود فقط یک مورد از موارد بود اولا اینا شاهین جی و اتومات سی وی تی به این زودیا نمیدن ثانیا اتفاقا اگه برا خونواده بخواد خوب تبدیل بزنه که بهتره سریع تر بهش تحویل میدن که بتونه استفاده کنه بعدشم قیمتش هم پایین تره و بصرفه تره و اگه صبر کنه برا اتومات مطمئن باش دوباره افزایش قیمت کارخانه میخورن بازم میشه ضرر رو ضرر پس بهترین کار اینه که تبدیل بزنه و خودشو راحت کنه البته این نظر منه و هر کس صلاح کار خود رابهتر میداند
جمال : سلام تا چندم مهر 1402دعوتنامه تکمیل وجه اومده
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
حسین X5 : سلام ثبت نام کی هستید؟
TA : سلام برای همه همینطوره آماده برای صدور فاکتور تیک خورده ولی فاکتور شده نارنجی و می چرخه هرموقع تاریخ پرونده بروز شد یعنی دارید فاکتور میشید.
ممد : یعنی بشین تا صبح دولتت بدمد ما که تحویل شهریوریم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست
احمد : سلام دوستان یه سوال برای من تارا دستی موعد تحویلم خیلی مونده ولی امروز تیک اماده برای صدور فاکتور خورده رفته رو فاکتور شده میچرخه این یعنی چی؟
ایگل مشکی : برای ما هم که اردیبهشت ثبت‌نام کردیم تو همین مرحله است انشالله هر موقع که موعد تحویل سیستمی بود رو به علاوه حداقل ۳ تا ۴ ما کن شاید شاسی بشه بعد منتظر باید بمونی تا حداقل ۲ ماه بعد شاید ماشین رو بهت بدن این بود فرایند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : دوست محترم سخای شما چندم هست؟
حسن : من تکمیل وجه 22اسفندم میره برااخر مهرماه لامصباهریروز 10روززمان میبره
ساینا اس : ساینا اس پیش فروش دهه فجر شماره پذیرش12164211 واریزی دوم تیر5 3ماه گذشت هنوز فاکتور نشدم
هوشنگ اسدنیا : ،سلام پلاک شدی امروز مردونه جواب بده جدی
کوییک SR مرداد1404 : دوستی که میگه اردیبهشت فاکتور نشده دروغ میگه همه تحویل های کوییک ار اس اردیبهشت و خرداد انجام شده
کوییک SR مرداد1404 : دوستان زمان های فاکتور کوییک s و rs و gxl و gxlr فرق داره همه باهم فاکتور نمیشن کوییک اس فعلا جلوتره
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : سلام نه کلاه گذاشتن سرمون
اطلس00 : روند فاکتور خیلی خوب داره پیش میره انشالله تا یه هفته دیگه فاکتور بشیم
رضا : نترس سایپا تا زمانی که مردم رو ندوشه ماهی یکبار برات می فرسته تا گولت بزنه بالاخره
شیما : کسی از دوستان اطلاع داره خبر بده ممنون می شوم؟؟؟!!!