تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2021

 

تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2021

 
اخیرا سدان میان سایز کیا اپتیما 2021 به عنوان نسل پنجم خانواده اپتیما از سوی کمپانی کره‌ای معرفی شده که بایستی به رقابت با حریفان ژاپنی همچون هوندا آکورد و مزدا ۶ بپردازد. نسل جدید کیا اپتیما ۲۰۲۱ را می‌توان بیشتر یک سدان فست بک دانست تا اینکه از یک نمونه چهار درب کوپه سخن به میان آورد.
 
 
بدنه نسل پنجم اپتیما نسبت به گذشته به میزان کمتر از ۲ اینچ افزایش طول، کاهش ارتفاع و ازدیاد عرض را تجربه کرده است. چراغ های روشنایی در روز چین خورده به سبک نوار قلب در داخل چراغ‌های جلوی باریک‌تر شده به همراه جلوپنجره پوزه ببر تغییر شکل یافته، برخی از جزئیات طراحی ظاهری جدید کیا اپتیما 2021 به شمار می‌روند.
 
 
کابین کیا اپتیما شبیه آن چیزی نیست که معمولا در محصولات حاضر در این کلاس مشاهده می‌شود؛ همانند مزدا۶، کابین کیا اپتیما ۲۰۲۱ از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شده با این تفاوت که کیا از طراحی مینیمالیستی و محافظه کارانه مزدا ۶ اجتناب کرده است.
 
 
یک تریم چوبی مات بر داشبورد حکم‌فرما شده و از منظر سبک طراحی و استایل، به ارتقای کلاس کابین اپتیما کمک شایانی کرده است. چرم به کار رفته در پنل درب ها با دوخت متضاد، بسیار با کیفیت به نظر رسیده و تریم پیانو بلک به کار رفته در آنها موجب پنهان شدن دکمه‌های پلاستیکی شده است. نورهای مخفی کابین نیز بر اساس حالت رانندگی تغییر رنگ خواهند داد.
 
 
نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سامانه اطلاعات سرگرمی اندکی به سمت راننده متمایل شده و در کنار تونل کنسول میانی جعبه‌دنده نسبتا مرتفع، حسی شبیه به کاکپیت هواپیما را برای راننده این خودرو پدید آورده است. در اینجا بسیاری از دکمه‌های کنترلگر حذف شده و به حالت لمسی در نمایشگر مرکزی درآمده‌اند؛ با این حال هنوز دکمه‌های تهویه در وضعیت سنتی باقی مانده‌اند.
 
 
فرمان دی کات اپتیما نیز ضمن برخورداری از بسیاری امکانات بر روی خود، حالتی شبیه به انواع مرسدس ای ام جی را در ذهن پدید می‌آورد. صندلی‌های ردیف جلو اندکی با محدودیت فضای سر مواجه هستند اما صندلی های ردیف عقب تحت تاثیر سقف شیبدار قرار نگرفته‌ و با این محدودیت مواجه نیستند.
 
 
فضای پا در ردیف دوم به مقدار کافی وجود دارد. همچنین صندلی‌های هر دو ردیف بدن سرنشین را به خوبی در بر گرفته و حین عبور از پیچ ها آن را ساپورت می‌کنند.
 
صفحه نمایشگر به سرعت نسبت به لمس واکنش نشان داده و از گرافیک جذابی برخوردار شده است؛ همچنین برخی صداهای طبیعی مانند جنگل، دریا، صدای جلز ولز آتش و... برای آرامش بخشیدن به راننده و سرنشینان در سیستم اطلاعات سرگرمی موجود بوده و قابل پخش است. پنل کیلومتر شمار ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال مکمل نمایشگر مرکزی کیا اپتیما ۲۰۲۱ بوده و بر حسب شرایط آب و هوایی و یا شب و روز می‌تواند تاریک و روشن شود.
 
 
با وجود افزایش اندک ابعاد بدنه، کیا اپتیما 2021 کاملاً تحت تسلط قرار دارد؛ عملکرد فرمان نیز سریع و قابل پیش بینی است اما مشکلی که در اینجا به چشم می‌خورد، به ترمزهای تیز و غیر دلچسب آن برمی گردد که البته شرکت کیا وجود این مشکل را پذیرفته و قول داده نسبت به رفع آن اقدام کند.
 
 
کیا اپتیما بسیار خوشایند و یکنواخت حرکت می‌کند. تکان‌های بدنه آن تا حد امکان کنترل گردیده و صدای باد و تایرها به اندازه بسیار کمی در کابین احساس می‌شود. گذشته از جاده‌های بسیار خوبی که ما بر روی آن رانندگی کردیم، عملکرد سیستم تعلیق تا به اینجای کار مناسب به نظر می‌رسد و جذب ضربات ناشی از ناهمواریهای اندک جاده را به خوبی انجام می‌دهد.
 
 
پیشرانه خودروی مورد بررسی از نوع ۱.۶ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۷ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه که در هیوندای سوناتا نیز حضور دارد، توان مناسبی برای کیا اپتیما ایجاد کرده است. قدرت موتور در سرعت های پایین مناسب تر است اما در سرعت‌های بالا که با غرش ناخوشایند پیشرانه همراه می‌شود، چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد.
 
 
همچنین یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ (برای کیا اپتیما GT) با قدرت ۳۰۰ اسب بخار نیز در در دسترس قرار خواهند گرفت.
 
در پایان باید به اطلاع برسانیم که کیا اپتیما 2021 از پرستیژ و استایلی مناسبی برای سر برآوردن از میان خیل شاسی بلندها و کراس اوور ها که امروزه بسیار مورد توجه هستند، برخوردار است و می‌تواند یه فروش خوبی دست یابد.
 
تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2021
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کیا اپتیما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : بعد از ۸ ماه امروز صبح دیدم اس ام اس کرمان موتور اومد خوشحال شدم باز کردم دیدم میگه بیا قسط دوم هم بده خدا لعنتتون کنه
فرزاد : بله، خوب تا خودرو تحویل نشود این پیام هست
تارا v4 : الان زنگ زدم گفتن هنوز اسفند داره فاکتور میشه لطفا هرکس اوایل فروردینه و فاکتور شد خبرمون کنه بدونیم رسیدن به فروردین ممنون میشم
s5 : من هنوز هیچ اتفاقی برام نیفتاده نه شاسی شده و نه فاکتور
اریسان نقره ای : سلام دوستان بنده حرفای دوستمون رو تایید میکنم ماشین من یک ماهه فاکتور شده ولی پلاک نمیشه
چانی : سلام خدمت دوستان.عزیزان ایا انانی که تکمیل وجه کردن پیام عدم ارسال خودروساز لحاظ شده
علیرضا عبدوس : سلام میتونی شماره پذیرش رو بزاری تا بتونیم تاریخ فاکتور شدنمون رو حساب کنیم ممنون از شما
علیرضا عبدوس : سلام با توجه به اطلاعات دوستان و همینطور تماس با یکی نیروهای فروش که آشنایی قدیمی داشتم فهمیدم تا الان شماره پذیرش 11601463 آخرین فاکتور شده است اگر کسی شماره اش قبل اون حتمانن فاکتور شده شماره پذیرش هاتون رو با این شماره چک کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل وجه 3 بهمن تحویل 29اسفند1402 : چه دلیلی باید داشته باشم بیام اینجا دروغ بگم بخدا دیروز فاکتور شدم .
2بهمن تحویل 29 اسفند : سلام دوستان وقتی پلاک ثبت بشه پیامک میاد
رانا به پژو : سلام بروز رسانی تاریخ صدور فاکتور فایدش چیه ؟
دوگانه دی ماه : سلام من امروز پلاک شدم تحویل حضوری زدم کی تحویل میدن
اسد : 45 روز قرداد بستیم پارس رو باید تحویل بدند اگه دیر بدند سودش باید بدند
اتومات زمستان : چرا پلاک نمیکنن کسی درجریان نیست
اسفندی : سلام دوستان من امروز زنگ زدم گفت از 15 خرداد به بعد دعوتنامه اسفند را میفرستند
اتومات ارتقا یافته 31 فروردین : پیش فروش ،رنگ خاکستری متالیک ، تکمیل وجه 1 اسفند، فاکتور 4 خرداد، پلاک 9 خرداد، تحویل نمایندگی تهران 12 خرداد، جریمه تاخیر حدود 7 میلیون.
احمد از شیراز دنا پلاس پاییز : دوستان آیا برای پاییزی ها تا حالا پیامک رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟؟؟؟؟؟
سعید : مال من هم همینطوره مشکلش چیه؟