بهبود وضعیت تجاری ها با پیوند ماموت با اسکانیا

 

بهبود وضعیت تجاری ها با پیوند ماموت با اسکانیا

 
اسکانیا شرکت خودروسازی و صنایع سنگین سوئدی است که تولیدکننده انواع کامیون، اتوبوس، موتورهای دیزلی و کشتی است. دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی این شرکت در شهر سودتلیا در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد.
 
شرکت اسکانیا در سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر مالمو سوئد تأسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید. سهام شرکت اسکانیا در بازار بورس اوراق بهادار استکهلم و بورس اوام‌اکس معامله می‌شود.
 
فیلیپ ورسن در سال ۱۸۹۱ کارخانه‌ای برای ساخت واگن‌های ترابری ریلی تأسیس کرد. او پس از انجام مقدمات کار، نام این مجموعه را وابیس به معنی کارخانه واگن‌سازی نهاد که کارخانه تولیدی آن در منطقه سودتلیا قرار داشت.
 
از سوی دیگر در سال ۱۹۰۰ یک کارخانه دوچرخه‌سازی توسط گوستاو اریکسون در شهر صنعتی مالمو با نام اسکانیا تأسیس شد.  این شرکت به تدریج تغییر جهت داد و به سمت تولید خودرو و کامیون رفت تا اینکه در سال ۱۹۱۱ دو کمپانی در هم ادغام شدند و شرکت اسکانیا-وابیس را پدیدآوردند.
 
نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهان آن آتش بیرون می‌آمد. در آن سال‌ها خودروهای متفاوتی تولید و هم‌زمان تعدادی قایق، با موتور ۴ سیلندر ۱۲ اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد. به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دائر شد.
 
اسکانیا-وابیس به زودی به سمت تولید اتوبوس ۲۴ نفره دماغ‌دار با تایر بسیار نازک، پیش رفت. کار بعدی شرکت، تولید کامیون‌های آتش‌نشانی با ۶۰ اسب بخار و سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت بود. نخستین پیشرانه ۸ سیلندر شرکت اسکانیا در سال ۱۹۱۶ تولید شد که از الکل یا بنزین تغذیه می‌کرد، اما در اوایل سال‌های دهه ۱۹۲۰ سیاست شرکت، تمرکز بر تولید کامیون و اتوبوس بود.
 
در سال ۱۹۴۰ شرکت اسکانیا شاهد تغییرات مدیریتی وسیعی بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه‌ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن‌تر و مطلوب‌تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل حمل و نقل عمومی بهبود قابل ملاحظه‌ای دهد.
 
اما با شروع جنگ جهانی دوم، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس‌های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی کرد. با پایان جنگ، اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سر گرفت و توانست در رقابت با شرکت ولوو به جایگاه مناسبی دست یابد. به طوری که تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز سوئد تبدیل شد. در کنار موفقیت‌های محلی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی شد.
 
در سال ۱۹۶۹ اسکانیا برای بار دوم با شرکت بزرگ سوئدی گروه ساب ادغام و به این ترتیب ساب-اسکانیا راه‌اندازی شد. اما معروفیت و محبوبیت نام تجاری اسکانیا باعث شد که مدیریت مجموعه ادغام شده تصمیم به عرضه محصولات تولیدی با برند اسکانیا بگیرد.
 
دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دهه توسعه و تولید محصولات متنوع سوئدی در بازار وسایل حمل‌ونقل سنگین نامید.
امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای وسیعی در کشورهای مختلف جهان دارند. در حال حاضر گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۷۰٫۹۴ درصد از سهام اسکانیا، بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.
دو شرکت ایرانی شرکت عقاب‌افشان و ماموت نمایندگان ساخت و مونتاژ محصولات این شرکت در ایران هستند که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی تحت لیسانس این شرکت در ایران می‌پردازند.
شرکت ماموت دیزل که زیر مجموعه مجتمع صنعتی ماموت است به عنوان نماینده انحصاری کامیون‌های اسکانیا در ایران فعالیت می‌کند.این شرکت تولید کننده انواع موتور های دیزلی و کامیون و اتوبوس است. همچنین از سال ۱۳۸۱ فروش و خط مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران به عهده شرکت عقاب افشان بوده‌است. در بهمن ۱۳۹۵ نیز اسکانیا با عقاب افشان قراردادی برای تحویل ۱۳۵۰ دستگاه اتوبوس امضا کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماموت با اسکانیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بنزینی تحویل29اسفند : سلام بزرگوار،،ماهم همین مشکل رو داریم دقیقا از 13خرداددتا الان منتظرپلاک هستیم
ایهان : ماهم دقیقا مثل شما هستیم
محراب : سلام دوستان خسته نباشید کسی اطلاع داره جریمه تاخیر که توسط ایران خودرو محاسبه شده کی و چطور به ما برگردانده میشود ؟ و چه مدت طول می‌کشه تا خسارت تاخیر رو پرداخت کنند. ؟
مهدی : سلام آقا آدرین شما مشکل گواهینامه تون درست شد؟ براتون پیامک امد؟
فرزام : سلام سند تو رهن ایران خودرو هست ما چطور میتونیم زودتر آزاد کنیم و همه را یک جا پرداخت کنیم ؟
علی مرادی : دوستان اینجا کسی میدونه الان ما که دنا پلاس توربو دستی هستیم و هیچ دعوت نامه و هیچ خبری نیست باید چکار کنیم هیچکس هم جوابگو نیست حالا یعنی باید بیخیال بشیم؟
حامد : خوش خبر باشی ایشالا
محمد : شماره ایرانخودرو که بگیریم بعدش باید چه عددی بزنیم که بتونیم سوال بپرسیم منکه امروز هرچی زدم وصل نمیشد به کارشناس
هیراد : سلام دوستان بخدا بهترین موقعیت هستش برا اعتراض بریم اعتراض یا رای گیری درکار نیست مسولین به داد ما برسید
محمد : وقتی یکی رو انتخاب میکنم مینویسه در صورت تایید امکان واریز وجه برای خودرو تبدیلی فعال میگردد و قابل برگشت به خودروی اولیه میسر نمی باشد. این یعنی چی تبدیل هست دعوتنامه دیگه میاد یا چی؟خواهشا یکی بگه