خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 

خودروهای برقی بی ام و براساس جلوپنجره سنتی طراحی می‌شوند

 
بی‌ام‌و اعلام کرد که در خودروهای الکتریکی آینده از جلوپنجره کلیوی استفاده می‌‌کند و برقی بودن محصولات، تأثیری روی نظر کارشناسان آن‌ها برای سبک طراحی خودرو ندارد. 
 
اعتقاد رایج مبنی بر اینکه نیازی به خنک‌کاری سیستم محرکه برقی نیست، کاملا نادرست است. بهتر آن است که بگوییم خودروی الکتریکی همیشه به جلوپنجره نیاز ندارد؛ اما بی‌ام‌و اشاره می‌کند که این بهانه‌ای برای دور شدن از جلوپنجره کلیوی نیست که تقریبا از دهه ۱۹۳۰ میلادی تقریبا در تمام مدل‌ها به چشم می‌خورد.
 
دوماگوج دوکیچ، مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و خاطرنشان كرد که جلوپنجره دوقلوی کلیوی طی دهه‌های زیادی، بزرگ‌ترین تفاوت بین خودروساز مونیخ و رقبای آلمانی و خارجی بوده و چیزی بیش از یک ابزار خنک‌کننده است و هویت خودرو را تعیین می‌کند. جلوپنجره بدون توجه به اینکه خودرو سدان برقی باشد یا زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی ۶ سیلندر استفاده شود، باقی خواهد بماند. حرکت به سمت تولید خودروی الکتریکی ممکن است طراحان را وادار کند تا اولویت بیشتری برای شکل خودرو نسبت به عملکرد آن قایل شوند، اما تأکید بر طراحی همان چیزی است که تقریبا نه دهه پیش این جلوپنجره  را ایجاد کرد.
 
دوکیچ با اشاره به خودروی بی‌ام‌و ۳۲۸ که بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۴۰ عرضه شد، گفت:
 
اگر واقعاً به زمان آغاز استفاده از جلوپنجره کلیوی برگردید، تفاوت زیادی بین آن و جلوپنجره‌های کلاسیک سایر خودروسازان وجود دارد. به‌عنوان مثال به جلوپنجره رولزرویس نگاه کنید که شکل آن شبیه رادیاتور پشت آن  به‌نظر می‌رسد. با این حال ظاهر خودرو همیشه برای بی‌ام‌و اهمیت داشت و هیچوقت شبیه رادیاتور نبود. خودرو بی‌ام‌و ۳۲۸ دارای ورودی‌های عمودی بود. دو قسمت کردن جلوپنجره در وسط، کارآمدترین روش برای انجام این‌کار نبود و در حقیقت یک راه‌حل زیبایی‌شناختی به شمار می‌رفت. 
 
سبد محصولات این شرکت در دهه ۲۰۲۰ با افزودن خودروهای الکتریکی، مانند بی‌ام‌و i4 رشد خواهد کرد؛ اما دوکیچ جلوپنجره کلیوی را به‌عنوان محدودیت نمی‌بیند. درعوض او و تیمش شکل و ابعاد جلوپنجره را تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل کند که محصول نهایی به خوبی با هر خودرو تناسب دارد. این استراتژی در برخی از محصولات جدید مانند بی‌ام‌و سری ۷ پیاده شده است.
 
بی‌‌ام‌و به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: M ، i و برند اصلی بی‌ام‌و. این ساختار متعادل به‌راحتی می‌تواند طراحان را قادر به ایجاد سه هویت طراحی مجزا برای تمایز آن‌ها کند، اما دستورالعمل فعلی این نیست.
 
دوکیچ همچنین گفت:
 
ما دیگر نمی‌توانیم برند i را در یک سمت و برند M را در سمت دیگری قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم سه جهان موازی ایجاد کنیم که سه برند با شخصیت‌های مختلف داشته باشیم. ما می‌خواهیم بی‌ام‌و را به‌عنوان برند اصلی با کمک دو برند فرعی که دو نقش متفاوت دارند، تقویت کنیم. مشتریان بی‌ام‌و M4 ، i4 و سری ۴ تنها در یک چیز مشترک هستند: همگی آن‌ها BMW را دوست دارند. 
 
پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی بی‌ام‌و سری ۴ قبل از پایان سال ۲۰۲۰ رونمایی شود و بی‌ام‌و M4 در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود و نسخه تولیدی خودروی مفهومی بی‌ام‌و i4 نیز در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.
 
 
دوکیچ به کسانی که از اندازه جلوپنجره مدل‌های اخیر بی‌ام‌و ناراضی بودند، می‌گوید:
 
در گذشته، بعضی افراد درواقع شکایت داشتند که ما به اندازه سایر برندهای دیگر اعتماد به نفس نداریم و وقتی آن‌ها از جلوپنجره بزرگ استفاده می‌کنند، کسی شکایت نمی‌کند. تمام کسانی که عاشق بی‌ام‌و هستند، به طرح جدید عادت می‌کنند. افرادی که از جلوپنجره شکایت می‌کنند، اغلب مشتری نیستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی برقی بی ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم