99، سالی خوش یمن برای خروج خودروهای قدیمی/ گام های اولیه تنوع محصول در صنعت خودرو برداشته شد

 

جیپ گلادیاتور هلکت TR3 با پیشرانه ۷۰۷ اسب‌بخاری هلکت

 
اقدامات اولیه خودروسازان مبنی بر حذف پلتفرم های قدیمی استارت خورده و به نظر می رسد گام های اولیه این صنعت در زمینه تنوع محصول که پیش از این به عنوان یکی از رئوس سال جدید عنوان شده بود، برداشته شده است.
 
برنامه حذف تولید خودروهای غیراستاندارد و خودروهایی با پلتفرم قدیمی که قادر به پاس کردن استانداردهای هشتاو پنج گانه نیستند در حالی از سوی خودروسازان وارد فاز اجرایی شده که پیش از این نیز رییس سازمان ملی استاندارد بر تمدید مهلت خودروسازان برای رسیدن به این استانداردها خبر داده بود.
 
در حالی فشار بر روی خودروسازان با هدف اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه حتی در زمان تحریم ها ادامه یافت که خودروسازان نیز پیش از این مهلت خواهی در این باره نداشتند. موضوعی که روز گذشته وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد بر آن تاکید و اظهار کرد که شرکت های خودروسازی نامه و درخواستی مبنی بر تمدید استانداردهای قبلی نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که خودروسازان برای رعایت استانداردها آمادگی لازم را دارند.
 
در نیمه های تابستان دو سال قبل بود که نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که با توجه به شرایط پیش روی صنعت خودروسازی در صورت حصول اطمینان از رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی توسط خودروساز، این امکان وجود دارد که در مورد برخی استانداردها که رعایت ایمنی آن‌ها ساده نیست، به مدت یکسال فرصت زمانی داده شود.
 
وی با تاکید بر این که سازمان ملی استاندارد خود را با شرایط روز کشور منطبق می‌کند، گفته بود که خودروسازان نیز باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به سمت رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرو گام بردارند.
 
پیش بینی مهلت به خودروسازان از سوی سازمان ملی استاندارد به دلیل شرایط تحریم و کمبود قطعه در حالی بود که خودروسازان از نیمه های دوم سال گذشته تنوع محصول را در دستور کار خود قرار داده و در زمستان سال گذشته نسبت به معرفی خودروهای جدید خود اقدام و خبر از عرضه آن ها در سال جدید دادند.
 
در همین حال نخستین اقدام در این زمینه نیز در هفته گذشته برداشته و بر اساس آن تولید پراید 111 متوقف شد به طوری که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت که آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X100 گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد و به‌این ترتیب ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.
 
 امرالله امینی، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به اقدام خودروسازان در زمینه تنوع محصول اظهار می کند: تنوع محصول از ضرورت های صنعت خودرو به شمار می رود که در بلند مدت به ثبات در صادرات محصول منجر خواهد شد. 
 
وی می افزاید: برنامه ریزی در زمینه کیفیت و همچنین توجه و مطالعه در استانداردهای محلی و منطقه ای و صرف هزینه در این مسیر از موارد ضروری در صادرات به شمار می رود که نظر می رسد خودروسازان در حال حاضر به دنبال تحقق این موضوع هستند و گام های اولیه را با حذف خودروهای قدیمی برداشته اند.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه می دهد: هرچند در شرایط فعلی مشکلات متعددی در مسیر خودروسازان وجود دارد و امکان عدم تحقق ارتقای استانداردها وجود دارد اما معرفی محصولات جدید ازسوی خودروسازان در سال گذشته نشان داد که آن ها از نیاز مصرف کنندگان آگاه بوده و در تلاش برای تامین این نیازها هستند.
 
به گزارش خودروکار، حذف خودروهای قدیمی از یک سو و حذف هفت خودرو به واسطه تحریم ها و مشکلات ناشی از آن نشان از بازگشت روزهای خوب صنعت خودرو دارد. صنعتی که در سال های اخیر به واسطه خروج یک باره شرکای خارجی از صنعت خودرو و همچنین تحریم های آمریکا مورد هجمه قرار داشته و ناگزیر به توقف تعدادی از خودروها شده است اما خودروسازان سال 99 را سال تنوع محصول عنوان کرده اند و اقدام های اولیه آن ها نیز این ادعا را تایید کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم