معدن‌داران‌ متهم ردیف اول گرانی مواد اولیه صنعت خودرو

 

معدن‌داران‌ متهم ردیف اول گرانی مواد اولیه صنعت خودرو

 
افزایش قیمت مواد اولیه صنعت خودرو ضرورت اصلاح قیمت گذاری در این حوزه بیش از پیش کرده و فعالان این حوزه معتقدند که معدنکاران دلیل اصلی افزایش قیمت های رخ داده در این حوزه هستند.
 
تعیین قیمت مواد اولیه داخلی بر اساس فوب خلیج فارس که قانون به تصویب رسیده در مجلس شورای اسلامی است، این روزها و همزمان با نوسانات قیمت دلار و یا به عبارت بهتر،کاهش ارزش پول ملی تبدیل به اصلی ترین چالش صنعت خودرو شده و فعالان این حوزه به ویژه قطعه سازان خواستار اعمال اصلاحاتی در این باره هستند.
این شرایط در حالیست که فولادسازان به عنوان تامین کننده اصلی ترین ماده اولیه صنعت خودرو معتقدند که افزایش قیمت ایجاد شده در این حوزه بیشتر از سوی معدنکاران و با هدف اقدامات توسعه ای بوده و حال که بحث اصلاح قیمت ها مطرح شده بهتر است که هرگونه اقدام در این زمینه با رعایت منافع دو طرف صورت گیرد.
 
در این زمینه رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به حفظ منافع دو طرف در موضوع اصلاح قیمت ها می گوید: در حال حاضر ضرایب قیمتی حساب شده حتی بالاتر از قیمت درب کارخانه است تا هزینه ای که به فوب برسد، زیرا قیمت فوب کسری گمرک، بارگیری و تخلیه و حمل و نقل دارد درصد کمتری دارد بنابراین قیمتی که در حال حاضر عرضه می شود، بالاتر از قیمت فوبی است که به فروش می رسد.
 
وی می افزاید: هردرصدی که روی قیمت افزایش یابد حداقل 5 درصد به قیمت تمام شده اضافه می شودکه این میزان در هر یک از مواد متفاوت خواهد بود که این امر قیمت ها را سرسام آورتر خواهد کرد.
 
شهرستانی با بیان این که سود حاصل از سزمایه گذاری در سایر صنایع معدنی حداقل دو برابر فولادسازی است، تصریح می کند: بهانه فعلی تولیدکنندگان صنایع معدنی برای افزایش قیمت محصولات، اینست که سرمایه ای برای توسعه معادن در دسترس نیست بنابراین باید نسبت به افزایش قیمت ها با هدف انجام سرمایه گذاری های جدید اقدام کرد این در حالیست که این اعتراض به آن ها وارد است که در صورت نبود منابع و نقدینگی، چگونه اقدام به راه اندازی کارخانه فولاد کرده اند.
 
وی ادامه می دهد: این سرمایه به جای راه اندازی کارخانه جدید باید صرف توسعه معادن می شد اما با این اقدام آن ها هزینه سربار خود را به شرکت های فولادسازی تحمیل کرده اند در حالیکه همه ما عضو یک خانواده هستیم و باید نسبت به تکمیل زنجیره اقدام و در جایی که خلا وجود دارد نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنیم.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر : روز موعود فرا رسید حق گرفتنی ایست ساعت 10 صبح کیلومتر 9 جلوی درب معاونت بازار یابی
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم