خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 

خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 
مازراتی سری‌ تروفئو را برای خودروهای گیبلی و کواتروپورته و لوانته مجهز به پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر ۵۸۰ اسب‌بخاری فراری رونمایی کرد.
 
با رونمایی خودرو هیبرید گیبلی در ماه گذشته، مازراتی اهداف خود را برای تازه‌کردن کامل سبد محصولات اعلام کرد. این خودرو که کوچک‌تر از سایر سدان‌های مازراتی است، باردیگر تیتریک رسانه‌ها می‌شود؛ زیرا خودروساز مودنا قصد دارد نسخه‌ی قدرتمند تروفئو (Trofeo) را برای گیبلی ارائه دهد. نه‌تنها مازراتی گیبلی، بلکه خودرو کواتروپورته (Quattroporte) نیز با همان پیکربندی تقویت‌شده‌ی تروفئو رونمایی می‌شود.
 
مانند مازراتی لوانته تروفئو (Levante Trofeo)، این دو سدان سریع نیز از پیشرانه ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر توئین توربو ساخت فراری بهره می‌برند. دقیقا مانند شاسی‌بلند مازراتی، جدیدترین خودروهای اضافه‌شده به ترکیب تروفئو از ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتربرساعت بهره می‌برند که آن‌ها را به سریع‌ترین سدان‌های مازراتی تبدیل می‌کند.
 
گیبلی تروفئو سبک‌تر از کواتروپورته تروفئو است؛ به‌همین‌دلیل، دو دهم ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و برای انجام این کار فقط به ۴/۳ ثانیه زمان نیاز دارد. درحالی‌که لوانته تروفئو خودرویی مجهز به سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) است، این دو سدان قدرتمند و تقویت‌شده منحصرا با سیستم محرک عقب و دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شوند. جعبه‌دنده‌ی خودکار هشت‌سرعته ZF وظیفه دارد در هر سه مدل تروفئو، قدرت خروجی را به چرخ‌های خروجی بفرستد.
 
گذشته از به‌دست‌آوردن قدرت پیشرانه‌ی فراری، مدل‌های تروفئو مازراتی گیبلی و کواتروپورته تزیینات قرمزرنگ دارند تا از نظر بصری ظاهر متمایزی با سایر مدل‌ها داشته باشند. چراغ‌های عقب اصلاح‌شده با الهام از طرح چراغ عقب 3200 GT و خودرو مفهومی آلفیری (Alfieri) نصب شده‌اند و سپر جلو اصلاح‌شده نیز با جلوپنجره و قطعات تزیینی فیبرکربنی عرضه می‌شود.
 
مازراتی کاپوت جدیدی با مجاری هوای دوگانه به‌منظور خنک‌کنندگی بهتر پیشرانه برای گیبلی تروفئو نصب کرده که همان طرح کاپوت لوانته تروفئو را دارد. هر دو سدان مازراتی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی می‌نشینند؛ درحالی‌که شاسی‌بلند لوانته می‌تواند به مجموعه‌ای از رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۲ اینچی مجهز شود.
 
تغییرات تا داخل کابین نیز ادامه پیدا می‌کنند و در آنجا مبلمان و قطعات تزیینی مخصوص Trofeo وجود دارد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین تغییر سیستم سرگرمی پیشرفته است که اکنون به‌جای نمایشگر ۸/۴ اینچی قبلی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی قرار می‌گیرد. این نمایشگر نه‌تنها بزرگ‌تر است؛ بلکه با گرافیک‌ بهتر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش عرضه می‌شود.
 
ممکن است افرادی بخواهند پس‌از‌این تاحدممکن خودروهای مازراتی گیبلی یا سری تروفئو مجهز به پیشرانه فراری را به‌دست آورند؛ اما چنین چیزی در آینده ممکن نخواهد بود؛ زیرا لوئیس کامیلری، مدیرعامل فراری، قبلا گفته بود که پس از انقضای توافق فعلی، قرارداد عرضه‌ی پیشرانه را برای مازراتی تمدید نخواهد کرد. کامیلری تخمین زده است که آخرین خودرو مازراتی مجهز به پیشرانه‌ی ساخته‌شده در مارانلو در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
 
ناگفته نماند درحالی‌که قبلا پیشرانه V8 در گیبلی استفاده‌ نشده بود، کواتروپورته آن را سال‌ها در تیپ GTS داشته است. درحالی‌که جایگزین مستقیم مازراتی گیبلی زودتر از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد، طبق نقشه‌ی راه محصولات این شرکت، نسخه‌ی کاملا جدید کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که مدل‌های آینده از پیشرانه‌ی خورجینی سه‌لیتری شش‌سیلندر تویین‌توربو مازراتی برخوردار شوند. این پیشرانه Nettuno نام دارد و نهم سپتامبر روی خودرو سوپراسپرت MC20 رونمایی خواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مازراتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
شاهین GL در تاخیر : ایران‌خودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
شاهین G : حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آرش : دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
شاهین پلاس 3 اردیبهشت : یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
معصومه : بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : منم ۹۰ روزه ثبت‌نام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شاهین : اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
میثم : دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فولاد اهواز : وقتی دعوت نامه رو برداخت نمیکردین بعد چند روز دعوت نامه باز براتون ارسال میشد
پاسخ به مسعود : چرا تبدیل به رینگ نزدید منم تحویل شهریور بودم تبدیل زدم 28مهر ماشینمو دادن
محمدحسین : چراداداش
زامیاد 1 : دوگانه بودم هرچی زنگ میزنم میگن پیگیریم
جمشید پیش بهمن : آقا چند روز بعد فاکتور تحویل میدن یکی بگه خواهشا
محسن : دوستان اهل فن میشه این فرمون های دوگانه رو خودمون هیدرولیک کنیم ؟؟؟خیلی داغونه خدایی
دوگانه بی کیفیت : سلام دوستان لاستیک رادیال نیست فرمان خیلی سفته صندلی سنگه دنده خیلی سفته وبه سختی جا میره بیمه 16 ماه در نظر گرفتن وخلاصه بیشتر از 2 ماه انتظار وزجردادن به همه مان یه لکن به اسم نیسان آبی تحویل دادن
دوگانه سوز : میفهممت داداش منم چند روز پیش تحویل گرفتم و واقعا حالم گرفت کیفیت افتضاهش این سفتی فرمون ک قشنگ رو مخه .حیف اون همه پول و انتظار و استرس
نیسان در خواب : من شنبه هفته پیش پلاک شدم ،امروز تحویل گرفتم ، دوگانه آپشنال، واقعا بسیار بی کیفیت ،خود نمایندگی خندش گرفته بود ، کیفیت رنگ افتضاح ، صندلی بسیار بد و بی کیفیت واقعا حالم گرفته شد ،کلاچ مشکل داره ،فرمون خیلی سفته ،خیلی حالم بده
اطلس : کور خونده با بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.