آخرین قیمت‌ پژو 206 در بازار+ راهنمای خرید مدل‌های هاچبک و SD دست دوم

 

آخرین قیمت‌ پژو 206 در بازار+ راهنمای خرید مدل‌های هاچبک و SD دست دوم

 
در سال های آغازین دهه 90 میلادی، پژو تصمیم به طراحی و تولید جایگزینی برای مدل مشهور 205 گرفت. سرانجام در سال 1998 پژو خودرویی رویایی را به علاقه مندان معرفی کرد که از نقطه نظر ظاهری و توانمندی های فنی اصلاً دست و پا بسته نبود. به مدد چنین مواردی 206، پرفروش ترین مدل تولید شده توسط خودروساز فرانسوی تا به امروز است.
 
 
 
تولید 206 در ایران، در پاییز سال 1380 با تیپ 1 آغاز شد و تا امروز، به هر زحمت و ترفندی بوده، ادامه پیدا کرده! ابتدا این هاچبک فرانسوی در 4 تیپ در ایران تولید و عرضه می شد که در ادامه به تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت. در سال 1384 ایران خودرو با همکاری پژو دست به طراحی و تولید مدلی صندوق دار از 206 با پسوند SD ، که برگرفته از واژه Sedan است زد.
 
 
 
206 به دلیل طراحی جلوتر از زمان، پس از گذشت 20 سال از تولدش همچنان ظاهری قابل تحمل و شاید دلنشین دارد، اما هیچکس و هیچ چیز نمی تواند منکر سالخوردگی آن شود. با این حال تنوع مدل های هاچبک در بازار ایران کم است و هر شخصی هم توان پرداخت رقمی در حدود 200 میلیون تومان برای مینی کاری مثل پیکانتو یا بالای 300 میلیون تومان برای DS3 را ندارد. به همین دلیل افرادی که خواهان هاچبکی به ظاهر غیر چینی، با قیمت غیر فضایی و امکانات نسبتاً قابل قبول هستند تنها 206 را پیشروی خود می بینند.
 
 
 
در بازار ایران 6 تیپ 206 یافت می شوند که نامگذاری آن ها به ترتیب تیپ 1، تیپ 2 الی تیپ 6 صورت پذیرفته. پس از کمتر از یک سال از عرضه تیپ 1، تیپ 2 جای آن را گرفت و تیپ 4 نیز به صورت محدود در سبد محصولات موجود شد. تا پیش از سال 1383، تیپ های 3 و 5 هم به بازار آمدند. سرانجام در همین سال (1383) تیپ 6 نیز به بازار ایران وارد شد و لیست تیپ های قابل عرضه کاملتر شد.
 
تفاوت های مابین تیپ های 206
 
 
از نظر فنی دو نوع پیشرانه در دسترس خریداران است. اولین پیشرانه به نام TU3 که نمونه ضعیف تر محسوب می شود در تیپ های 1 تا 3 یافت می شود و حجمی برابر 1360 سی سی دارد و دارای 4 سیلندر و 2 سوپاپ در هر سیلندر است. گیربکس ارائه شده با این پیشرانه از نوع 5 دنده دستی بوده و خروجی 75 اسب بخاری را به محور جلو انتقال می دهد. مصرف سوخت ترکیبی مدل های مجهز به این پیشرانه 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده.
 
 
 
پیشرانه دیگر که با عنوان TU5 شناخته می شود 1587 سی سی ظرفیت و 4 سیلندر و 16 سوپاپه است. خروجی TU5 110 اسب بخار است که در تیپ های 4 و 6 به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و در تیپ 5 به گیربکس 5 سرعته دستی منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی مدل های گیربکس اتومات در حدود 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و در تیپ 5 شاهد رقمی برابر با 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر هستیم.
 
 
 
تیپ 1 فاقد سیستم برق مولتی پلکس است. تفاوت دیگر آن با تیپ 2 وجود فرمان دو شاخه و ساعت دیجیتال به جای صفحه نمایشگر تایپ A است. تیپ 3 به طور ساده تیپ 2 با امکانات تیپ 5 است. تهویه هوای اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل یا ABS (ترمز های عقب کاسه ای) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب و دو عدد بلندگوی اضافه کوچک روی ستون A که نقش توئیتر را ایفا می کنند.
 
 
 
تولید تیپ 3 تا سال 1390 ادامه یافت. 206 تیپ 4 تنها به تعداد 191 دستگاه در ایران عرضه شد و مخصوص جانبازان بود. تیپ 4 بین سالهای 1381 تا 1382 مونتاژ شد و تقریبا از هر نظر مشابه تیپ 6 است اما تودوزی کابین و رنگ بدنه متفاوت و چند آپشن اضافه دارد. بنابراین تنها تفاوت تیپ های 4، 5 و 6 به گیربکس آن ها بر می گردد و از نظر مشخصات رفاهی تفاوتی باهم ندارند. تیپ 6 پژو 206 بین سالهای 1383 تا 1391 تولید شد.
 
بنابراین تنها دو تیپ 2 و 5 در حال عرضه روی خط تولید قرار دارند. مدل SD به دلیل فرم بدنه سدان دارای فضای صندوق بار حجیم تریست. صندوق عقب مدل SD حجمی معادل 325 لیتر به کاربر اعطا می کند و در مدل هاچبک این فضا به 245 لیتر تنزل می یابد. مدل SD همچنین در حدود 165 کیلوگرم از مدل هاچبک 206 سنگین تر است. امروزه تنها مدل V8 که همان تیپ 5 بشمار می رود توسط ایران خودرو تولید می شود.
 
 
 
باید خاطرنشان کرد که تیپ 2 ها در اواخر سال 1388 به ABS مجهز شدند و کیسه هوای راننده به صورت آپشن قابل سفارش بود اما در سال 1390 کیسه هوای راننده به صورت استاندارد روی تمام تیپ 2 ها قرار گرفت. در بازه زمانی سال های 1390 تا 1393 سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر تغییر کرد و در نهایت در مدل های 94 به بعد، صفحه نمایش MFD جدید با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث به امکانات 206 اضافه شدند.
 
قیمت در بازار
با توجه به نوسانات شدید قیمت ها در بازار خودروی ایران قیمت 206 نیز تغییرات زیادی به خود دیده است. در ادامه نگاهی به قیمت های تقریبی این خودرو، در ابتدای مرداد ماه 99 خواهیم داشت.
 
پژو 206 تیپ 1، مدل 80، کارکرد 370,000 کیلومتر، آبی، 48,800,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 98، کارکرد 178,000 کیلومتر، سفید، 155,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 94، کارکرد 105,000 کیلومتر، سفید دو لکه رنگ، 120,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 2، مدل 96، کارکرد 58,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 138,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 3، مدل 90، کارکرد 158,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 100,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 98، کارکرد صفر کیلومتر، سفید بدون رنگ، 195,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 94، کارکرد 165,000 کیلومتر، سفید بدون رنگ، 148,500,000 تومان
پژو 206 تیپ 5، مدل 93، کارکرد 73,000 کیلومتر، سفید چند لکه رنگ، 137,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 89، کارکرد 134,000 کیلومتر، سفید دور رنگ، 105,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 90، کارکرد 90,000 کیلومتر، خاکستری بدون رنگ، 118,000,000 تومان
پژو 206 تیپ 6، مدل 88، کارکرد 360,000 کیلومتر، قرمز بدون رنگ، 100,000,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 98، کارکرد 6 کیلومتر، سفید، 183,000,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 98، کارکرد 30,000 کیلومتر، سفید، 180,500,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 94، کارکرد 200,000 کیلومتر، سفید، 132,500,000 تومان
پژو 206 SD V8، مدل 86، کارکرد 130,000 کیلومتر، نقره ای بدون رنگ، 51,000,0001 تومان
 
نکات مثبت
فراوانی قطعات
شتابگیری و هنذلینگ مناسب
ظاهر جوان پسند
امکانات نسبتا مناسب
نکات منفی
فضای کم سرنشینان عقب
فضای کم صندوق عقب در مدل هاچبک
کیفیت پایین قطعات و مونتاژ
استهلاک بالا
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت‌ پژو 206






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهارj7ثبت نام فروردین ماه : برای من هم رفته محل دور پلاک زنگ زدم نمایندگی میگن الان داریم ثبت نامی اسفند تحویا میدیم احتمالا یک ماه اینده نوبت می رسه
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 31 تیرماه : سلام ،دوستان من 17شهریور ماشین تحویل گرفتم.امروز کامستومر چک کردم تو قسمت فاکتور فروش قیمت بهای کارخانه خالص و قیمت مبلغ قابل پرداخت تغییر کرده چرا؟!!!.....از شماهم تغییر کرده؟
امید : شماره پذیرشم 12219452 هست ، ثبت نام 6 اسفند پیش فروش ، تکمیل وجه 28 مرداد . همچنان در انتظار تخصیص
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : بازخوبه شما منتظر پلاک هستی ما هنوز فاکتورم نشدیم
207 فرسوده تحویل آذر ماه : دوست عزیز مندر طرح فرسوده پیش فروش بودم یک سوال پیامک اسقاط از طریق ایران خودرو میفرستن داخل کامستر میشه پیامک دید ممنون جواب بده برای من ماشین فرسوده به نام من نیست
علی پانا فوق العاده دهم مرداد : سلام تحویل مرداد تبدیل به رینگ کسی فاکتور نشده ؟ مگه قرار نبود ده روزه تحویل بدن پس چی شد؟چرا فاکتور نمیشه ؟
207 فرسوده تحویل آذر ماه : دوست عزیز من تازه 15 شهریور برنده شدم مبلغ اول 16 شهریور واریز کردم سال 1404 برای شما کی بوده
دنا 6دنده فولادی 31مرداد : خدا لعنتتون کنه آه ما بچه دارها شمارو میگیره بچه هام مریض شدن همش باید اینور اونور بااسنپ یا پیاده ببرمشون دکتر مگه یه پلاک چقدر طول میکشه که 6روزه پلاک نکردین؟والا دیگه خسته شدیم مگه خدا کمکمون کنه
حدیث : من پیش فروش اذرم تک سوز تحویل شهریور ولی هنوز تو مرحله تخصیص گیر کرده😑
امید : سلام برای من هم همینطور ، 28 مرداد تکمیل وجه کردم
غلامعلی : شانسیه داداش!!!!!میگن راناهای جدیدی که میزنن هردوتاش با ریموت باز میشه من خودم هفته پیش تحویل گزفتم هردوتاش با ریموت باز میشه