حرکت سازندگان داخلی برای تولید قطعات خودروهای چینی و کره ای/ داخلی سازی 100 درصدی قطعات خودروهای چینی تا 4 سال آینده

 

حرکت سازندگان داخلی برای تولید قطعات خودروهای چینی و کره ای/ داخلی سازی 100 درصدی قطعات خودروهای چینی تا 4 سال آینده

 
در حالی واردات قطعات در چند وقت اخیر همزمان با مشکلات ارزی از یک سو و مسدود شدن مرزها با شیوع کرونا محدود شده که فعالان بازار لوازم یدکی این روزها به دنبال تامین نیاز مصرف کننده حتی با تکیه بر تولید داخلی هستند، به گونه ای که به گفته فعالان این بازار هم اکنون تولیدکنندگان داخلی به سمت تولید قطعات خودروهای چینی و کره ای حرکت کرده و پیش بینی می شود ظرف 5 سال آینده همه قطعات خودروهای چینی در ایران داخلی سازی شود.
 
 در شرایطی که بازار لوازم یدکی این روزها با چالش کمبود قطعه مواجه است که سازندگان داخلی در چند وقت اخیر در کنار پروژه های داخلی سازی گام هایی برای تامین نیاز داخل برداشته اند، البته تولید قطعات مورد نیاز بازار این روزها بیشتر توسط تولیدکنندگانی انجام می شود که خود در بازار لوازم یدکی حضور دارند و محصول را بدون واسطه در اختیار مصرف کننده ها قرار می دهند. در این شرایط به نظر می رسد همگام با داخلی سازی صنعت قطعه، به زودی شاهد خودکفایی بازار از واردات در محصولاتی باشیم که نمونه مشابه آن در داخل وجود دارد. 
 
سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران  با بیان این که حدود 20 درصد اعضای این اتحادیه را تولیدکنندگان قطعات تشکیل می دهند، می گوید: این میزان تولیدکننده هم نسبت به تولید و هم توزیع در سطح بازار اقدام می کنند و محصولات تولیدی خود را به صورت مستقیم به فروش می رسانند و بخشی از این تولیدات را با سود اندک در اختیار همکار قرار می دهند.
 
وی می افزاید: با توجه به آمار موجود در این زمینه هم اکنون فعالان این حوزه سه شیفته در حال تولید هستند چرا که تقاضا برای محصولات داخلی وجود دارد.
 
کاظمی با بیان این که حدود 90 درصد نیاز قطعه خودروهای قدیمی از جمله پراید و پژو و حدود 40 درصد خودروهای به روزتر از طریق تولیدات داخلی تامین می شود، تصریح می کند: به تازگی تولیدکننده ها به سمت تولید قطعات خودروهای چینی و کره ای حرکت کرده اند چرا که این دسته از خودروها به مرور زمان نیاز به قطعات پیدا می کنند و از آن جا که امکان واردات به صورت محدود وجود دارد، تولیدکنندگان داخلی به دنبال تولید این دسته از قطعات هستند.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران با تاکید بر این که با این روند پیش بینی می شود که قطعات خودروهای چینی تا 4 سال آینده به صورت کامل در ایران به تولید برسد، اظهار می کند: در حال حاضر استقبال از قطعات تولید داخل افزایش یافته به طوری که در مقایسه یک قطعه ایرانی با نمونه مشابه، قطعه تولید داخل در اولویت انتخاب قرار می گیرد و پس از آن انتخاب با قطعه اصلی کشور تولیدکننده است اما از بازار واردات آزاد کمتر استقبال می شود.
 
وی یادآور می شود که هم اکنون قطعات در بازار با سه عنوان، شرکت، اصلی و واردکننده عرضه می شود، می افزاید: در میان این دسته از قطعات، قیمت قطعات وارداتی تا اندازه ای ارزان تر از سایر قطعات است و در عین حال نیز از کیفیت پایین تری برخوردار است. قطعات شرکتی نیز شامل قطعاتی است که توسط شرکت های تولیدکننده خودرو وارد ایران شده و تحت عنوان برند خود، نسبت به عرضه آن اقدام می کند که این دسته از قطعات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در نهایت نیز قطعات اصلی که از طریق واردکننده ها از شرکت های رسمی واردکننده خودرو تامین و وارد می شود.
 
کاظمی با بیان این که هم اکنون تولیدکنندگان بزرگ داخلی در ردیف قطعات شرکتی قرار می گیرند، ادامه می دهد: هم اکنون محصولات تولیدی تولیدکننده های داخلی قوی در اختیار شرکت های بزرگ قرار می گیرد و باقی تولیدکننده ها محصولات خود را وارد بازار فروش می کنند اما با این حال این دسته از قطعات در مقایسه با نمونه های مشابه از کیفیت بالایی برخوردارهستند چرا که رقابت در این حوزه بسیار بالا است.
 
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی تهران در تشریح اختلاف قیمت محصولات داخلی و مشابه نیز اظهار می کند: بدون شک قیمت قطعات ایرانی نسبت به قطعات مشابه خارجی حدود 30 درصد ارزان تر است که این میزان نسبت به قطعات وارداتی که از کیفیت پایین تری برخوردار هستند، چندان تفاوتی ندارد اما اگر میزان زیادی واردات از آن قطعه انجام شود به طور قطع قیمت این دسته از قطعات پایین تر از تولید داخلی است اما در نهایت توصیه می شود مصرف کنندگان نیاز خود را یا از طریق شرکت ها تامین کنند و یا به دنبال قطعه اصلی باشند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده مرداد : صدور اسناد چقدر طول میشه؟
6دنده : صدور فاکتور چقدر طول میکشه؟
محمد : بابا اینا میخوان یکار کنن افزایش قیمت بدن به بهونه استاندارد بگن اکستند بردار پول بیشتر بگیرن سایپا و ایران خودرو هر سال برج 7 افزایش قیمت میده
فوق العاده 24بهمن : سلام امروز کسی فوق العاده فاکتور شده.؟
مسعود : لطفا کسایی که به پلاس تغییرکرده براشون اینجا اعلام کنن و اینکه مابه تفاوت پرداخت کردن یا سیستمی تغییر کرده اعلام کنن ممنون
مصطفی : صبور باش
207 سقف فلز : سلام نه داداش هنوز خبری نیست
207 سقف فلز : داداش پانا بودید؟؟؟
فوق العاده بهمن ماه 1403 : باید دم در سایپا تجمع کرد
سیا : دوستانی که تحویل گرفتن کنار ساعت نشانگر دماسنج داره؟ مال من چیزی نشون نمیده فقط ساعت و تاریخه