هوندا اولین خودروساز ژاپنی مجهز به فناوری خودران سطح 3

 

هوندا اولین خودروساز ژاپنی مجهز به فناوری خودران سطح 3

 
هوندا اعلام کرد با کسب رضایت نهادهای قانونی برای توسعه فناوری رانندگی خودران، تا پایان سال ۲۰۲۱، از سیستم خودران سطح ۳ در خودروی لجند استفاده خواهد شد.
 
نبرد تکنولوژیکی عجیبی بین خودروسازان برای تولید خودرو خودران مشاهده می‌شود. می‌گوییم نبرد عجیبی است؛ زیرا فناوری خودران در حال ‌حاضر وجود دارد. بااین‌حال رقابت خودروسازان بیشتر در زمینه عملکرد سیستم، قانونی بودن و مسائل حقوقی مربوط به مقصر تصادف خودرو است. ما درباره فناوری رانندگی خودران و مسابقه خودروسازان برای ارائه قابلیت سطح ۳ صحبت می‌کنیم و اینکه ‌اکنون هوندا نیز وارد این رقابت شده است. از همه مهم‌تر، هوندا می‌تواند اولین خودروسازی باشد که در رقابت برای عرضه قابلیت رانندگی خودران در خودروهای تولیدی، از خط پایان عبور می‌کند.
 
هوندا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد «الزامات قانونی برای فناوری رانندگی خودران سطح ۳» را از دولت ژاپن دریافت کرده است. به‌طور خلاصه، چنین سخنی به این معنی است که هوندا می‌تواند فناوری سطح ۳ خودران را تحت شرایط خاص در وسایل نقلیه خود ارائه دهد. پارامترهای مربوط به میزان دخالت راننده و قابلیت رانندگی خودران هنوز مشخص نیست؛ اما طبق بیانیه مطبوعاتی، قوانین مربوط به استفاده از سیستم به شرح زیر است:
 
این تجهیزات نباید هیچ‌گونه نگرانی در زمینه ایمنی سرنشینان وسیله نقلیه یا سایر کاربران جاده‌ در شرایط رانندگی ایجاد کنند. همچنین باید امنیت سایبری این تجهیزات تأمین شود تا هیچ خطری برای سرنشینان و مالک ایجاد نکند.
 
علاوه بر این، دستگاه ضبط‌کننده باید ۶ ماه داده (یا ۲۵۰۰ بار استفاده) به دست آورد؛ این داده‌ها شامل زمان فعالسازی یا غیر فعالسازی سیستم، زمان اخطار سیستم به راننده برای برداشتن دست از روی فرمان، اخطار به راننده برای شرایطی که برداشتن دست از روی فرمان در آن ممکن نیست، می‌شود. خودروهای مجهز به این سیستم باید دارای برچسب خاصی باشند که آن‌ها را به‌عنوان وسیله نقلیه خودران مشخص کند.
 
ممکن است این الزامات کمی پیچیده و گیج‌کننده به‌ نظر برسد؛ اما دلیل این همه سخت‌گیری برای استفاده از فناوری خودران چیست؟ سطح ۳ فناوری رانندگی خودران، امکان کنترل کامل عملکردهای رانندگی به خودرو می‌دهد. از همه مهم‌تر، وسیله نقلیه به راننده اجازه می‌دهد دستش را از روی فرمان و چشمش را از جاده بردارد؛ اما راننده باید آماده باشد تا کنترل خودرو را در هر زمانی انجام دهد. تعیین اینکه چه موقع راننده می‌تواند دستش را از روی فرمان بردارد، چگونگی پاسخ راننده به شرایط رانندگی و اینکه آیا سیستم می‌تواند در موقعیت‌های مختلف با خیال راحت وسیله نقلیه را کنترل کند یا نه، جایی است که خطوط قرمز قانون وارد می‌شود. به عبارت دیگر، نهادهای حقوقی و قانونی هنوز در این زمینه با ابهامات زیادی سروکار دارند.
 
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، این فناوری از قبل وجود دارد. آئودی آماده بود سطح ۳ فناوری خودران را در نسل فعلی سدان پرچم‌دار A8 به بازار عرضه کند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد؛ زیرا آئودی با موانع قانونی زیادی رو‌به‌رو شد. اخیرا مرسدس بنز اعلام کرد که سدان کلاس S جدید خود را در تابستان سال ۲۰۲۱ به فناوری خودران سطح ۳ مجهز می‌کند. این سیستم که Drive Pilot نامیده می‌شود، فقط در هنگام تردد با سرعت‌ پایین‌تر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت) فعال می‌شود و فقط با برخی از جاده‌های آلمان سازگار است.
 
مسئولان هوندا می‌گویند با تصویب قوانین جدید توسط دولت ژاپن، سیستم رانندگی خودران این شرکت که ‌اکنون «Traffic Jam Pilot» نامیده می‌شود، قبل از پایان سال مالی در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ روی سدان لجند (Legend) ارائه خواهد شد. اگر خودروساز ژاپنی بتواند طبق جدول زمانی پیش برود و هیچ مشکل دیگری رخ ندهد، مرسدس بنز را در زمینه عرضه سیستم خودران سطح ۳ به بازار شکست خواهد داد.
 
اینکه آیا فناوری خودران هوندا از نظر محدودیت سرعت و موقعیت مکانی مشابه مرسدس بنز کلاس S خواهد بود یا خیر، در آینده نزدیک مشخص خواهد شد و باید منتظر عرضه نسخه نهایی هوندا لجند ماند. اما با توجه ‌به اعتبار داشتن این تأییدیه برای ژاپن، احتمالاً فناوری خودران به‌زودی در خارج از آن کشور ارائه نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود هوندا در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری درباره سیستم جدید خود ارائه دهد.

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فناوری خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : اوایل تیر ماه
دنا 6 دنده : سلام . برا شما کارت ماشین صادر شده . اس اومده
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد