هوندا اولین خودروساز ژاپنی مجهز به فناوری خودران سطح 3

 

هوندا اولین خودروساز ژاپنی مجهز به فناوری خودران سطح 3

 
هوندا اعلام کرد با کسب رضایت نهادهای قانونی برای توسعه فناوری رانندگی خودران، تا پایان سال ۲۰۲۱، از سیستم خودران سطح ۳ در خودروی لجند استفاده خواهد شد.
 
نبرد تکنولوژیکی عجیبی بین خودروسازان برای تولید خودرو خودران مشاهده می‌شود. می‌گوییم نبرد عجیبی است؛ زیرا فناوری خودران در حال ‌حاضر وجود دارد. بااین‌حال رقابت خودروسازان بیشتر در زمینه عملکرد سیستم، قانونی بودن و مسائل حقوقی مربوط به مقصر تصادف خودرو است. ما درباره فناوری رانندگی خودران و مسابقه خودروسازان برای ارائه قابلیت سطح ۳ صحبت می‌کنیم و اینکه ‌اکنون هوندا نیز وارد این رقابت شده است. از همه مهم‌تر، هوندا می‌تواند اولین خودروسازی باشد که در رقابت برای عرضه قابلیت رانندگی خودران در خودروهای تولیدی، از خط پایان عبور می‌کند.
 
هوندا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد «الزامات قانونی برای فناوری رانندگی خودران سطح ۳» را از دولت ژاپن دریافت کرده است. به‌طور خلاصه، چنین سخنی به این معنی است که هوندا می‌تواند فناوری سطح ۳ خودران را تحت شرایط خاص در وسایل نقلیه خود ارائه دهد. پارامترهای مربوط به میزان دخالت راننده و قابلیت رانندگی خودران هنوز مشخص نیست؛ اما طبق بیانیه مطبوعاتی، قوانین مربوط به استفاده از سیستم به شرح زیر است:
 
این تجهیزات نباید هیچ‌گونه نگرانی در زمینه ایمنی سرنشینان وسیله نقلیه یا سایر کاربران جاده‌ در شرایط رانندگی ایجاد کنند. همچنین باید امنیت سایبری این تجهیزات تأمین شود تا هیچ خطری برای سرنشینان و مالک ایجاد نکند.
 
علاوه بر این، دستگاه ضبط‌کننده باید ۶ ماه داده (یا ۲۵۰۰ بار استفاده) به دست آورد؛ این داده‌ها شامل زمان فعالسازی یا غیر فعالسازی سیستم، زمان اخطار سیستم به راننده برای برداشتن دست از روی فرمان، اخطار به راننده برای شرایطی که برداشتن دست از روی فرمان در آن ممکن نیست، می‌شود. خودروهای مجهز به این سیستم باید دارای برچسب خاصی باشند که آن‌ها را به‌عنوان وسیله نقلیه خودران مشخص کند.
 
ممکن است این الزامات کمی پیچیده و گیج‌کننده به‌ نظر برسد؛ اما دلیل این همه سخت‌گیری برای استفاده از فناوری خودران چیست؟ سطح ۳ فناوری رانندگی خودران، امکان کنترل کامل عملکردهای رانندگی به خودرو می‌دهد. از همه مهم‌تر، وسیله نقلیه به راننده اجازه می‌دهد دستش را از روی فرمان و چشمش را از جاده بردارد؛ اما راننده باید آماده باشد تا کنترل خودرو را در هر زمانی انجام دهد. تعیین اینکه چه موقع راننده می‌تواند دستش را از روی فرمان بردارد، چگونگی پاسخ راننده به شرایط رانندگی و اینکه آیا سیستم می‌تواند در موقعیت‌های مختلف با خیال راحت وسیله نقلیه را کنترل کند یا نه، جایی است که خطوط قرمز قانون وارد می‌شود. به عبارت دیگر، نهادهای حقوقی و قانونی هنوز در این زمینه با ابهامات زیادی سروکار دارند.
 
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، این فناوری از قبل وجود دارد. آئودی آماده بود سطح ۳ فناوری خودران را در نسل فعلی سدان پرچم‌دار A8 به بازار عرضه کند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد؛ زیرا آئودی با موانع قانونی زیادی رو‌به‌رو شد. اخیرا مرسدس بنز اعلام کرد که سدان کلاس S جدید خود را در تابستان سال ۲۰۲۱ به فناوری خودران سطح ۳ مجهز می‌کند. این سیستم که Drive Pilot نامیده می‌شود، فقط در هنگام تردد با سرعت‌ پایین‌تر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت) فعال می‌شود و فقط با برخی از جاده‌های آلمان سازگار است.
 
مسئولان هوندا می‌گویند با تصویب قوانین جدید توسط دولت ژاپن، سیستم رانندگی خودران این شرکت که ‌اکنون «Traffic Jam Pilot» نامیده می‌شود، قبل از پایان سال مالی در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ روی سدان لجند (Legend) ارائه خواهد شد. اگر خودروساز ژاپنی بتواند طبق جدول زمانی پیش برود و هیچ مشکل دیگری رخ ندهد، مرسدس بنز را در زمینه عرضه سیستم خودران سطح ۳ به بازار شکست خواهد داد.
 
اینکه آیا فناوری خودران هوندا از نظر محدودیت سرعت و موقعیت مکانی مشابه مرسدس بنز کلاس S خواهد بود یا خیر، در آینده نزدیک مشخص خواهد شد و باید منتظر عرضه نسخه نهایی هوندا لجند ماند. اما با توجه ‌به اعتبار داشتن این تأییدیه برای ژاپن، احتمالاً فناوری خودران به‌زودی در خارج از آن کشور ارائه نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود هوندا در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری درباره سیستم جدید خود ارائه دهد.

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فناوری خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
A5شهریور : تاریخ ارسال مدارک از کجا پیگیری کردید؟؟
حسام پارسایی x5 : من از 12 تیر تو صف بارگیری هستم
حسام پارسایی x5 : من از 12 تیر تو صف بارگیری هستم
حسام پارسایی x5 : من ثبت نام آذر 403 هستم 20 خرداد فاکتور کارت ماشین هم گرفتم ولی خود ماشین خبری نیست اگر سیسم تحویل امسال هم اینجوری باشه شما سال بعد انشالله تحویل میگیری
A5شهریور مشکی : سلام کاش برا ما هم شاسی نمیشد میرفتیم کنسل میکردیم یه ماشین نقدی از بازار میخریدیم 42 روز شاسی شده هر روز دعوا داریم با اداره تحویل و امورمشتریان ماشین تحویل نمیدن معلوم نیست ماشین چی سرش اومده دوهفته است اداره تحویل مرکزی هست ولی تحویل نمیدن خدا لعنت کنه هر کی داره توی کرمان موتور کار میکنه و دروغ تحویل مردم میدن
ب امید خدا : منم زنگ زدم همینو گفت بیشرفا دروغ میگن ۸تمام شود این گوه می‌خورن
عرفان ۱ اردیبهشت : یعنی چی یعنی من یکم تکمیل وجه کردم از دوم شروع میشه مگه میشه همچین چیزی
بیژن : زنگ بزن امور مشتریان بپرس تحویل سیستمی اش چه روزی است 02142724 7 3
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل بهتک : 11تیر دوستان فاکتورشدین
علی : سلام عزیزان آقا من پرداختی 11 اسفند بودم ماشین تحویل گرفتم امروز
دادگاه : برین دادگستری همون منطقه سایپا از طریق تقدیم دادخواست الزام به انجام تعهد و مطالبه خسارت از سایپا دزد شکایت کنید.ولی چشمم آب نمیخوره کسی زورش به این برسه
کوییگ آر اس 12 خرداد پیش قروش : امروز فک کنم خبری نیس از فاکتور ها؟؟؟
حسین : فروش فوق العاده . طرح مادران . واریز وجه 16 فروردین . رنگ سفید . موتور جدید . ردیف قرار داد 15419
اس : ایران خودرو داره ماشین های شهریورش و تحویل میده بعد ماه ها هنوز بین تاریخ تکمیل 15\2 یا 25/2 موندیم واقعا جای تاسف
فرامرز : منم فاکتور نشده
نگین .ایکس 55 پرو : سلام دوستان من امروز وامم واریز شده .چقدر زمان می بره تا تحویل بدن تحویل سیستمی هم 23 تیر ماه بود
پیش فروش 31تیر : ساحل ردیف قراردادت چند بود و تاریخ واریز اول و دوم چه تاریخی بود؟
مالباخته بهمن ماه : الان زنگ زدم گفت صبوری بفرمایین