کار سخت کوییک برای جا افتادن در میان هاچ‌بک‌ها!

 

کار سخت کوییک برای جا افتادن در میان هاچ‌بک‌ها!

 
نخستین هاچ بک اتوماتیک تولید داخل در سال 95 توسط شرکت خودروسازی سایپا رونمایی شد. در حدود یک و نیم سال بعد، در سال 97 اولین نسخه‌های این خودرو به دست مشتریان رسید. کوییک بعد از تیبا و ساینا، سومین خودروی ملی شرکت سایپا محسوب می‌شود.
 
پس از موفقیت و بازار فروش بسیار عالی پراید 111 و همین‌طور تیبا 2، طراحی و ساخت یک هاچ بک جدید و مجهز با امکانات به روز تر نسبت به نسخه‌های قبلی، انتخاب معقول و هوشمندانه‌ای از سوی سایپا محسوب می‌شود. کوییک از نظر طراحی حالت بینابینی دارد. نه می‌توان عیب‌های آن را نادیده گرفت و نه می‌توان در قسمت‌هایی طراحی آن را تحسین نکرد. در واقع در این خودرو خصوصاً در نمای روبرو با یک ترکیب متناقض مواجهیم. سپر عضلانی و خوش‌ترکیب با ورودی هوای بزرگ و دیفیوزر نقره‌ای که در زیر آن قرار گرفته از نقاط قوت طراحی کوییک محسوب می‌شود. اما طراحی تکراری جلوپنجره و چراغ‌ها، چندان با سپر هماهنگ به نظر نمی‌رسد.
 
جدای از معایب و محاسن جزئیات، طراحان شرکت سایپا بدنه این خودروی هاچ بک را با به کارگیری المان‌هایی به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که شکل و شمایلی شبیه به کراس‌اورها دارد. با توجه به محبوبیت این کلاس از خودروها، این ویژگی در ظاهر کوییک یکی از نکات قابل توجه طراحی آن است.
 
کوییک در رقابت با چه خودروهایی است؟
 
کوییک سایپا برای موفقیت در بازار خودروی کشورمان راه دشواری پیش روی دارد. در محدوده قیمتی کوییک پلاس اتوماتیک رقبای قدری چون، برلیانس H220 دنده‌ای، برلیانس H320 دنده‌ای و پژو 206 در تیپ 2 و 5 هاچبک‌های جاافتاده و محبوب بازارند. تنها مزیت کوییک نسبت به تمامی این خودروها گیربکس اتومات CVT آن است. به غیر اتومات بودن، هر کدام از خودروهای ذکر شده مزیت‌هایی نسبت به کوییک دارند که می‌تواند به راحتی نظر خریدار را در انتخاب تغییر دهد.
 
پژو 206 تیپ 2: محبوبیت 206 در کشور ما ثابت شده است، اما بسیاری هم در پی ظاهر جدید و غیرتکراری و تنوع در انتخاب خودرو هستند. تنها مزیت 206 تیپ نسبت به کوییک کیفیت بالاتر ساخت و متریال و طراحی فرانسوی بی‌نقص است.
 
پژو 206 تیپ 5: تیپ 5 206 قیمت بالاتری از کوییک دارد، ولی علاوه بر مزیت‌هایی که در مورد تیپ 2 گفته شد می‌توان مواردی دیگری نیز نام برد. موتور قوی‌تر، عملکرد بهتر سیستم تعلیق و از همه مهم‌تر ایمنی بالاتر و تایید شده توسط موسسات معتبر اروپایی از جمله این موارد هستند.
 
برلیانس H220 و H320 دنده‌ای: این دو هاچبک شرکت برلیانس به راحتی جای خود را در بازار کشورمان باز کردند و به رقبای جدی برای پژو 206 تبدیل شدند. ظاهر جدید و جوان‌پسند به علاوه امکانات به‌روزتر عامل این موفقیت بود. در جایگاه قیاس هر دوی این خودروها از نظر فنی، کیفیت ساخت، امکانات و تجهیزات و ایمنی کاملاً نسبت به کوییک برتری دارند. بنابراین تنها و تنها درصورتیکه در محدوده قیمتی این خودروها و در کلاس هاچبک به دنبال داشتن خودرویی کم استهلاک و اتومات هستید، کوییک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد!
 
چه آینده‌ای در انتظار کوییک است؟
 
پیش‌بینی وضعیت آینده این هاچبک جدید وطنی با ادامه همین روند و بدون رفع نقایص، خصوصاً با قیمت‌های نجومی چند سال اخیر چندان درخشان نخواهد بود. به نظر می‌رسد حداقل کاری که شرکت سازنده می‌تواند انجام دهد، ارتقای سطح ایمنی، بهبود کیفیت قطعات و دقت در مونتاژ آن‌ها در تولیدات جدید است.
 
با وجودی که این روزها به شنیدن قیمت‌های عجیب و غریب عادت کرده‌اییم، باز هم نگاهی به قیمت کوییک دیوار باعث شگفتی می‌شود. خریدار خودرویی که قیمتش 200 میلیون تومان را هم رد کرده است، هر چقدر هم ظاهر جدید را پسندیده و دلخوش به دنده اتومات آن باشد قطعا چیزی بیشتر از تکرار نقص‌های تولیدات قبلی می‌خواهد.
 
درست است که در تولیدات شرکت سایپا نسل‌های جدید یک خودرو بیشتر با تغییرات جزئی در ظاهر تولید شده‌اند، اما کوییک که برای این شرکت قدم رو به جلویی محسوب می‌شود استحقاق آن را دارد که درآینده‌ای نزدیک در فیس‌لیف‌ها و نسل‌های جدید و رفع هر چه بیشتر معایبش به بازار و مشتریان عرضه شود.
 
 
 

منبع (source)

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کوویک 19 ش
0

من تازه تحویل گرفتم ماشین خوبیه نسبت به قیمتش
17:35  1399/09/25
پاسخ دادن
سارا
0

یکی از اشخال ترین گاشینای سلیپا
12:47  1399/09/25
پاسخ دادن
حسن اقو
0

خخخخ
چیو باچی مقاّیسه کرده
شعر میگی نویسنده محترم البته ب ظاهر
12:46  1399/09/25
پاسخ دادن
مجید
0

منم حواله کوییک معمولی خرداد 1400 و ذارم. الان قیمت کارخانه 129 میلیونه. قسم خوردم اگه حتی هزار تومن دیگه به قیمتش اضافه شه، انصراف میدم.
اینا چی فکر کردن پیش خودشون!!!
15:48  1399/09/21
پاسخ دادن
مجید
0

منم حواله کوییک معمولی خرداد 1400 و ذارم. الان قیمت کارخانه 129 میلیونه. قسم خوردم اگه حتی هزار تومن دیگه به قیمتش اضافه شه، انصراف میدم.
اینا چی فکر کردن پیش خودشون!!!
15:48  1399/09/21
پاسخ دادن
سجاد
5

این آشغال ۱۴۰تومان قیمتش هست سایپا دزد وقتی پارسال ۶۱تومان بود من ثبت نام کردم حالا شده ۱۴۰ وخوشبختانه انصراف دادم سایپا بزرگترین ظلم رو درحق حواله داران آبان وآذر کرده لعنت برسایپا دزد
20:40  1399/09/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
علی : اوایل تیر ماه
دنا 6 دنده : سلام . برا شما کارت ماشین صادر شده . اس اومده
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه