حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 

حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 
اروپایی‌ها علاقه فراوانی به خودروهای دیزلی دارند، از این رو بسیاری از مدل‌های سواری به فروش رسیده در قاره سبز با پیشرانه‎ دیزلی نیز قابل انتخاب هستند. اما سپتامبر گذشته برای نخستین بار در تاریخ، آمار کلی فروش مدل‌های هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی از آمار فروش مدل‌های دیزلی پیشی گرفت.
 
با توجه به تصمیمی که اروپایی‌ها برای حذف موتورهای درون‌سوز گرفته‌اند، به نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های پیش رو، بازار مدل‌های دیزلی با شتاب بیشتری کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. روند حاکم علاوه‌بر سازندگان خودروهای سواری، سازندگان کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین را نیز تحت تاثیر قرار داده، طوری که برخی از آنها برنامه‌هایی را برای تولید محصولاتی با آلایندگی صفر در آینده نزدیک تدوین کرده‌اند.
 
 
 
اما برندهای بزرگی مثل دایملر، اسکانیا، مان، ولوو، داف، ایویکو و فورد اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن تا سال 2040 فروش مدل‌های مجهز به موتور درون‌سوز را متوقف می‌کنند. این هدفگذاری یک دهه زودتر از ضرب‌العجلی تعیین شده قبلی است. طبق سیاست‌گذاری‌ اروپایی‌ها، بین 50 الی 100 میلیارد یورو (معادل 61 الی 122 میلیارد دلار) برای توسعه تکنولوژی پیشرانه‌های هیدروژنی، الکتریکی و سوخت‌های پاک صرف خواهد شد.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
هنریک هنریکسن (Henrik Henriksson) مدیرعامل اسکانیا و عضو هیئت مدیره ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) در مصاحبه اخیری که با Financial Times داشته، گفته «برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم.»
 
 
 
شاید بدانید صنعت حمل و نقل با خودروهای سنگین به دو دسته درون‌شهری و بین شهری (دوربرد) تقسیم می‌شود. از بین این دو، دسته اول را می‌توان راحت‌تر به سمت پیشرانه‌های الکتریکی هدایت کرد، اما دسته دوم به خاطر محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ساخت باتری و سرعت شارژ که نتیجه آن مسافت قابل پیمایش نه چندان مناسب و هدر رفت زمان است، کماکان به موتورهای درون‌سوز وابسته باقی خواهند ماند.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
پرفسور یوهان راکستروم (Johan Rockström)، مدیر موسسه پست‌دام (Potsdam Institute) کشنده‌های سنگین را همانند ستون فقرات تمامی جوامع می‌داند؛ وی در عین حال وابستگی زیاد آنها به موتورهای درون‌سوز را امری نامطلوب توصیف کرده است.
 
آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، در آینده نزدیک بخش حمل و نقل سنگین به چند دسته تقسیم خواهد شد. در این صورت مدل‌های شهری با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهند رسید، مدل‌های بین شهری و دوربرد هم به احتمال زیاد از پیشرانه‌های هیدروژنی سود خواهند برد. بیوفیول یا سوخت‌ زیستی نیز به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
آقای هنریکسن در اظهار نظری جالب افزود:
 
«راهکار همه جانبه‌ای وجود ندارد و تکنولوژی خاصی نخواهد توانست پاسخگوی تمام نیازها باشد. تکنولوژی‌ها با سرعت متفاوتی پیشرفت می‌کنند و اگر ما بنشینیم و منتظر ظهور نمونه کامل باشیم، سیاره زمین را به آتش خواهیم کشید!»
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , درون‌سوژ , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل شیراز : به سلامتی. پس منم باید هفته آینده، پیامک دریافت کنم
مجید تارا دستی ۱۳ ابان : 6 روزه فاکتور شدم همه چی تکمیل حمل نمیشه 🙃
J4 تیرماه : متوجه منظورتون نشدم مثلا شماره قراردادمن** ۲۰۲۷۷۰ هستش می خوام بدونم چقدر دیگه مونده تا نوبت ما بشه؟
نازنین : اقای محترم هرکسی پیام داد خودم بودم .نازنین هرپیامی به اسم نازنین هست خودم دادم و واقعا راست گفتم و هفته پیش هم واریز کردم هزینه جی ال دی دروغی ندارم بگم
J4 تیرماه : میشه لطفا سماره قرار دادت رو بگی؟دو رقم آحرش رو حذف کن مشکلی پیش نیاد
ایگل : سلام شماره قرارداد چقد
X5تیر : خدایی ؟چه زود نسبت به بقیه
سهند بهمن مشکی : من یک ماه پیش تماس گرفتم، گفت ۹ مرداد فاکتور شده، امروز هم تماس گرفتم گفت تا ۱۳ مرداد، الیته برای رنگ مشکی، برای نقره‌ای همون تا ۸ مرداد فاکتور شده. پرسیدم منطقیه طی یک ماه فقط ۴ روز جلو رفته باشه؟ گفت که این آمار مربوط به تاریخ ۴ آبان هست و تاریخ بعدی که فاکتور جدید میفرستن ۲۵ امه خلاصه تا ۲۵ ام که میشه حدودا ۲ هفته دیگه خبر جدیدی احتمالا نخواهد بود
شیراز : سلام من تحویل مهر هستم هنوز دعوتنامه برام نیمده.واریزی اولم ۲۱ اذر بوده پس کی میاد دیگه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبینا2مهر : سلام دوستان پیش فروش تیر تاچندم تیر فاکتورشده وتاچندم تیرتکمیل وجه بوده مردادخیلی هستن یانه
کریمی : تاریخ پذیرش 06/14 تاریخ پلاک 08/03
همت : دوستان زنگ بزنید امور مشتریان سایپا تهران،اعتراض کنید شکایت ثبت کنید تا روند فاکتور شدن سریع بشه
مهدی : دوگانه هستش ، یا تکسوز
اتومات سقف فلز 30 دیماه : میگم توی قرارداد ها نوشته، قراردادهای مرداد ماه در حال تحویل میباشد آیا برای شما هم همینه؟ تبدیل اومده بود زدم 6011 واقعا یعنی هنوز مرداد تموم نشده تحویلش ؟
سیروس زیراهی : 22 شهریور ثبت نام کردیم امروز تازه چراغ تحویل خودرو روشن شد شیراز هستم حتما چند روز هم باید دوباره صبر کرد تا از تهران بیاد خدا خودش خیر کند
مائده : من هستم عزیزم از نجف آباد
پیش فروش : سلام رفقا خوبید من تاریخ تکمیل وجه 8 تیر ماه تاریخ فاکتور 10 ابان و امروز 12 ابان پلاک شدیم امیدوارم همگی خلاص شید از این استرس
طرح فرسوده اردیبهشت : خب چندم مرداد؟
ایوب تحویل مهر : همچنین شماها