برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده

 

برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده

 
مجتبی میرسهیل در  مراسم بهره برداری از طرح کلان ملی ساخت موتور کم مصرف یورو ۶ اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تهران و سایر کلانشهرها همواره با آلاینده ها و تعطیلی زمستانه مواجه بودند و از همان سال دولت تصمیم گرفت با محوریت معاون اول، طرح کلانی با هدف رفع مشکل سوخت خودروها را دنبال کند.
 
وی افزود: براین اساس وزارت نفت، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری با همکاری صندوق توسعه بخشی از کار را دست گرفتند تا مقدمات کار انجام شود و در نهایت با تحقق برجام، نخستین قرارداد  انتقال فناوری موتور کم مصرف با مصرف ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به امضا رسید.
 
میرسهیل ادامه داد: در دو سالی که برجام برقرار بود موتور طراحی و انتقال فنی، انجام شد اما با شکست برجام برنامه ریزی ها تغییر کرد.
 
مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با تاکید بر این که با این‌تغییرات مقرر شد تا داخلی سازی از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یابد، تصریح کرد: با وجود امضای ترامپ و خروج از برجام یک هفته بعد شاهد راه اندازی این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای صنعتی کشور بودیم.
 
میرسهیل با تاکید بر این که این موتورها تمام‌نیاز خودروهای سواری تولید در کشور را پاسخگو خواهد بود، اظهار کرد: در عین حال طرح دیگری با سرمایه گذاری مشترک با دانشگاه تهران و سهم ۷۰ درصدی این دانشگاه در ساخت موتورهای هیبریدی در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح، دانشگاه تهران به ۵ دانشگاه برتر در زمینه قوای محرکه اضافه خواهد شد.
 
برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده
 
در ادامه این مراسم حسن روحانی، رییس جمهوری با تاکید بر این که این طرح و هزاران طرح محصول توافق است، اظهار کرد: از سال ۹۴ و با به نتیجه رسیدن برجام توانستیم بسیاری از طرح ها، قطعات و فناوری ها را دریافت و طرح های ناقص را تکمیل و یا طرح های جدید را آغاز کنیم.
وی افزود: خوشبختانه این شرکت توانست با وجود اخلالی که ترامپ در برجام ایجاد کرد، از تحریم ها عبور کرده و توانمندی داخلی را گسترش دهد.
 
روحانی در ادامه دو پرسش مطرح کرد نخست آن که این موتور کم مصرف و سه سیلندر برای چه خودروهایی مناسب خواهد بود و برنامه تولید و هدفگذاری این کارخانه به چه شکل خواهد بود؟
 
میرسهیل در پاسخ به این پرسش ها اظهار کرد: حجم پایین، مصرف پایین و توان بالا از جمله مشخصات این موتور است به طوری که براساس هدفگذاری قرار است سایپا این موتور را برای محصول جدید کراس اوور خود استفاده کند. این موتور محدوده ۷۵ تا ۱۰۵ اسب بخار را پوشش می دهد و مانعی برای استفاده از آن در خودروهای با سایز بزرگ نیز وجود ندارد.
 
وی در پایان برنامه تولید امسال تیوان را ۲۰ هزار موتور اعلام و تصریح کرد: این موتورها در گام نخست برای محصولات بهمن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سایپا نیز باید اقدامات مربوط به انطباق موتور را انجام دهد براین اساس برای سال آینده تولید ۷۵ هزار موتور پیش بینی شده و در ۵ سال آینده این میزان تولید به ۵۰۰ هزار موتور خواهد رسید.

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور کم مصرف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میثم : ودیعه اول ۲۳ اردیبهشت ۴۰۳ ودیعه دوم ۵ اسفند ۴۰۳ تحویل خودرو ۲۷ تیر ماه فاکتور ۱۷ تیر
دوست : سلام دوستان من رفتم ۲۰نفر رفتن نشستن داخل بهشون تاریخ میگن کی تحویل میدن همین کسی بیرون نبود
حسین : خدا لعنتشون کنه.. روز به روز دارن‌ گرونترش میکنن. چرا یکی نیست جلو کلاهبرداری سایپا بگیره
شاهین : سلام‌ دوستانی‌که‌تجمع‌رفتید‌ کجاید‌ ????????? من‌زنگ‌زدم‌ کارشناس‌ گفتن‌ ‌ Gتا‌۱۲‌ آذر‌فاکتور‌‌ GLاز‌۱۶‌ اردیبهشت‌ به‌بعد‌شروع‌کردن‌ اتومات‌ تا‌ ۱۲‌ اسفند پلاس‌ تا‌ ۲۵‌ اسفند‌ آیا‌ راست‌میگه‌ ؟؟؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام کارشناس میگه 26 اسفند روند فاکتور شدنش شروع شده
J7 : سلام دوستان امروز برای من پیامک بیمه اومد به صورت اقساط نوشته بود مال شما هم به همین صورت هست؟
? : گفتن‌فقط‌ ۱۸‌ نفر‌رفته‌بودن‌
شاهین جی : هنوز اونجایین تکلیفمون چیه؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام کارشناس میگه 26 اسفند روند فاکتور شدنش شروع شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : آقا مهدی محبت کنید رنگ ماشین شما سفید یاسفید شیری بعد تولید کاشان یا تهران هست
دنا 6دنده 31تیر : همش دروغه .
هادی : دوستان دیروز و امروزش مگه فرقی داره صبح که زنگ زده بودم به سایپا کارشناس گفت دیروز فاکتور شدی راست ودروغشو خدا میدونه منم چک کردم دیدم که بله خداروشکر فاکتور شدم
ساینا فوری : سایپا اهل گامت هست و میخاد
رضا : دوستان تبدیلی هایی طرح عادی که اذر25دوگانه ثپت نام کردن حالاازتحویل تیربودن الی اذرفکرکنم تبدیل براتیراومدتا26خردادوقت داشتن حالااگه ریختم یانریختن نمیدونم بعددوباره تبدیل اومدواسه تیرالی شهریوراز11تیروقت داشتن تافکرکنم 21بوددقیق یادم نیست حالاایناولش پس اینایی که 3تیریا2تیرتکمیل وج کردن وتبدیل زدن همه طرح مادران بودیافرسوده که الان یه سری هااومدن حمله کردن که ارچطوری فکرکردی حالاببینیداگه طرح عادیی که واریزیی اولشون اذربودتبدیل زدن اگه تا11تا12تبدیل زدن فاکتورنشدن توهمین هفته من دیگه اصلانمیام چیزیی بنویسم بقیع تاریخ هاسرتاریخ یک ماه بعدازواریزپول فاکتورمیشن فقط طرحی که گفتم این طرح مادران فرسوده من خبرندارم
دنا بورسی : دنا بورسی ماه قبلی فاکتور شده و پلاک هنوزم نیده درب نمایندگی تحویل بگیرم یا حسین .
علی پانا 31 تیر تبدیل به رینگ : شرایط من هم دقیقا مثل شماست. شما چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟؟؟
بهاره : خدایا شکر
اپشنال شهریور : دروغ نگو خیلی تابلو هستش
مهدی : سلام دوستان وقتتون بخیر پیش فروش بنده واریز وجه اولم 23 اردیبهشت بودم واریز دوم 11 اسفند امروز صبح فاکتور شدم انشالله قسمت تک تکتون بشه عزیزان از شر سایپا خلاص بشید