تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 
یک اتومبیل تسلا مدل اس درحالی‌که کسی در صندلی راننده حضور نداشت، با سرعت بالا با درخت کنار جاده تصادف کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
 
امروز بار دیگر سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا زیر سؤال رفت و دلیل آن، رخ دادن یکی از مرگبارترین تصادف‌ها با تسلا مدل اس بود؛ در این تصادف کسی پشت فرمان قرار نداشت و اتومبیل به‌صورت خودران هدایت می‌شد.
 
به نقل از انگجت، یک دستگاه تسلا مدل اس به درختی در شمال هیوستون برخورد کرد و در این تصادف مرگبار دو مرد جان خود را از دست‌ دادند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، یکی از سرنشینان این خودرو روی صندلی کنار راننده قرار داشت و سرنشین دیگر روی صندلی عقب نشسته بود.
 
البته هنوز هیچ مدرکی منتشر نشده است که فعال بودن حالت خودران اتومبیل مدل اس را تأیید کند. هویت افراد کشته‌شده در این تصادف مشخص نیست؛ اما اعلام شده که یکی از این افراد ۵۹ سال و دیگری ۶۹ سال داشته است. تسلا هنوز واکنشی به این تصادف نشان نداده است.
 
اگر عامل تصادف واقعا سیستم خودران تسلا مدل اس باشد، قطعا شک بزرگی در صاحبان این خودرو نسبت به حالت خودران یا راننده خودکار ایجاد خواهد کرد.
 
این نگرانی همیشه وجود داشت که تکنولوژی خودران اتومبیل‌های تسلا دست بالا گرفته می‌شود و خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر دست خود را از روی فرمان بردارند، حالت خودران هدایت اتومبیل را بدون هیچ مشکلی به دست می‌گیرد و راننده می‌تواند کنترل اتومبیل را رها کند و روی صندلی دیگری بنشیند.
 
سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا هیچ‌وقت به‌صورت کامل کنترل اتومبیل را به دست نمی‌گیرند و راننده همیشه باید روی کنترل اتومبیل تمرکز کامل داشته باشد. اتومبیل همیشه از راننده درخواست می‌کند که فرمان خودرو را در دست داشته باشد و هیچ‌وقت برای مدت‌زمان طولانی فرمان را رها نکنند.
 
از طرف دیگر این تصادف بار دیگر به تیم‌های اورژانس و پزشکی یادآوری کرد که استفاده از باتری‌های بزرگ لیتیومی در اتومبیل‌های برقی می‌توانند حادثه‌ی بزرگی خلق کند. به گزارش ورج، اتومبیل تسلا مدل اس در این تصادف نزدیک به ۴ ساعت در حال سوختن بود و برای خاموش کردن آن از ۳۰ هزار گالن آب استفاده شد.
 
دلیل طولانی شدن مدت‌زمان آتش‌سوزی این خودرو استفاده از باتری لیتیومی اعلام شده است که روند آتش‌سوزی را تجدید می‌کرد. گفته شده است مقامات محلی برای خاموش کردن آتش با تسلا هم تماس گرفته‌اند تا شاید شیوه‌ای دیگر برای خاموش کردن آتش پیدا کنند.
 
البته تسلا راهنمایی برای خاموش کردن آتش باتری‌های لیتیومی منتشر کرده است؛ اما این باتری‌ها توانایی شعله‌ور کردن مجدد آتش دارند و دلیل آن، انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ است. تسلا اعلام کرده است که در این لحظه، به‌ جای تلاش برای خاموش کردن آتش باید باتری را به حال خود رها کرد تا انرژی آن به پایان برسد.
 
گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره دارند که این اتومبیل تسلا با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت بوده و کنترل خود را در لحظه رسیدن به پیچ جاده از دست‌ داده و با درخت‌ کنار جاده برخورد کرده است.
 
تا این لحظه ۲۳ حادثه برای اتومبیل‌های تسلا پیش‌ آمده است که در تمام آن‌ها، حالت رانندگی خودکار نقش مهمی ایفا کرده و تحقیقات درباره این تصادف‌ها ادامه دارد.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درگذشته پیشنهاد استفاده از تکنولوژی‌های نظارتی در خودرو برای عملکرد بهتر سیستم خودران را رد کرده بود. مهندسان تسلا پیشنهاد داده بودند که در خودروهای این شرکت از دوربین‌های دنبال‌کننده حرکت چشم و حسگرهایی روی فرمان استفاده کنند؛ اما ماسک استفاده از این تکنولوژی‌ها را بی‌تأثیر دانست.
 
ماسک در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که تسلا باید به‌صورت مرتب اطلاعات امینی مربوط به خودروهای خودران خود را منتشر کند؛ اما نظر منفی رسانه‌ها هم دلیل دیگری بر بی‌علاقگی مردم از حالت رانندگی خودران خواهد بود.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدل اس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل شیراز : به سلامتی. پس منم باید هفته آینده، پیامک دریافت کنم
مجید تارا دستی ۱۳ ابان : 6 روزه فاکتور شدم همه چی تکمیل حمل نمیشه 🙃
J4 تیرماه : متوجه منظورتون نشدم مثلا شماره قراردادمن** ۲۰۲۷۷۰ هستش می خوام بدونم چقدر دیگه مونده تا نوبت ما بشه؟
نازنین : اقای محترم هرکسی پیام داد خودم بودم .نازنین هرپیامی به اسم نازنین هست خودم دادم و واقعا راست گفتم و هفته پیش هم واریز کردم هزینه جی ال دی دروغی ندارم بگم
J4 تیرماه : میشه لطفا سماره قرار دادت رو بگی؟دو رقم آحرش رو حذف کن مشکلی پیش نیاد
ایگل : سلام شماره قرارداد چقد
X5تیر : خدایی ؟چه زود نسبت به بقیه
سهند بهمن مشکی : من یک ماه پیش تماس گرفتم، گفت ۹ مرداد فاکتور شده، امروز هم تماس گرفتم گفت تا ۱۳ مرداد، الیته برای رنگ مشکی، برای نقره‌ای همون تا ۸ مرداد فاکتور شده. پرسیدم منطقیه طی یک ماه فقط ۴ روز جلو رفته باشه؟ گفت که این آمار مربوط به تاریخ ۴ آبان هست و تاریخ بعدی که فاکتور جدید میفرستن ۲۵ امه خلاصه تا ۲۵ ام که میشه حدودا ۲ هفته دیگه خبر جدیدی احتمالا نخواهد بود
شیراز : سلام من تحویل مهر هستم هنوز دعوتنامه برام نیمده.واریزی اولم ۲۱ اذر بوده پس کی میاد دیگه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبینا2مهر : سلام دوستان پیش فروش تیر تاچندم تیر فاکتورشده وتاچندم تیرتکمیل وجه بوده مردادخیلی هستن یانه
کریمی : تاریخ پذیرش 06/14 تاریخ پلاک 08/03
همت : دوستان زنگ بزنید امور مشتریان سایپا تهران،اعتراض کنید شکایت ثبت کنید تا روند فاکتور شدن سریع بشه
مهدی : دوگانه هستش ، یا تکسوز
اتومات سقف فلز 30 دیماه : میگم توی قرارداد ها نوشته، قراردادهای مرداد ماه در حال تحویل میباشد آیا برای شما هم همینه؟ تبدیل اومده بود زدم 6011 واقعا یعنی هنوز مرداد تموم نشده تحویلش ؟
سیروس زیراهی : 22 شهریور ثبت نام کردیم امروز تازه چراغ تحویل خودرو روشن شد شیراز هستم حتما چند روز هم باید دوباره صبر کرد تا از تهران بیاد خدا خودش خیر کند
مائده : من هستم عزیزم از نجف آباد
پیش فروش : سلام رفقا خوبید من تاریخ تکمیل وجه 8 تیر ماه تاریخ فاکتور 10 ابان و امروز 12 ابان پلاک شدیم امیدوارم همگی خلاص شید از این استرس
طرح فرسوده اردیبهشت : خب چندم مرداد؟
ایوب تحویل مهر : همچنین شماها