فرار دلالان از بازار خودروهای وارداتی/ وقتی مالیات مشتریان خودروهای لوکس را واقعی می کند

 

فرار دلالان از بازار خودروهای وارداتی/ وقتی مالیات مشتریان خودروهای لوکس را واقعی می کند

 
طرح ساماندهی بازار خودرو با هدف بهبود این صنعت و حذف دلالان در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا پس از رفع برخی مشکلات در صحن علنی به تصویب رسد.
 
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تلاشند تا با تصویب این طرح بازار خودرو را رونق بخشیده و دست دلالان را از آن کوتاه کنند. حضور واسطه ها در بازار خودرو توانست چالش های بسیاری را پیش روی تولیدکننده و مصرف کننده قرار دهد و در نهایت بازار خودرو را پس از چالش های بسیار به خواب زمستانی عمیقی فرو برد. در این میان به عقیده نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات از خودروهای لوکس می تواند بر کاهش واسطه گری ها اثر گذار باشد.
 
البته مجلس به دنبال تغییر خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی نیست زیرا این موضوع نیازمند زمانی بیشتر خواهد بود.
 
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «خودروکار» گفت: مجلس به دنبال آن است که طرح ساماندهی بازار خودرو به نتیجه برسد و هم در حوزه کیفیت و مالیات و به ویژه موضوع دلالان، اقدامات مثبتی انجام شود و دلالان از بازار حذف شوند.
 
وی ادامه داد: درواقع با این طرح دلالان مالیات های سنگینی پرداخت خواهند کرد. همچنین خودروسازان نیز به سمت تولید خوردوهای باکیفیت بیشتر رفته و در صورت تولید خودروی بی کیفیت خط تولید آنها متوقف شود.
 
حسینی کیا تصریح کرد: همچنین اگر مردم از خودروهایی رضایت داشته باشند، ستاره هایی به آنها داده شود که حاصل آن بحث معافیت های مالیاتی را در پی داشته باشد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوعاتی شبیه به موارد یاد شده در این طرح وجود دارد، اما طرح در مرحله کارشناسی است تا اشکالات جزئی آن برطرف و در کمیسیون به تصویب برسد و درنهایت به صحن مجلس بیاید.
 
حسینی کیا اظهار امیدواری کرد این طرح تا پایان  سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
وی درباره تاثیر این طرح و اخذ مالیات از خودروهای لوکس بر بازار خودرو، بیان کرد: نگاه بر این است که نقدینگی جامعه از صنعت خودرو به حوزه دیگری برود. درواقع با کاهش دلالان در بازار خودرو، مشتریان واقعی به سراغ خرید خودرو می روند و ناخودآگاه التهابات بیرونی کاهش پیدا می کند. نگاه مجلس بر آن است که واسطه گری از بازار خودرو حذف شود. 
 
حذف واسطه ها از بازار خودرو تا حد زیادی به برقراری آرامش در این بازار کمک خواهد کرد و می تواند به ثبات قیمت ها نیز کمک کند. البته اجرای چنین طرحی نیازمند نظارتی دقیق و جامع از سوی سازمان های مرتبط است.
 

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی وارداتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : اره داخل پیچ شاهین سواران هم پذیرش ۱۹ دی هم بود فاکتور شده بود
شاهین : بستگی داره اون فرم سخا کی تحویل داده باشی و نمایندگی کی ثبت کرده باشه از اپراتور بپرس بهت میگه ثبت سخا چندم
یک عدد پورشه به قیمت 0 هزار خریداریم : مایی که داریم. ولی بچه هامون قدرشو نمیدونن
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما در چه تاریخی بوده
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما چه تاریخی بوده
محمود رضا : . .......... تا آخر زمستان ۱۴۰۲ که تکمیل وجه کرده اند به خودروی خود بدون افزایش قیمت خواهند رسید . . .......... من سورن دوگانه تحویل ۲۹ اسفند هستم یکبار پیامک تبدیل به ۲۰۷ اومده ، ولی دوگانه ی خودم رو می خوام ...
شاهین اتومات دی 402 : واریز 20 دی پذیرش 21 دی مابه‌التفاوت 16 فروردین هنوز فاکتور نشدم
محمدحسن : سلام قربان، والا من امروز یه اسکرین شات دیدم از پیج حواله یاب که امکان از طرح ما بود و پذیرش ۱۹ دی ... میتونید ملاحظه کنید ... امیدوارم که شروع شده باشه فاکتورا
گلمحمد : جسارتا چی تحویل گرفتی؟
J4 مشکی : دوستان این چندروز برای تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی مبعث دوگانه : کسی سفید شیری تحویل گرفته تا حالا؟ واقعا شیری هس یا الکی زده اینجا؟
207دستی سقف فلز : 18 دی هنوز فاکتور نشدم
موسی : پنج روز تعطیلی اعلام شده دیگه پنج روز فاکتور عقب می افتد...
ایکس 33 اتومات اسماعیل : از من الان ی ماه تخصیص خورده اما فاکتور ن
فرشاد : سلام عزیزان دنا اپشنال موعدتحویلم امروز بود اما هنوز فاکتور نشدم به نظرتون کی فاکتور میشم لطفا یکی جواب منو بده ممنون
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور نشد؟20دی فاکتور نشد؟
سجاد : قلبم خدایی به درد اومده روحت شاد یادت گرامی آقا رئیسی 😭😭😭😭😭
ساینا دوگانه دی : داخل میز مشتری میزنه پلاکتو اگه پلاک شده باشی اگه پلیس من احراز هویت کنی اونجا هم نشون میده
پرهام : سلام با وجود اتفاقاتی که پیش اومده احتمالا با تا خیر اومدن دعوتنامه ها قطعی هست دوستان و شاید هم افزایش قیمت داده بشه بستگی داره به جلسه هفته بعد
سهراب x22pro : جهت اطلاع دوستان خرید نقدی 23 دی الان زنگ زدم صدای مشتری گفت هیچ مجوز خروجی برای x22وx33صادر نشده و صرفا یک سری مجوز برای فونیکس برج 2 که تاریخ تحویلشون گذشته صادر شده