حذف نظام های واسطه گری از صنعت خودرو با اصلاح ساختار مدیریتی/ تسهیل شرایط خرید به جای انتظار کاهش قیمت

 

حذف نظام های واسطه گری از صنعت خودرو با اصلاح ساختار مدیریتی/ تسهیل شرایط خرید به جای انتظار کاهش قیمت

 
در حالی کمتر از دوماه به زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم باقی مانده که فعالان صنعت خودرو ضمن تشریح آخرین درخواست های خود از دولت فعلی، نسبت به اعلام اولویت های صنعت خودرو در دولت جدید اقدام و اصلاح ساختار مدیریتی با هدف حذف نظام های واسطه گری و مدیریت شرایط فعلی را از اصلی ترین خواسته های خود عنوان می کنند.
 
وابستگی دو خودروساز به دولت از دیرباز تاکنون یکی از اصلی ترین چالش های صنعت خودرو به شمار می رود و این موضوع از نگاه کارشناسان این صنعت نیازمند بازنگری است چرا که بخش زیادی از چالش های فعلی از ناحیه این تصمیمات بوده در حالی که می توان با کاهش وابستگی دولتی و اصلاح ساختار نسخه های عقلانی تری برای این صنعت پیچید.
 
علی شکوهی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص اولویت های صنعت خودرو در دولت سیزدهم می گوید: در شرایط کنونی انتخاب درست وزیر صمت می تواند کمک بزرگی به حوزه تصمیم گیری در صنعت خودرو و سایر صنایع باشد این در حالیست که در چند وقت اخیر کسانی که به عنوان وزیر صمت انتخاب شده اند، تک بعدی بوده و یا تنها در بخش صنعت قوی بودند و یا در حوزه تجارت و بازرگانی سابقه فعالیت داشته اند که این روند باعث شده بود تا هرکدام از بال های وزارت صمت با مشکل مواجه شود در نتیجه باید کسی بر سر کار بیاید که دید جامعی نسبت به موضوع داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این که ایجاد ساختار مدیریتی قوی از دیگر ضرورت ها و اولویت های صنعت خودرو در دولت سیزدهم است، می افزاید: در گذشته در حالی شاهد صدور بخشنامه هایی در وزارت صمت بودیم که این بخشنامه در سایر بخش ها قابلیت اجرایی نداشت و حتی شاهد مغایرت هایی همزمان با صدور بخشنامه ها بودیم که چالش جدی برای فعال صنعتی ایجاد می کردند.
 
شکوهی ادامه می دهد: کاهش وابستگی به دولت از سوی دو خودروساز از دیگر اولویت هایی است که باید در دولت جدید مدنظر قرار گیرد مشکلی که هم اکنون وجود دارد وابستگی بیش از اندازه برخی از مدیران این صنعت به تصمیمات دولتی است و حتی شاهدیم که مدیران این صنعت به جای این که بیشتر مدیران خودرویی باشند در ردیف مدیران سیاسی قرار می گیرند و این باعث می شود تا روال درستی را در این شرکت ها شاهد نباشیم.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که مدیریت فعلی در صنعت خودرو مدیریت هزینه است، تصریح می کند: در سه دهه اخیر به شدت با این نگاه روبرو بودیم که مدیران به جای کاهش هزینه به دنبال افزایش آن بوده و با نیروی انسانی مازاد این وضعیت شدت بیشتر به خود گرفت.
 
وی می گوید: در صورت اصلاح این شرایط به طور قطع سایر موارد از جمله وضعیت قیمت گذاری، موضوع آزادسازی واردات و مواردی از این دست نیز بهبود می یابد زیرا زمانی که استاندارد درستی تعریف شود شورایی همچون شورای رقابت وجود نخواهد داشت که به صورت دستوری اقدام به قیمت گذاری کند.
 
شکوهی ادامه می دهد: با اصلاح ساختار دست نظام های واسطه گری از بازار کوتاه می شود این در حالیست که بدون شک بسیاری از این چالش ها با تصمیماتی که در راس وزارتخانه گرفته می شوند مرتبط هستند و مدیران عامل این دو شرکت می توانند در کنار هم نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کنند .
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که یکی از راهکارها و روش های کنترل بازار تسهیل شرایط خرید برای مصرف کننده نهایی است، اظهار می کند:  لازم است رییس جمهور دولت سیزدهم با صدور ابلاغیه هایی به بانک مرکزی و شرکت های خودروسازی نسبت به تسهیل شرایط خرید برای مصرف کنندگان اقدام کند چرا که با قیمت فعلی ارز، افزایش هزینه ها و هزینه های سربار، کاهش قیمت انتظار نادرستی است بنابراین می توان با تسهیل شرایط فروش و کاهش هزینه تامین منابع برای خودروساز تسهیلاتی را برای خریداران با نرخ بهره پایین فراهم کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : اوایل تیر ماه
دنا 6 دنده : سلام . برا شما کارت ماشین صادر شده . اس اومده
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد