شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت از مدل سفارشی COPO کامارو برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود برای مشتریان به بازار عرضه خواهد شد.

شورولت در سال ۲۰۱۲ مدل سفارشی COPO کامارو را به بازار عرضه کرد؛ اما امسال به دو دلیل شرایط فرق می‌کند. در ابتدا، پیشرانه‌‌ای قدرتمند با بلوک بزرگ برای اولین بار در این خودرو ارائه شده است. دوم اینکه هیچ محدودیتی در تولید وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی که بخواهد، می‌تواند نسخه‌ی COPO را خریداری کند. به گزارش موتوروان، کارشناسان می‌گویند دلیل برداشتن محدودیت تولید احتمالا نزدیک شدن کامارو به پایان خط باشد.

رانندگان درگ همه چیز را درباره‌ی نسخه‌ی COPO می‌دانند؛ اما برای بقیه که نمی‌دانند، در اینجا خلاصه‌ای ارائه می‌شود. در سال ۱۹۶۹، چند نمایندگی شورولت از سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی (COPO) این خودروساز برای سفارش ویژه کاماروهای دارای آپشن‌ و پیشرانه‌هایی استفاده کردند که معمولاً افراد نمی‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند. ۶۹ خودرو در آن سال (و تنها در همان سال و به همان تعداد) ساخته شد؛ اما شورولت در سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی COPO کامارو را به‌عنوان مدل مخصوص درگ (که قطعاً برای رانندگی در خیابان قانونی نیست) احیا کرد.

برای سال ۲۰۲۲، آپشن‌های پیشرانه شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۹٫۴ لیتری شورولت است. این اولین باری خواهد بود که چنین بلوک سیلندر COPO بزرگی کامارو مدرن را تزئین می‌کند. دوست داریم به شما بگوییم این پیشرانه چقدر قدرت تولید می‌کند؛ اما مسئولان شورولت می‌‌گویند رقم دقیق هنوز توسط انجمن ملی Hot Rod (NHRA) تأیید نشده است. البته با مرور قدرت پیشرانه‌های موجود جنرال موتورز، درمی‌یابیم که پیشرانه‌ای با حجم ۹٫۴ لیتری در انواع مختلف، از ۶۲۱ تا نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین قدرت این پیشرانه احتمالاً جایی در همین محدوده قرار می‌گیرد.

نمای سه چهارم شورولت کوپو کامارو / 2022 Chevrolet COPO Camaro

اگر این آمار به COPO منتقل شود، پیشرانه‌ی بزرگ کامارو بالاتر از پیشرانه ۵٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار قرار می‌گیرد. پیشرانه تنفس طبیعی خورجینی هشت سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

شورولت با احترام به مدل اولیه COPO کامارو در سال ۱۹۶۹، هر سال فقط ۶۹ نمونه می‌سازد؛ اما برای سال ۲۰۲۲ چنین کاری نخواهد کرد. اکنون خودروساز آمریکایی به تعداد سفارش‌های COPO آن را بدون محدودیت تولید می‌کند. از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی مدرن در سال ۲۰۱۲، کمتر از ۷۰۰ دستگاه COPO کامارو ساخته شده است؛ اما با برداشته شدن محدودیت تولید، خودروها (تا زمان اتمام سفارش‌ها) به ترتیب اولویت مونتاژ می‌‌شوند. قیمت COPO کامارو ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند از ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی سرنوشت شورولت کامارو شنیده می‌شود و برخی از کارشناسان، توقف تولید کامارو را اقدام بدی نمی‌دانند. به هر حال نسخه‌ی نهایی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پس از آن‌ باید خود را برای تولید احتمالی نسخه‌ی الکتریکی سدان کامارو قبل از سال ۲۰۳۰ آماده کنیم.بد نیست کمی عمیق‌‌تر به شیوه‌ی مدیریت تولید محصولات شورولت و به‌خصوص کامارو نگاه کنیم. فروش مدل تولیدی کامارو ناچیز است و از مدت‌ها قبل زمزمه‌های توقف تولید این خودروی عضلانی به گوش می‌رسد. همچنین تولید کامارو تقریباً در نسل فعلی به پایان می‌رسد؛ اما تولید مدل سال گذشته هنوز نامشخص باقی مانده است. پیش از این شنیده‌ایم که سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ مدل‌هایی از کامارو به بازار عرضه خواهند شد؛ اما با توجه به این‌‌که شورولت برای سال ۲۰۲۲ محدودیت قدرت و تولید COPO را برداشته است، مطمئناً این اقدام مانند آخرین نفس‌های قبل از پایان احساس می‌شود. آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پایان COPO کامارو یا پایان تمام مدل‌های شورولت کامارو باشد؟

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , شورولت COPO






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟