افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
cvt 19اسفند : چرا شاهین پلاس فاکتور میشه cvtنمیشه
cvt 19اسفند : چطور پلاک میکنن که ما 27فاکتور شدیم و هنوز پلاک نشدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شیده : اینطور که نیست اونایی که الان شهریور دارن میگیرن یه جای کارشون میلنگیده ضدم خوبه سال تولیدش میخوره 1405 نه 1404
سیامک : نه فعلا نمیدن هنوز کسایی که پارسال ماشین تحویل گرفتن دیر کرد نگرفتن چه برسه به ماها که هنوز ماشینم نگرفتیم
دنا 6 دنده : سلام ابان واذر نداشته پیش فروش از قبل،فقط همین فوری قبل فوق العاده که تومهر گذاشتن
افشین پیش فروش دوگانه ،شهریور : بله متاسفانه منم شرایط شما رو دارم ، ،این بی شرف ها انگار مارو از یاد بردن ، دو ماه تاخیر در دعوتنامه داشتن خدا میدونه میخان چکار کنن ،حالا ببین تو تحویل ماشین میخان چن ماه تاخیر کنن ،الان نزدیک یک ساله پول دادیم ،اینطور که شنیدم سود مشارکت هم نمیدن
ساینا دوگانه 25 آذرتحویل تیر404 : سلام خیر برامن تحویل تیر بود ولیکن مرداد ماه یازدهمش اون هنوزم فاکتور نشدم
پیش فروش : پیش فروش تحویل 30 آذر و تحویل 30 دی کسی فاکتور شده؟
اطلس : سلام دوستان میشه لطفا اگر کسی جواب سوال من رو میدونه پاسخ بده، ببنید الان وقتی که ماشین رو تحویل میگیریم بابت دیر کردها بهمون چک میدن یا نه ؟
طرح فرسوده اردیبهشت : دوستان فرسوده ها تا 15 مرداد خبر دارم فاکتور شده تو رو خدا هر کی بعد از این تاریخ فاکتور شده بیاد بگه ما هم خبر دار شیم
اسدالهی : سلام ساکن کجایی
نادر غالبی : تکمیل وجه اولمرپاد فاکتور شد