افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hi : همون موقع جنابعالی هم ثبتنام کردی تاخیر داشت کرمان موتور از روز عزل تاخیر داشت تو چرا ثبتنام کردی تو چرا زور به باسنت دارع
محمد : سلام خرید شما چکی بود
پوریا : هنوز دی ماهم ک ما بودیم تحویل ندادن
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان بالاخره ما هم فاکتور شدیم دستی v1 مشکی ابنوس تاریخ تحویل 2 بهمن 1402 تاریخ فاکتور 31/02/1403 برای 118 روز جریمه تاخیر مبلغ جریمه 438626000 ان شالله روز بقیه باشه
شاهین : اون ۲۵ م رو زبونشون😂
علی : سلام . این داستان جدید ساینا چیه؟ اخرین پیامه یعنی؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : فرم سخا رو 27 ام ثبت کردم. هرجوری حساب می کنم کلا 25 ام ندارم توی پرونده ام.
ابولفضل اتومات : متاسفانه قدرت موتور اصلا انتظاراتمو برآورده نکرد به نظرم با این پول باید رفت سمت چینی های توربو
j4 : سلام من ثبت نام 29 فروردین مشکی 12اردیبهشت فاکتور و شاسی 16 اردیبهشت بیمه. یه هفته بعد پلاک نوشته 24 تحویل مدارک به پست ولی بارکدو سایت پست میزنم هنوز چیزی تحویل پست نشده!! هنوزه تحویل نشده!!
S3 سفید : من اس۳ سفید ، ۱۵ آبانم، ۲۷ اسفند فاکتور و شاسی شدم و تهرانم ولی هنوز تحویل نگرفتم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : سلام رفقا کسی خبر نداره فراخوان بعدی کی شروع میشه ؟ رضا کارگر اگه میدونی اطلاع رسانی کن
وحید : فراخوان واریز مرحله سوم ایران خودرو چه زمانی میخواد ایرانخودرو اعلام کنه خدا مرگت بده ایرانخودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام شما فاکتور شدید؟تبدیل زدید؟
جواد : دوستان همدانی تحویل اسفند تیک بزنید ببینیم چن نفریم
پرهام اصلیم : پرهام فرعی چرت و پرت نگو انقدر دل مردمو خالی نکن،من نمیگم دعوت نامه زود میاد و یا افزایش قیمت نداریم ولی تو به جای من حرف نزن
مسعود : سپاس از عزیزان
علی رضاx55 : دوستان عزیز لطفا کسی شماره باربری تویم که مدیران باهاش کار میکنه داره لطف کنه بزاره تو سایت
بهزاد : سلام دوستان تیوتری تا کی فاکتور شده؟ چرا دیگه فاکتور نمیشه؟؟؟
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : خواهش 19 و20و21فاکتور شدید خبر بدید از استرس مردیم مثبت بزن اونا ی فاکتور شدن تا تاریخ 21دی
مهران 207 تبدیل شیشه تحویل 29 اسفند : تکمیل وجهم هفده دی...نوزده فروردین تبدیل به سقف شیشه..بیست و هفتم همین ماه مشکی..روز بعدش فاکتور...امروز پلاک شده و روی صدور اسناد میچرخه...بنظرتون کی تحویل میدن میاد نمایندگی...خ رضوی شهرستانم