چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

 

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

 

در سال‌های اخیر بسیاری از خودروهای مدرن روز در تست گوزن دچار چالش شده و برخی از آنها از جمله تویوتا هایلوکس تا مرز واژگونی پیش رفته‌اند! اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا این اتفاق برای خودروهای جدید می‌افتد؟

 

حتما در جریان هستید که تست گوزن (moose test) با هدف ارزیابی هندلینگ و میزان فرمان‌پذیری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی طراحی شده و همانطور که از نامش قابل حدس است، حضور غیرمنتظره حیوانی مثل گوزن در مقابل خودرو شبیه‌سازی می‌شود. به همین خاطر مسیر این تست مارپیچ بوده و ساختاری مشابه با حرف S انگلیسی دارد.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

در برخی تست‌ها، آزمون با سرنشینان کامل و با صندوقی پر از لوازم برگزار می‌شود تا بدترین سناریو شبیه‌سازی گردد. در اکثر این تست‌ها خودروها با سرعتی بین ۶۴ الی ۸۰ کیلومتر رانده می‌شوند و سرنشینان نیروی G زیادی را تحمل می‌کنند.

 
 
چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

موفقیت در تست گوزن به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌ها ضامن موفقیت در آن نیست. توزیع و انتقال وزن یکی از مهم‌ترین فاکتورها به شمار می‌رود. برای مثال در مورد تویوتا هایلوکس باید گفت سیستم تعلیق این پیکاپ ژاپنی بیش از حد نرم است و وزن به راحتی از یک سمت به سمت دیگر منتقل می‌شود. این امر هم حرکت گهواره‌ای بیش از حد در پیچ‌ها و تغییر مسیرهای ناگهانی را به دنبال دارد.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟
 

تویوتا RAV4 و جیپ گرند چروکی هم از مشکلی مشابه رنج می‌برند، به‌ویژه شاسی‌بلند آمریکایی که به خاطر فشار شدید جانبی، در تست گوزن تایر آن ترکید! اما در مورد مدلی مثل پورشه ماکان، دخالت بیش از حد سیستم‌های الکترونیکی مانع از دستیابی به رکوردی بهتر می‌شود.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

فاکتور توزیع وزن در فولکس واگن پاسات GTE و اشکودا سوپرب نیز بیشتر به چشم می‌آید. در این دو خودرو، باتری‌های نصب شده در عقب برهم‌زننده تعادل هستند. چنانچه پیگیر نتایج تست گوزن باشید، حتما می‌دانید که ب‌ام‌و M4 Competition هم نتوانسته در این تست رکورد قابل قبولی را ثبت کند. این مدل آلمانی طوری طراحی شده که انجام حرکت دریفت با آن آسان باشد، به همین خاطر قسمت عقب آن براحتی انحراف پیدا می‌کند که آن هم باعث خروج از مسیر مارپیچ تست گوزن در سرعت‌های بالا می‌شود.

چرا بسیاری از خودروهای جدید در تست گوزن شکست می‌خورند؟

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، نشریه km77 به عنوان یکی از مراجع برگزارکننده تست گوزن، چندی پیش اعلام کرد رویه آسفالت مسیر خود را تعویض نموده و میزان چسبندگی آن در سطحی پایین‌تر از مسیر قبلی قرار دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تست گوزن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل : من ثبت نام تیر هستم 90 روزه تحویل سیستمی هفته قبل بوده یعنید7 آبان شکایت کردم سایت کرمان موتور الان از شرکت زنگ زده میگه تا اخر آذر صبر کن برای شاسی اگر نشد تماس بگیر.تازه میگه در بهترین حالت ممکن یک ماه بعد شاسی ماشین تحویل میشه
مسعود : پس دیگه gl نمیصرفه از کارخونه بگیری فقط ۱۳۰ سودشه که به خواب سرمایه نمی ارزه
مرضیه جی ال : وای خدا چقدر افزایش داشتن ما حدود 550 واریز کردیم و وقتی تحویل گرفتیم 850 بود تو بازار جی ال تحویلمونم همین شهریور بود
اکران : فک نکنم بدشانس تر از من وجود داشته باشه تحویل ۴ شهریورماه بودم ۱۷ مهر فاکتور شده زنگ زدم ایرانخودرو میگه رفته بازبینی نگران نباش تا آخر ماه میرسه دستت
اهورا : ما هم اینقدر صبر میکنیم تا شاهین جی بهمون تحویل بدن. من یکی با وجود اینکه شش ماه پیش تکمیل وجه کردم اما حاضر نیستم جی ال بگیرم
مرتضی : اتومات 30 آبان هنوز فاکتور نشده. در حالی که قبلا اتومات زودتر از دستی فاکتور می شد. خدا لعنتشون کنه.
مرتضی : سلام دوستان. کسی می دونه که چرا تارا اتومات فاکتور نمیشه. با اون سرعتی که پول رو گرفتن و کمتر از یک ماه کل هزینه رو پرداخت کردیم به نظر می رسید میخان زودتر از موعد تحویل بدن، حالا بعید میدونم حتی بتونن بدون تاخیر دستمون برسونن.
نیما : V1سفید فروش فوری طرح مادران تحویلی 29هنوز تحویل ندادن مشهد فکتور شده تیک حمل هم خورده ولی خبری نیست
نازنین : ببخشید تبدیل به شاهین جی ال ۳۳۰ ریختم
تارا اتومات سفید : سلام بعد تحویل خودرو در نمایندگی زنگ بزن ایران خودرو ثبت جریمه تاخیر کن تا محاسبه کنند ویکی دو ماه بعد پول تاخیر رو بدهند.ثبت نکنی هیچی نمی‌دهند تا ده روز بعد فاکتور باید ماشین رو تحویل می دادند بعد اون هرچند روز باشه محاسبه میشه. با شماره 096440داخلی 2
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سمند سورن : بچه‌ها تبدیل اومده از کد فلان ب کد فلان ژنگ زدم نمایندکی میگه تبدیل به تیوفایو هست ولی باید72تومن دیگه واذیز کنی،ب نظرتون ارزشش داره؟
رانا 1404 : خواهشا هر کس فاکتور شد بیاد بگه اینجا،دلگرم بشیم
تحویل 30 مهر مشکی رینگ آلومنیوم : من هرچه با شماره 096440 تماس میگیرم وصل نمیشه کسی میدونه چطوری باید با ایران خودرو تماس بگبرم؟
ایوب تحویل مهر : من دیروز فاکتور شدم هنوز پلاک نشده
207 : سلام دوستان پانا پلاس بعد 30 مهر که فاکتور شده نوبت 30 آبان هست یا نه ؟؟؟؟؟؟؟
ستاره : تحویل تیر بودین ؟؟؟؟؟
کوییک : حالا ما چیکار کنیم بیاییم پلاکت کنیم .
سارا : بچه ها با فاکتور شدن فقط آروم نگیرید پلاک نمیکنن اللن یه ماهه بچه ها پلاک نشدن
محمد : امروز زدم ایران خودرو گفت پلاک شدی .پانا فولادی شهریور ،من حواله خریده بودم ،بنظرتون کی نحویل میدهند .خدا نگهدار دوستان
آذربایجان : سلام .پیش فروش بودین؟ تکمیل وجه چندم بودین..منم 5 روزه تکمیل وجه کردم .