سلامت موتور خودرو خود را با روغن موتور پارانوکس تضمین کنید | پترونام سهند

 

سلامت موتور خودرو خود را با روغن موتور پارانوکس تضمین کنید | پترونام سهند

 

رپورتاژ- موتور، قلب خودرو شماست. برای این که خودرویی بتواند به درستی کار کند باید موتوری سالم داشته باشد؛ بنابراین نگهداری از موتور خودرو و مراقبت از آن بسیار مهم و ضروری است. روغن موتور یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای موتور خودرو است.

استفاده از یک روغن موتور مناسب می‌تواند کارکرد موتور خودرو شما را به طرز چشمگیری افزایش و راندمان آن را بهبود ببخشد. در این مقاله پس از بررسی وظایف و انواع روغن موتور ، به بررسی روغن موتور پارانوکس محصول نانویی شرکت پترونام سهند خواهیم پرداخت.

روغن موتور

روغن موتورها از ترکیب روغن پایه نفتی به علاوه افزودنی‌ها به دست می‌آیند. معمولا کیفیت روغن موتورها براساس افزودنی‌های آن‌ها مشخص می‌شود. این ترکیبات در روغن موتورهای مختلف با هم متفاوت است و همین باعث تمایز در کیفیت و کارایی روغن موتورها است.

وظایف روغن موتور

روغن موتورها وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. کیفیت روغن موتور رابطه مستقیمی با نحوه عملکرد موتور خودرو دارد. بنابراین باید در انتخاب نوع روغن موتور بسیار دقت کنید. برخی از وظایف روغن موتورها عبارت‌اند از:

  • روانکاری و کاهش اصطکاک

می‌توان گفت اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین وظیفه روغن موتور، روانکاری و کاهش اصطکاک است. از آن جایی که موتور خودرو از اجزای متحرکی ساخته شده است، این اجزا در هنگام کار کردن به هم ساییده شده و بین آن‌ها اصطکاک ایجاد می‌شود. استفاده از روغن موتور مناسب باعث می‌شود تا لایه‌ای با ضخامت مناسب بر روی قطعات موتور ایجاد شده و باعث کاهش ساییدگی و اصطکاک بین آن‌ها شود.

  • کاهش مصرف سوخت

استفاده از روغن موتور مناسب خودرو باعث می‌شود تا در لحظه استارت، زمان رسیدن روغن به موتور خودرو، کمتر شده و در نتیجه مصرف سوخت شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

  • پاک کنندگی موتور

در اثر احتراق سوخت، و تجزیه روغن، ترکیبات و ذراتی به وجود می‌آیند که باعث کثیف شدن موتور خودرو می‌شوند. یکی از وظایف روغن موتور مناسب خودرو، این است که باعث تعلیق این ذرات و در نهایت باعث پاک سازی موتور خودرو خواهد شد. در صورتی که از روغن موتور مناسبی استفاده نکنید، این مواد در موتور رسوب کرده و باعث آسیب به آن خواهد شد.

  • جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی

روغن موتور خودرو از جنس فلزی است، از آن جایی که برای کار کردن موتور، سوخت باید با اکسیژن همراه شود، بنابراین موتور ماشین در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار دارد. روغن موتور مناسب خودرو از سطوح قطعات فلزی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی، محافظت می‌کند.

  • انتقال حرارت

موتور خودرو در حین کار کردن و در اثر اصطکاک ایجاد شده بین اجزا، داغ می‌شود. روغن موتور با خارج کردن بخشی از حرارت ایجاد شده به سیستم خنک کننده، در خنک کردن موتور خودرو کمک می‌کند.

روغن موتور پارانوکس

شرکت پترونام سهند و روغن موتور

پیشرفت علم و آگاهی و نیز پیشرفته‌تر شدن موتور ماشین‌ها باعث شد تا متقاضیان و در پی آن‌ها تولید کنندگان روغن موتور به فکر افزایش کیفیت و کارایی روغن موتورها باشند. در این بین برخی از شرکت‌های بزرگ با استفاده از فناوری پیشرفته نانو، اقدام به تولید روغن موتورهایی با کیفیت بسیار بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد کردند. روغن موتور پارانوکس، روغن موتوری است که با استفاده از فناوری‌های نانو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این محصول ایرانی ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی دارد که باعث شده تا در سرتاسر کشور و حتی خاورمیانه شهرت خاصی پیدا کند. همان طور که اشاره شد، روغن موتور انتخابی شما باید کاملا با خودروتان مناسب باشد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. تنوع بالای روغن موتور پارانوکس باعث شده تا تمام افراد با هر نوع خودرو و شرایطی بتوانند از آن استفاده کنند.

ویژگی‌های روغن موتور پارانوکس

روغن موتورهای پارانوکس ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن‌ها از سایر روغن موتورها شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن موتور پارانوکس این است که با ایجاد یک لایه محافظتی در اطراف موتور خودرو، باعث محافظت خودرو از آسیب‌های احتمالی می‌شود. برخی از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد روغن موتور پارانوکس عبارت‌اند از:

  • افزایش طول عمر موتور خودرو
  • کاهش مصرف سوخت خودرو تا 20%
  • استارت آسان در هوای سرد
  • کاهش دمای موتور خودرو
  • افزایش شتاب خودرو
  • بهبود عملکرد موتور خودرو
  • جلوگیری از زنگ زدگی شیمیایی
  • آب بندی فواصل میان اجزای موتور
  • روانکاری قطعات موتور موتور
  • کاهش اصطکاک بین اجزا موتور
  • به حداقل رساندن صداهای ناهنجار حین کار کردن موتور خودرو
  • و بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر

مواردی که گفته شد تنها بخشی از مزایای روغن موتور پارانوکس بود. تنها با یک بار استفاده از روغن موتور پارانوکس، تغییرات کلی عملکرد موتور خودرو خود را متوجه خواهید شد و دیگر دغدغه‌ای در انتخاب روغن موتور نخواهید داشت.

شرکت پترونام سهند

کاسترول، پترونام سهند، موبیل1 و شل

شرکت پترونام سهند یکی از شرکت‌های برتر جهانی است که اقدام به تولید روغن موتورهایی با ادتیوهای نانو کرده است. درحال حاضر شرکت‌هایی مانند کاسترول، شل، پترونام سهند و موبیل1 از این دانش بهره گرفته‌اند. پترونام سهند با به کارگیری دانش و فناوری و تجربه اساتید دانشگاهی و متخصصان ماهر خود توانسته بهترین روغن موتورها را با بالاترین کیفیت تولید و در نتیجه رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

منبع: https://petronam.co/

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , روغن موتور پارانوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
رضا ۲۷مهرماه : سلام ۲۷مهرماه هیچ خبری نیست بخدا شورشو دراوردن
محمد آریسانی : سلام دوستان هر کس از ثبت نامی های اسفند ماه فاکتور شد خبر بده لطفا، چند روزی هست فاکتور اذیسان متوقف شده انگاری، لطفا مثه صفحه پیج بقیه خودرو ها شماهم همکاری کنید دوستان گلم. من خودم ثبت نام 4 ام اردیبهشت هستم رنگ خاکستری،در مرحله منتظر فاکتورم
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان کسی اطلاع داره چقدر زمان میبره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
فرزاد : کسی از ترخیص خودرو از گمرک توسط سایپا اطلاع داره؟ ظاهراً سرعت ترخیص خودرو از گمرک زیاد شده
نبیلی : کسی هست 90 روزه اسفند 1402 اطلس پذیرش شده باشه بهش تحویل داده باشن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی پارس به سورن : درود به شما که همه رو راهنمایی میکنید . ممنونم از شما
دوگانه بهمن : سلام آقا مهدی دیگه تمام شد شنبه پلاک میشی 4و 5 روز بعد میاد
دوگانه بهمن : جومنگ سلام مبارکه باز مال شما خوب بود الان 22 روزه بهمنی هنوز فاکتور نشدیم یعنی 10 روز بعد میدن
محمد حسن : سلام، منم دوگانه تحویل 4 اسفند بودم، به 207 تبدیل زدم و الان خیلی سریع هم تخصیص شد و هم پلاک و الان در حال صدور اسناد هست، حدود 33 تومن پول بهم پس میدن، خودرو 207 پاناروما با کلاس 21 هست و دیروز یکی از دوستان بهم پیشنهاد داد 800 میلیون تومان بفروشم بهش
زارع : قیمت سورن پلاس xup7در بازار مدل 1403چیزی بین 640تا 650است
دوگانه اسفند : سلام دوستان 207 تبدیلی ارتقا یافته نیست یعنی موتورش tu5 معمولی هست ولی ارتقا یافته tu5p هست که یک سری تفاوت ها دارن که تو اینترنت سرچ کنید تفاوت هاشو میاره ولی استاندارد های 85 گانه را دارد بازارشم خوبه سریع تو بازار آب میشه قیمت حدودیش الان 790 تا 820 تومنه اگر ماشینو برای سود و فروش میخوان بازارش از سورن بهتره ولی اگر ماشین برای استفاده شخصی میخوان مثل من تبدیل نزنید چون من سورنو به207 ترجیح میدم
Farshid fx : پاسخ به اسماعیل: فاصله بین فاکتور تا صدور بیمه در خرید نقدی از 1 روز تا حداکثر 5 روز هست به شرطی که بحوان زودتر پلاک کنن و مجوز بگیرن و تحویل بدن. ولی وقتی مشکل تو تحویل باشه اجباری به بیمه کردن نیست. خود من در خرید اقساطی بعد از صدور فاکتور در 22 اسفند وام بانک صادراکم 20 فروردین واریر شد و 21 فروردین بیمه صادر شد.
رانا تبدیل به 207 : امروز 14 دی فاکتور شد
4723 : اگه بهونه جدید پیدا کردن اره
هفته اخر دی : سلام دوستان بنده26اردیبهشت تکمیل وجه دقیقا 26تحویل گرفتم پس دقیقا یک ماه بعد از تکمیل وجه طول میکشه تاروندش پیش بره امیدوارم به زودی ماشین وتحویل بگیرید یاحق دیگ ماک از این سایت رفتیم.