ماشین پرنده برای ورود به بازار آماده می‌شود

 

ماشین پرنده برای ورود به بازار آماده می‌شود

 
استارتاپی در ژاپن بعد از اینکه برای هواپیمای الکتریکی پهپادمانند خود گواهی ایمنی از دولت این کشور دریافت کرد، حالا گام مهمی برای تجاری‌سازی این محصول و عرضه‌ی آن به بازار برداشته است.
 
به‌گزارش digitaltrends، «اسکای درایو» نام ماشین پرنده‌ای است که شرکت سازنده‌اش در توکیو مستقر است. این شرکت قبل از انجام اولین پرواز آزمایشی اسکای درایو با خلبان در سال گذشته، برخاستن و فرودآمدن عمودی نسخه‌ی اولیه‌ی آن را در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) آزمایش کرده بود.
 
در طراحی فعلی ماشین پرنده اسکای دایو مدل SD-03، صندلی تکی در بدنه‌ای به‌اندازه‌ی ماشینی کوچک جای داده شده است. این محصول مانند پهپادی بزرگ به‌کمک هشت ملخ (دو ملخ در انتهای هر چهار بازو) پرواز می‌کند و سرعتش برای سفرهایی با مدت زمان ۱۰ دقیقه، به ۳۰ مایل‌بر‌ساعت (حدود ۵۰ کیلومتر‌بر‌‌ساعت) می‌رسد.
 
در ویدئو زیر که شرکت سازنده در اوایل سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) به‌اشتراک گذاشته است، اسکای درایو را در حال پرواز مشاهده می‌کنید:
 
با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه وزارت زمین، زیرساخت، ترابری و گردشگری دولت ژاپن دومین آژانس اجرایی دولت بعد از وزارت دفاع محسوب می‌شود، دریافت این گواهینامه برای اسکای درایو قدمی بزرگ است و آن را در مسیر تجاری‌سازی ماشین پرنده‌ی خود در سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) قرار می‌دهد.
 
اگر همه‌چیز خوب پیش برود و این شرکت بتواند موانع قانونی باقی‌مانده را نیز پشت‌سر بگذارد، SD-03 در زمان عرضه به‌عنوان تاکسی هوایی برای رویداد Osaka Kansai Expo خدمات ارائه خواهد کرد.
 
 
برای رسیدن به این هدف، اسکای درایو لازم دارد SD-03 را به‌صورت کاملا خودمختار عرضه کند و درصورت لزوم به داشتن خلبان، باید نسخه‌ی بزرگ‌تری از این مدل را با صندلی‌هایی اضافی برای مسافران بسازد. سران این شرکت اعلام کرده‌اند که از دریافت گواهینامه بسیار خرسندند. آن‌ها می‌افزایند:
 
به همکاری نزدیک با دولت و MLIT برای تکمیل توسعه‌ی ماشین پرنده‌ای کاملا ایمن و قابل‌اعتماد ادامه خواهند داد.
 
امروز در سراسر جهان شرکت‌های بسیاری برای حضور در بازار تاکسی‌های پرنده تلاش می‌کنند و اسکای درایو هم یکی از همین شرکت‌ها محسوب می‌شود. در همین راستا، یکی دیگر از شرکت‌های ژاپنی نیز چند روز پیش پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز دوچرخه‌ی پرنده‌ی جالب‌توجهی را درمعرض نمایش قرار داد. سازنده‌ی این دوچرخه‌ی پرنده امیدوار است که در سال آینده فروش این دستگاه را با قیمتی حدود ۶۸۰ هزار دلار آغاز کند؛ اما درست مانند اسکای درایو، تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی برای عرضه‌ی آن به بازار، نهاد‌های قانون‌گذار هستند.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ماشین پرنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : ؟کجا می ری، حالا بودی، چی شد؟ تحویل گرفتی بسلامتی
تارا : سلام دوستان ۱۵ فاکتور شد ۲۲ پلاک الان روی صدور اسناد گیر کرده کسی است که برایش اسناد صادر و یا تحویل شده باشد
تارا اتومات۴ : توی پیچhavale.yabانیستاگرام امروز پست گذاشته بود ۳۱فروردین فاکتور شده
ف : توی اون سایت عکس جدید نبود ، مدل که باید ۲۰۲۴ باشد که خود سایپا هم توی پیامک ذکر کرده
T8 : سلام من ثبت نام ۱۸بهمن هستم هنوز پلاک نشده ۱۶ خرداد فاکتور شد فردا باید اولین قسط پرداخت کنم زنگ زدم گفتن یکماه بعد از فاکتور تحویل میدیم
T8 اسفند : سلام کی فاکتور شد
T8 بهمن : سلام دوستان t8 ثبت نامی 30 بهمن امروز پلاک شد کی تحویل میدن بنظرتون ؟
تارا : دوستان اگه خوبی یا بدی دیدن مارو حلال کنید مخصوصا اقا وحید و تارا دستی تبدیل V1p
محمد : پذیرش دهم دی سخا نوزدهم دی مشکی ۱۷ خرداد فاکتور شدم پلاک ۲۲ نشست ۲۴ خرداد تحویل گرفتم اسلامشهر انشاالله همه به زودی تحویل بگیرن سال ۹۸ واس پراید توی این سایت بودم الان واس اطلس مرسی ازین سایت و تبادل نظر
چانگان cs55🤠 : آقای صادق زنگ بزنید سایپا بپرسید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بی نام : سمند سواریش از تارا و دنا پلاس و تمام ماشینهای این رده قیمتی بهتره . سواری کوییک و رانندگی با کوییک قابل مقایسه با سمند نیست
استاد : داداش بزرگوار آقای بهاری قبولت داریم💯🌷
یایون : یارانه ات قطع نشده
ایکس 22 : سلام قبلاً واسه تاخیر اظهارنامه نیاز نبود چون خودشون طی ی کارت شارژ شده میدادند اگه مطمن هستید که حالا نیاز هست که ما هم اظهار نامه ارسال کنیم
شایان بهاری : والا من نه کارمند سایپام نه مسئولیتی دارم .یکی مثل شما پیگیر تر و با تجربه تر
شایان بهاری : حاجی لااقل کمتر تابلوتر پیام می دادی !!!!
شایان بهاری : درود. بعضی شهرها کسری فیزیک پلاک دارند عجله نکنید درست میشه . امروز یه سری ها که دو روز قبل فاکتور شدن پلاک شدن .
احسان : سلام ستاره خانم ممنون از اطلاع رسانی دقیقتون مبارکتون باشه انشاالله چرخش به خوشی بچرخه فقط سعی کنید که در ازدواج هم همینطور وسواس به خرج دهید که سرتون کلاه نره و طرفتون خرده شیشه نداشته باشه براتون خوشبختی و شادکامی آرزومندم
ساینا : سلام دوستان چندروز بعد فاکتور پلاک و تحویل میشه بالاخره بعد حدود 50 روز طلسمش شکست و فاکتور شد خداروشکر این خان هم پشت سر گذاشتیم میریم برا خان بعدی چون هفت خان رستم بود این ساینا دوگانه
امیرعلی دوگانه اسفند : ما رو دست انداختی یا واقعا نمیدونی تو پیامکی که برات تبدیل کوییک اومده شماره پذیرش هست