چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

مرسدس‌بنز روز دوشنبه از خودرو Vision EQXX رونمایی کرد. این محصول یک خودروی مفهومی بوده که قرار است آینده‌ی خودروهای الکتریکی این خودروساز را نشان دهد. طراحی چشم‌نواز با مهندسی پیشرفته که قدرت، کارایی و شارژدهی قابل‌توجهی را در یک بسته‌ی جمع‌وجور و اسپرت ارائه می‌دهد.

به گزارش تک‌کرانچ، مرسدس در طی رونمایی دیجیتالی از EQXX قبل از نمایشگاه فناوری CES گفت که این محصول از ایده به نمونه‌ی اولیه تبدیل شده است. این خودرو پایه‌ای برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی مرسدس‌بنز است. هدف مرسدس‌بنز از تولید EQXX فقط بهبود طراحی ظاهری نمای بیرونی این محصول نبوده است. این شرکت در عوض از خودرو مورد اشاره به‌عنوان زمینه‌ای برای اثبات اینکه تا چه‌حد می‌تواند طراحی و مهندسی را به جلو پیش ببرد، استفاده کرد. تمرکز این شرکت بر بهبود چگالی انرژی باتری و افزایش راندمان کلی با کاهش وزن خودرو با استفاده از برخی مواد سبک‌وزن از جمله برای بخش جعبه‌ی باتری و دیسک‌های ترمز و طراحی آیرودینامیکی بوده است. این خودرو همچنین از تایرهای مقاوم و یک پیشرانه‌ی الکتریکی جمع‌وجور جدید بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQXX

شاسی EQXX به زیرفریم سبک‌وزن F1 مجهز شده است و این خودرو از معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی بهره می‌برد که به گفته‌ی مرسدس‌بنز، یک ابزار تحقیقاتی بسیار مفید برای توسعه‌ی الکترونیک قدرت محسوب می‌شود.

از جمله جزئیات دیگری که به خودرو الکتریکی EQXX مرسدس‌بنز اضافه شده، پنل‌های سقف بسیار نازک است که باعث می‌شود برد سیستم باتری این خودرو تا ۱۵٫۵ (تقریباً ۲۴ کیلومتر) مایل افزایش یابد.

نتیجه‌ی نهایی، خودرویی است که به اعلام مرسدس‌بنز، با هر بار شارژ کامل می‌توان تا ۶۲۰ مایل (حدود هزار کیلومتر) با آن رانندگی کرد. در واقع بازدهی باتری این خودرو ۹۵ درصد است و این یعنی ۹۵ درصد انرژی باتری‌ به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز EQXX

مرسدس‌بنز برای توسعه‌ی این خودروی برقی آینده‌نگرانه و کارآمد، از بخش تحقیق‌وتوسعه‌ و همچنین افرادی از تیم‌های فرمول یک و فرمول E بهره گرفته است.

مارکوس شافر، عضو هیئت‌مدیره‌ی دایملر AG و مدیر ارشد فناوری مرسدس‌بنز، مسئول توسعه و تدارکات گفت:

خودروهای برقی ثابت می‌کنند که نوآوری‌های موتوراسپرت؛ جایی که پیشرانه‌ها در حال‌ حاضر به‌شدت الکتریکی هستند، ارتباط فوری با توسعه‌ی خودروهای جاده‌ای دارد.

مرسدس‌بنز و تیم HPP این شرکت به‌جای افزایش ابعاد باتری، بسته‌ی باتری جدیدی با چگالی انرژی نزدیک به 400Wh/L توسعه داده‌اند. این شرکت گفت که این رقم معیار چیزی است که امکان قرار دادن یک بسته باتری با کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده را در ابعاد فشرده‌ی EQXX فراهم می‌کند.

به گفته‌ی آدام آلسوپ، مدیر فناوری پیشرفته‌ی HPP درمورد خودروی الکتریکی EQS که سال ۲۰۲۱ معرفی شد گفت:

در واقع ما انرژی EQS را در یک خودروی کوچک‌تر قرار داده‌ایم. EQXX تقریباً همان‌ مقدار انرژی دارد اما ابعاد آن کوچک‌تر بوده و وزن آن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. سیستم مدیریت باتری و الکترونیک قدرت با تمرکز مطلق بر کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است. ما در راه رسیدن به این نقطه‌ی عطف، موارد زیادی را یاد گرفتیم که در برنامه‌های توسعه‌ی آینده جریان خواهد یافت.

مرسدس‌بنز توانست چگالی انرژی را تا حدی از آنچه این شرکت به‌عنوان «پیشرفت درخورتوجه»در شیمی آندها توصیف می‌کند، افزایش دهد که دارای محتوای سیلیکون بالاتر و ترکیب پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد انرژی بیشتری نسبت به آندهای معمولی در خود نگه دارد.

مرسدس بنز EQXX

نمای بیرونی، جلوی شیب‌دار با پنجره‌ی مشکی براق با برجستگی‌های رزگلد، به‌علاوه یک الگوی ستاره‌ی دو بعدی در سپر جلو را نشان می‌دهد. چراغ‌های جلو دارای دو عنصر ستاره‌دار هستند که ابعاد بزرگ‌تری دارند و آرایه‌های نور پایین و نور بالا در پشت یک لنز مرکزی تعبیه شده‌اند. مرسدس می‌گوید که این آرایش ستاره و الگوی ستاره‌ی دو بعدی روی سپر، پیش‌نمایشی از جزئیات طراحی جلویی را ارائه می‌دهد که در مدل‌های آينده عرضه خواهد شد.


مرسدس‌بنز اعلام کرد که بسیاری از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های EQXX در حال‌ حاضر در مرحله‌ی تولید است که از جمله ویژگی‌ها می‌توان به معماری ماژولار این شرکت برای خودروهای کوچک و متوسط اشاره کرد.در داخل خودرو یک صفحه‌نمایش ۴۷.۵ اینچی LED با وضوح 8K وجود دارد. طبق گفته‌ی مرسدس، نمایشگر این خودرو اطلاعات سرگرمی را به کاربر نشان می‌دهد. این خودروساز با همکاری NAVIS Automotive Systems یک سیستم ناوبری سه‌بعدی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند روی آن بزرگ‌نمایی کرده و برای این صفحه‌نمایش عظیم اسکرول کنند. EQXX مثل همه‌ی مدل‌های جدیدتر این شرکت از دستیار صوتی پیشرفته و نرم‌افزاری بهره می‌برد؛ دستیاری که رفتار راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد از شیراز S3 : امروز 30 اردیبهشت تحویل گرفتم. شاسی تاریخ 26/اسفند/1402 ثبت نام تاریخ 09/آبان/1402 رنگ سفید - قرار تحویل 30 بهمن 1402 بود دقیقا سه ماه تاخیر داشت
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : با سلام خدمت دوستان محترم اینکه اینجا کامنت بگذارید و نفرین کنید و بد و بیراه بگید هیچ مشکلی حل نمیشه اتفاقی هم برای مدیران نمی افته هر کسی از طریق رسانه یا مجرای اطلاعاتی که داره باید این مسئله رو پیگیری کنه و اگر همه با هم هماهنگ باشیم و تجمعی باشه نتیجه بخش تر است حرفهای اونایی هم که توصیه ها پدرانه میکنن و خودشون رو دلسوز نشون میدن گوش نکنید
حمید : هیچ کس راضی به مرگ کسی نیست ولی تا حالا باید پیداش میکردند با این همه پیشرفت و امکاناتی که کسب کردیم و گرنه تا حالا خوراک گرگ ها شده
دنا6دنده : سلام من نمایندگی تهران حضوری پرسیدم گفتن بنا به پیگیری که انجام دادن، از اول خرداد شروع به فاکتور کردن میکنند
Saeid : سلام دوستان دی ماهیم تکمیل وجع 26فروردین وعصری ماشینو نمایندگی تحویل گرفتم ماشین نرم با شتاب خوبیه انشالا هر چه زودتر بقیه دوستانم ماشینشون زودتر بیاد خدا حافظ همگی
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته
دنا پلاس ساده بهار1403 : تحویل دوم خرداد دنا پلاس شش دنده ساده....خداکند تا آخر خرداد تحویل ندهند که تاخیر بگیرم حداقل هزینه بیمه بدنه و لوازم جانبی در بیاد...میگن ماهی تقریباً پانزده میلیون می شود... حالا که ندادند این یکماه هم روش
دی پیش فروش : مبارکه ممنون از شما
Fx tehran : دوستان این بانک گردشگری برای کسی وام واریز کرده تو این چند وقت؟
Rasht arizzo 5 : سلام کسی آریزو 5 مدل 1403 تحویل گرفته ؟ قراردادم 25 دی ، تایید نهایی لیزینگ 11 بهمن هنوز خبری از ماشین نیست . خدا ازشون نگذره،
محمدرضا : با این حساب شما من که تحویل 15 فروردین بودم فردا پس فردا فاکتور میشم. دوستان آیا وقتی فاکتور میشه پیامکی چیزی میاد ؟؟. والا هر روز نریم سایت چک کنیم