چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

چشم‌انداز مرسدس بنز برای آینده یک خودروی الکتریکی لوکس با برد هزار کیلومتر است

 

مرسدس‌بنز روز دوشنبه از خودرو Vision EQXX رونمایی کرد. این محصول یک خودروی مفهومی بوده که قرار است آینده‌ی خودروهای الکتریکی این خودروساز را نشان دهد. طراحی چشم‌نواز با مهندسی پیشرفته که قدرت، کارایی و شارژدهی قابل‌توجهی را در یک بسته‌ی جمع‌وجور و اسپرت ارائه می‌دهد.

به گزارش تک‌کرانچ، مرسدس در طی رونمایی دیجیتالی از EQXX قبل از نمایشگاه فناوری CES گفت که این محصول از ایده به نمونه‌ی اولیه تبدیل شده است. این خودرو پایه‌ای برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی مرسدس‌بنز است. هدف مرسدس‌بنز از تولید EQXX فقط بهبود طراحی ظاهری نمای بیرونی این محصول نبوده است. این شرکت در عوض از خودرو مورد اشاره به‌عنوان زمینه‌ای برای اثبات اینکه تا چه‌حد می‌تواند طراحی و مهندسی را به جلو پیش ببرد، استفاده کرد. تمرکز این شرکت بر بهبود چگالی انرژی باتری و افزایش راندمان کلی با کاهش وزن خودرو با استفاده از برخی مواد سبک‌وزن از جمله برای بخش جعبه‌ی باتری و دیسک‌های ترمز و طراحی آیرودینامیکی بوده است. این خودرو همچنین از تایرهای مقاوم و یک پیشرانه‌ی الکتریکی جمع‌وجور جدید بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQXX

شاسی EQXX به زیرفریم سبک‌وزن F1 مجهز شده است و این خودرو از معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی بهره می‌برد که به گفته‌ی مرسدس‌بنز، یک ابزار تحقیقاتی بسیار مفید برای توسعه‌ی الکترونیک قدرت محسوب می‌شود.

از جمله جزئیات دیگری که به خودرو الکتریکی EQXX مرسدس‌بنز اضافه شده، پنل‌های سقف بسیار نازک است که باعث می‌شود برد سیستم باتری این خودرو تا ۱۵٫۵ (تقریباً ۲۴ کیلومتر) مایل افزایش یابد.

نتیجه‌ی نهایی، خودرویی است که به اعلام مرسدس‌بنز، با هر بار شارژ کامل می‌توان تا ۶۲۰ مایل (حدود هزار کیلومتر) با آن رانندگی کرد. در واقع بازدهی باتری این خودرو ۹۵ درصد است و این یعنی ۹۵ درصد انرژی باتری‌ به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مرسدس بنز EQXX

مرسدس‌بنز برای توسعه‌ی این خودروی برقی آینده‌نگرانه و کارآمد، از بخش تحقیق‌وتوسعه‌ و همچنین افرادی از تیم‌های فرمول یک و فرمول E بهره گرفته است.

مارکوس شافر، عضو هیئت‌مدیره‌ی دایملر AG و مدیر ارشد فناوری مرسدس‌بنز، مسئول توسعه و تدارکات گفت:

خودروهای برقی ثابت می‌کنند که نوآوری‌های موتوراسپرت؛ جایی که پیشرانه‌ها در حال‌ حاضر به‌شدت الکتریکی هستند، ارتباط فوری با توسعه‌ی خودروهای جاده‌ای دارد.

مرسدس‌بنز و تیم HPP این شرکت به‌جای افزایش ابعاد باتری، بسته‌ی باتری جدیدی با چگالی انرژی نزدیک به 400Wh/L توسعه داده‌اند. این شرکت گفت که این رقم معیار چیزی است که امکان قرار دادن یک بسته باتری با کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت انرژی قابل استفاده را در ابعاد فشرده‌ی EQXX فراهم می‌کند.

به گفته‌ی آدام آلسوپ، مدیر فناوری پیشرفته‌ی HPP درمورد خودروی الکتریکی EQS که سال ۲۰۲۱ معرفی شد گفت:

در واقع ما انرژی EQS را در یک خودروی کوچک‌تر قرار داده‌ایم. EQXX تقریباً همان‌ مقدار انرژی دارد اما ابعاد آن کوچک‌تر بوده و وزن آن نیز ۳۰ درصد کاهش یافته است. سیستم مدیریت باتری و الکترونیک قدرت با تمرکز مطلق بر کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است. ما در راه رسیدن به این نقطه‌ی عطف، موارد زیادی را یاد گرفتیم که در برنامه‌های توسعه‌ی آینده جریان خواهد یافت.

مرسدس‌بنز توانست چگالی انرژی را تا حدی از آنچه این شرکت به‌عنوان «پیشرفت درخورتوجه»در شیمی آندها توصیف می‌کند، افزایش دهد که دارای محتوای سیلیکون بالاتر و ترکیب پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد انرژی بیشتری نسبت به آندهای معمولی در خود نگه دارد.

مرسدس بنز EQXX

نمای بیرونی، جلوی شیب‌دار با پنجره‌ی مشکی براق با برجستگی‌های رزگلد، به‌علاوه یک الگوی ستاره‌ی دو بعدی در سپر جلو را نشان می‌دهد. چراغ‌های جلو دارای دو عنصر ستاره‌دار هستند که ابعاد بزرگ‌تری دارند و آرایه‌های نور پایین و نور بالا در پشت یک لنز مرکزی تعبیه شده‌اند. مرسدس می‌گوید که این آرایش ستاره و الگوی ستاره‌ی دو بعدی روی سپر، پیش‌نمایشی از جزئیات طراحی جلویی را ارائه می‌دهد که در مدل‌های آينده عرضه خواهد شد.


مرسدس‌بنز اعلام کرد که بسیاری از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های EQXX در حال‌ حاضر در مرحله‌ی تولید است که از جمله ویژگی‌ها می‌توان به معماری ماژولار این شرکت برای خودروهای کوچک و متوسط اشاره کرد.در داخل خودرو یک صفحه‌نمایش ۴۷.۵ اینچی LED با وضوح 8K وجود دارد. طبق گفته‌ی مرسدس، نمایشگر این خودرو اطلاعات سرگرمی را به کاربر نشان می‌دهد. این خودروساز با همکاری NAVIS Automotive Systems یک سیستم ناوبری سه‌بعدی ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند روی آن بزرگ‌نمایی کرده و برای این صفحه‌نمایش عظیم اسکرول کنند. EQXX مثل همه‌ی مدل‌های جدیدتر این شرکت از دستیار صوتی پیشرفته و نرم‌افزاری بهره می‌برد؛ دستیاری که رفتار راننده را در طول زمان یاد می‌گیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت