هواوی: خودروهای کاملاً خودران پنج تا ۱۰ سال دیگر وارد بازار خواهند شد

 

هواوی: خودروهای کاملاً خودران پنج تا ۱۰ سال دیگر وارد بازار خواهند شد

 

به عقیده‌ی مدیرعامل بخش خودروهای هوشمند هواوی، وسایل نقلیه کاملاً خودران طی پنج تا ۱۰ سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

وانگ جون که در سپتامبر ۲۰۲۱ به‌عنوان مدیرعامل واحد کسب‌وکار و راهکارهای هوشمند خودرو در هواوی منصوب شد، امروز در هفدهمین انجمن سوپرکار، دیدگاه‌ خود را درمورد توسعه‌ی خودروهای هوشمند بیان کرد.

به گزارش گیزموچاینا، وانگ گفت که هواوی در اصل در زمینه‌ی ارتباطات از راه‌دور تخصص دارد و تجربه‌ی بیش از ۳۰ ساله‌ی این شرکت در این حوزه، به کسب سود در صنعت خودروهای هوشمند برای این برند کمک خواهد کرد.

وانگ همچنین تأکید کرد که هدف هواوی، کمک به سایر شرکت‌های در زمینه‌ی ساخت خودروهای هوشمند است و به‌همین دلیل با Changan، BAIC و GAC که همگی ازجمله شرکت‌های مهم بازار خودروهای الکتریکی چین هستند، وارد همکاری شده است.

وانگ معتقد است خودروهای بدون راننده زمانی رنگ واقعیت به‌خود خواهند گرفت که پتانسیل واقعی خودروهای نرم‌افزاری مورد استفاده قرار گیرد؛ در آن زمان وضعیت فعلی خودروها برای همیشیه تغییر خواهد کرد. به‌نظر وی، این امر طی پنج تا ۱۰ سال آینده محقق خواهد شد و درنهایت به تغییر الگوی طراحی خودروها خواهد انجامید. شرکت‌های خودروسازی در طراحی خودروهای امروزی، همیشه تمرکز ویژه‌ای به بخش مخصوص راننده داشته‌اند، اما پس از تحقق رویای خودروهای بدون راننده، این بخش نیز شبیه بخش مسافران طراحی خواهد شد.


درحال‌حاضر یکی از نمونه‌های جالب در این بخش در قالب خودرویی به‌نام Hauwei AITO M5 ارائه شده است؛ خودرویی که به‌تازگی توسط هواوی و SERES تولید شده است. این خودرو از یک LCD خمیده‌ی ۱۰٫۴ اینچی و یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۵٫۶ اینچی سیستم مخصوص ارائه‌ی اطلاعت و سرگرمی بهره می‌برد. هواوی برای تعامل کاربر با نمایشگرهای این خودرو از سیستم‌عامل هارمونی اواس بهره گرفته است. جالب اینکه نمایشگر دوم این خودرو از فناوری تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند.هواوی برهمین اساس، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری درخورتوجه روی فناوری‌های مرتبط با رانندگی هوشمند، در بخش کابین‌های هوشمند نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اکوسیستم هارمونی اواس این شرکت نیز نقش مهمی در این‌رابطه ایفا می‌کند و استفاده از فناوری‌ها و ارتباطات هوشمند را برای شرکت‌های جدید، آسان‌تر خواهد کرد تا بخش مخصوص راننده نیز هوشمند‌تر ساخته شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , هواوی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 : مال من شاسی شده ۲۵ اردیبهشت اما روی پلاک مونده
ابوالفضل زینعلی : برا من ۱۱۶۰۲۷۴۱ فاکتور شد
S5 : ثبت نامي ٢٦ مهر هستم امروز برام پيامك اومد از كرمان موتور بعد از٨ ماه نوشته قسط دومتون ١٥ خرداده خدايي مرزهاي وقاحت رو اينا جابجا كردن خيلي پرو رو هنوز ماشين رو شاسي نكردن يادآوري چك دوم رو دارن ميكنن غلط كردم كرمان موتو ر ثبت نام كردم 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
حسین : امان از بی عدالتی امان از بلاتکلیفی امان از عدم شفافیت امان از مسئول بی مسئولیت
S5 مهر تهران : راست میگن باید بری اونجا .منم 24مهرم تا نرفتم دعوا شاسی نشد
سهیل : مال هیچکس فاکتورنشده کم دروغ بگید
بهار : موعد تحویل پاییز ۱۴۰۳ شاهین G
شاهین اتومات : ماهم مهرماه 290 میلیون واریز وجه کردم هنوز از تکمیل وجه خبری نیست
چانی : پیام هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. نیزلحاظ شده برای انانی که تکمیل وجه کردن
حسین : سلام شاید مدارکتون مشکل داره؟ سخا رو تحویل دادین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام اطلاع دارید سود تاخیر روز شمار چند درصد هستش .
سعید : سلام 207 ارتقا یافته تا کی فاکتور شده واقعا تکمیل وجه 13 اسفند فاکتور شده دوستان 21 دی رو میگن هنوز فاکتور نشدن. بهمن ماه هم 207 تکمیل وجه داشتیم کسی میدونه؟
4707 : واریزی 23 ولی هنوز فاکتور نشده چرا اینجوریه؟
مرتضی : سلام دوست عزیز شما. ساکن تهران هستید
علی پهلوان : سلام یک بهمن تکمیل وجه 10خردادفاکتورالان درحال پلاک
افشین بهمن ماه : شما از کجا مطمئنید
207 اتو ارتقا تحویل 31فروردین : داداش ارتقا با معمولی فرق داره تحویله ارتقا زودتره منم هنوز تحویل نگرفتم سودشم نگرفتم فقط پلاک شدم
دنا اپ سفید : دوستان دنا اپشنال کسی فاکتور شده؟
پاییز : سلام حسین پاییز شما تحویلی پاییز هستید؟؟کجا در حال بررسی امده؟؟
فاطمه-دوگانه-اسفند : دی ماهی ها تا 8 اردیبهشت مهلت داشتن برا تکمیل وجه و اونایی که تا 5 اردیبهشت تکمیل وجه کردن کاراشون انجام شده و تنها سه روز از دی ماهی ها مونده. فکر میکنم طی هفته آینده انشاءالله فاکتور دی ماهی ها و تکمیل وجه اسفندی ها شروع بشه.