شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

 

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

 

پس از سال‌ها انتظار، لوتوس از شاسی‌بلند خود با نام الترا (Eletre) پرده‌برداری کرد. به گفتهٔ لوتوس، این کلمه در برخی زبان‌های اروپای شرقی به معنای زنده شدن است. الترا قصد دارد روح خودروهای اسپرت سنتی لوتوس را در قالب یک کراس‌اوور ارائه کند. این شاسی‌بلند برقی روی پلت‌فرم «معماری پریمیوم الکتریکی» لوتوس ساخته شده است و با ۵,۱۰۵ میلی‌متر طول و فاصلهٔ محوری ۳,۰۱۹ میلی‌متری، از رقیبی مثل پورشه کاین بزرگ‌تر است.

 

فعلاً مشخصات کامل الترا اعلام نشده اما به گفتهٔ لوتوس، این خودرو در نسخه‌های مختلفی ارائه خواهد شد که همگی قوای محرکهٔ دو موتور دارند و قدرت آن‌ها از ۶۰۰ اسب بخار شروع می‌شود. این نسخه در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. الترا در دو نسخهٔ دیگر هم ارائه خواهد شد که قوی‌ترین آن‌ها حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. لوتوس اما فعلاً وزن شاسی‌بلند خود را اعلام نکرده است.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

ظرفیت باطری‌های الترا بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت اعلام شده که برد تخمینی ۶۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. همچنین این خودرو از قابلیت شارژ ۸۰۰ ولتی و همین‌طور اتصال به شارژرهای حداکثر ۳۵۰ کیلوواتی هم برخوردار است که ظرف ۲۰ دقیقه ۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع از زمین، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و آنتی‌رول بارهای فعال هم از دیگر ویژگی‌های کراس‌اوور لوتوس هستند.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

استایل کلی الترا ممکن است در نگاه اول تا حدودی لامبورگینی اوروس را به یاد بیاورد اما در جلوی خودرو عناصر طراحی از مدل امیرا گرفته و برای فرم کراس‌اوور تطبیق داده شده‌اند. طبق رویهٔ این روزهای طراحی خودروها، در الترا هم از چراغ‌های جلوی دوقسمتی استفاده شده که شامل دی‌لایت‌های باریک در لبهٔ کاپوت و چراغ‌های اصلی پایین‌تر در قسمت مشکی‌رنگ دماغه می‌شود. جلوپنجرهٔ این خودرو هم از نوع فعال است و زمانی که موتورها، باطری‌ها و ترمزها به خنک شدن نیاز داشته باشند، قسمت‌های مثلثی پایین آن باز می‌شوند.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

الترا به چهار سنسور لیدار باز شونده مجهز شده که شامل دوتا روی سقف، یکی بالای شیشهٔ جلو و یکی بالای شیشهٔ عقب می‌شود. همچنین در طرفین خودرو بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده است. به ادعای لوتوس، این خودرو توانایی رانندگی خودکار کامل را دارد و از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برای بهبود سیستم‌های خود نیز برخوردار است.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

در داخل خودرو، بجای صفحه آمپر سنتی، مقابل راننده یک نمایشگر باریک تعبیه شده که کمتر از ۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. مشابه همین نمایشگر باریک در مقابل سرنشین هم وجود دارد که اطلاعات مختلفی مثل انتخاب موسیقی را نشان می‌دهد. در میانهٔ داشبورد هم یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵.۱ اینچی جای گرفته که تمام اطلاعات لازم را به نمایش درمی‌آورد. در این خودرو هدآپ دیسپلی با واقعیت افزوده نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

لوتوس الترا در کارخانهٔ جدیدی در ووهان چین تولید خواهد شد و تحویل آن به خریداران سال آینده شروع می‌شود. اولین نمونه‌های این ماشین راهی بازار چین و اروپا می‌شوند اما لوتوس هنوز نگفته است که شاسی‌بلند خود را در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد کرد یا نه.

شاسی‌ بلند برقی لوتوس الترا با قدرت ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لوتوس الترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم