تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

تویوتا کرولا GR با موتور سه سیلندر 300 اسبی معرفی شد؛ جایگزینی جذاب برای لنسر EVO و سوبارو STI

 

در روزگاری که توجه عموم مشتریان به سمت خودروهای شاسی بلند مجهز به سیستم های کمک رانندگی جلب شده است، تویوتا در اقدامی عجیب دست به معرفی یک هاچ بک جذاب و داغ با موتور قدرتمند و گیربکس دنده دستی زده است، تا توجه جهانیان را به قدرت مهندسی برند خود جلب نماید، کرولا GR با توان تولید 300 اسب بخار از یک پیشرانه سه سیلندر توربو برخودار است و شاید اولین نسخه از سری خودروهای اقتصادی کرولا باشد، که از شاخصه های کاملا اسپرتی بهره مند شده است و به نوعی یک نقطه عطف در تاریخ مدل کرولا و رقیبی برای لنسر EVO و سوبارو STI محسوب می شود.

 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

طراحی بدنه نسخه GR (گازو ریسینگ) براساس مدل اصلی کرولا انجام شده است اما طراحی متفاوت سپرها، اضافه شدن اگزوز های سه گانه به نمای عقب، گلگیرهای عضلانی و اصطلاحا باد داده شده، سقف فیبرکربنی و بسیاری ایتم های دیگر باعث شده که به جای یک هاچ بک اقتصادی ارزان قیمت، با یک خودرو اسپرت تیونینگ شده بی نقص روبرو باشیم.

 
 

 

تویوتا کرولا GR
 

 

البته تغییرات بدنه تنها محدود به جلوه های ظاهری نمی شود و تویوتا وقت زیادی را برای بهبود آیرودینامیکی کرولا جی ار صرف کرده است که شامل بازنگری در بخش های زیرین بدنه، طراحی اسپویلر سقفی و ...می شود.

جالب آنکه علاقوه بر سقف فیبرکربنی، درهای جانبی و در کاپوت نیز از فولاد به آلمینیوم تبدیل شده اند تا وزن خودرو کاهش یابد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

لیست تغییرات فنی کرولا جی ار نسبت به نسخه های پایه بسیار زیاد است و به شکل خلاصه باید گفت که این خودرو مورد یک بازنگری کامل قرار گرفته و حالا از مشخصاتی نزدیک به نسخه های رالی برخوردار است.

موتور سه سیلندر توربو که پیش از این در حدود 260 اسب بخار قدرت تولید می کرد، در سینه کرولا بهبود یافته و حالا قادر به ارائه 300 اسب بخار چابک و 370 نیوتن متر گشتاور را در اختیار گیربکس 6 سرعته دستی قرار می دهد و ظاهرا تویوتا قصد ندارد تا این خودرو را در نسخه اتوماتیک راهی بازار نماید.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

یکی از جذاب ترین ویژگی های کرولا GR به سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل های مربوط می شود که از قابلیت تنظیم نسبت نیرو بین چرخ های جلو و عقب برخوردار است و سه حالت مختلف شامل 70 به 30 برای محور عقب به جلو، 50 به 50 و 40 به 60 را برای محور عقب و جلو ارائه می دهد.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

همچنین فنربندی چرخ های عقب از نوع دوبل جناغی انتخاب شده اند تا حداکثر چسبندگی و قابلیت تنظیم زوایای چرخ را بر اساس نیاز و سلیقه راننده ممکن سازند.

 

تویوتا کرولا GR
 

 

هنوز قیمت کرولا GR به شکل رسمی اعلام نشده است اما آنطور که از شواهد امر بر می آید در نبود خودروهای جذابی مانند میتسوبیشی لنسر EVO و سوباروهای WRX STI، تویوتا قصد دارد تا بازار خودروهای اسپرت جوان پسند را به طور کامل در اختیار خود بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا کرولا GR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام دوستان کسی خبر داره آخرین واریزی اردیبهشت چه تاریخی بوده؟ تیر کی فاکتور میشه
دیانا : سلام بزرگوار من تحویل تیر ماه بودم هنوز خبری از سود نیست
۷ اردیبهشت : سلام چقد شده برای شما؟
طهورا : سلام دوستان منم امروز تماس گرفتم نمایندگی شهر خودمون پرسیدم که چرا پلاک نمیشه یه نگاه کرد تو سیستم گفت شما ۲۴ مهر فاکتور شدی ، احتمال زیاد تا اون هفته پلاک میشید دیگه نمیدونم حرفش چقدر درست بود
محسن : حسین اقا یه توضیح میدی کجا رفتی شکایت کردی؟ مراحلش چیه. منم برم
نازنین : ۴ دی ماه ۱۴۰۳ مبلغ۲۹۱ تومن ریختم برای شاهین جی،بقیه هم هفته پیش ۳۲۰ تومن تبدیل به شاهین جی ال ریختم
رز زرد : در پاسخ به انتظار اگر قسمت وضعیت مشتری رو چک کنی چراغ دعوتنامه صادر شده روشنه... کاش جو بو بود و حقیقت نداشت شما اگر باز یجوری مطلع شدی به ما هم خبر بده ولله چندین نفر دیگه خردادی همینجا پیام گذاشتن حرفشون همین بوده الهی که حرف شما درست باشه
رز زرد : من تماس گرفتم چندین بار و با چندین کارشناس حرف زدم میگن کاری از دست ما برنمیاد گفتم برگه قرارداد مگه همون نیست که از نمایندگی گرفتیم...ولله هیچی توش ننوشته که اجباره حتی وضعیت خودرو هم نگاه میکنم تو سایت سایپا کروپ نوشته شاهین جی ... نمیدونم چرا این همه زور میگن.... از کجا باید میدونستم اجبار بوده الان باید 446 پرداخت کنم ولله ندارم
حمید : منظورم اینه پارسال چه ماهی وچه‌مبلغی واریزکردید مثلامن پارسال 20آذز297واریزکردم برای شاهین جی شماچه ماهی بودیدوواریزاول چقدرریختی ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی مهر : افزایش فکر نمیکنم برای مهر ماهی ها اعمال بشه از اول آبان به بعد باید افزایش بخوره
امید رانا تحویل اذر : خب داداش بیزحمت عکسشو بزار همه ببینن اینکه کاری نداره
ج. شاهین : ببخشید انشالله بزودی درست میشه
سعید : دوستانی که امروز رفتن شرکت چه خبر؟ چرا تو سکوت هستین؟ نکنه قول فاکتور گرفتین ناقلاها 😂 که چیزی نمیگین، تا دیشب همش اطلاعیه میدادین که
31شهریور : 4شهریور اصلا بدون لاینر ندارد فقط 30شهریور داره که چند تایید که من می دونم تحویل گرفتن.
شاهین تبدیل ب کوییک : چیزی بهم میرسه دروغ بگم پانزدهم برج 7 فاکتور شدم تقریبا 26 روزه فاکتور شدم ولی پلاک خبری نیست
مسعود : درود.واریزی برای تبدیل به پلاس ورینگ 20مهر واریزکردم
30 آبان : به سلامتی . واسه من هنوز تیک حمل نخورده
فروش فوق العاده : من ماشین یک ماه تحویل گرفتم از روز اول آمپر بنزین خراب هست اصلا نمیدونم چرا تو دست انداز صدا میده الکی اصلا ماشین خوبی نیست من رازی نیستم
مسعود : درود حسین آقا.بله امروزصبح فاکتورشد.کاستومرروی تخصیص پلاک رفت تحویلی 30مهربودم.20مهر تبدیل کردم به پلاس ورینگ.شماتحویلی چه تاریخی هستین.ایشالا هرچه زودتربراتون فاکتوربشه