با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

 

ماشین‌های ارزان قیمت در ایران + معرفی شرکت سایاخودرو

 

رپورتاژ- باتری خودرو مانند هر قطعه دیگری از ماشین، روزی خراب میشود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. ممکن است تا مدتی بتوانیم آن را با باتری به باتری کردن یا روشهای دیگر احیا کنیم، ولی زمانی که باتری ماشین کهنه شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید آن را جایگزین کنیم. اما با ضایعات باطری کهنه چه کار کنیم؟ آیا قابل بازیافت هستند و میتوانیم آنها را بفروشیم؟

اگر دوست دارید به جواب این سوال برسید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. چون میخواهیم روشی عالی برای تبدیل کردن ضایعات باطری ماشین و باتریهای کهنه به شما معرفی کنیم.

 

باطری کهنه یا ضایعات باطری ماشین چیست؟

وظیفه باتری خودرو تأمین انرژی قطعات الکتریکی خودرو است. باتری ماشین برق مورد نیاز برای استارت زدن، لامپ‌های خودرو، استفاده از رادیو، بالا بر شیشه و سایر قسمتهایی که برای کار کردن نیاز به انرژی الکتریکی دارند، تأمین میکند. وقتی باتری خودرو کارایی خود را از دست می‌دهد، دیگر نمیتواند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند و به سرعت شارژ خالی میکند. طوری که حتی با باتری به باتری کردن هم نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.

در این شرایط به اصطلاح گفته میشود که باتری کهنه شده یا باتری فرسوده شده است. به ضایعاتی که از این باتریهای کهنه و فرسوده بازیافت می‌شود و امکان بازگردانی به چرخه‌ی صنعت را دارد، «ضایعات باتری کهنه» گفته می‌شود. ضایعات باتری کهنه عمدتاً از فلز سرب تشکیل شده است. شرکتهای تولید کننده باتری خودرو، این ضایعات را جمع آوری و با طی مراحل مختلف سرب آنها را بازیافت و وارد چرخه‌ی صنعت می‌کنند. تعمیرگاه‌های خودرو، کارخانجات صنعتی و مراکز درمانی از بزرگترین فروشندگان ضایعات باتری کهنه هستند.

 

4 علامتی که نشان دهنده کهنه شدن باطری ماشین هستند

اما چطور متوجه شویم که باطری خودروی ما کهنه شده و باید به فکر خرید باتری نو باشیم؟ علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان میدهد باتری خودروی شما کهنه شده و دیگر قابل استفاده نیست:

·       روشن نشدن ماشین با وجود استارت زدن‌های مکرر؛ این مورد یکی از شایعترین و اصلیترین علائمی است که نشان میدهد باتری ماشین خراب شده است.

·       تغییر شکل ظاهری باتری؛ معمولاً باتریهای که سطح آنها رسوبات بسته یا دچار تغییر شکل غیر عادی شدهاند، طول عمرشان رو به اتمام است و کهنه شدهاند.

·       تمام شدن طول عمر مفید باتری؛ همه باتریهای 2 الی 3 سال عمر مفید دارند. با تمام شدن عمر مفید باتری، بهتر است آن را با باتری نو جایگزین کنید تا سلامت خودروی شما هم حفظ شود. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرمی دارد، عمر مفید باتری خودروی شما کوتاهتر از عمر مفید یک باتری معمولی خواهد بود.

 

·       تغییر رنگ نشانگر باتری؛ در حالت عادی رنگ نشانگر سبز و به معنی سالم بودن باتری است. ولی زمانی که نشانگر به رنگ زرد یا قرمز در بیاید، یعنی احتمالاً باتری در حال فرسودگی است. البته ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد، ولی محتمل‌ترین دلیل، استهلاک باتری است.

با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

 

قیمت باطری کهنه ماشین چگونه تعیین میشود؟

در گذشته باتریهای مستعمل دور انداخته میشدند و چون قابل بازیافت نبودند، در طبیعت رها میشدند و پسماندهای اسیدی آنها وارد زندگی حیوانات و چرخه طبیعت میشد و به آنها آسیب میرساند. اما کم کم سازمانهای زیست محیطی و شرکت‌های تولید کننده باتری خودرو دست به دست هم دادند تا این مواد به چرخه صنعت برگردد و بازیافت شود.

هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو، باطری‌های کهنه و فرسوده را با قیمتی مناسب خریداری میکنند. حدوداً 40% از ساختار باتری کهنه را سرب و فلزات سنگین تشکیل میدهند. به همین دلیل می‌توانید باطری‌های کهنه را به شرکت‌های بازیافت کننده یا خریداران این ضایعات بفروشید. انواع باتریهای فرسوده پس از بازیافت و استفاده بهینه، می‌توانند صرفه اقتصادی داشته باشند. البته توجه داشته باشید که قیمت باطری کهنه متغیر است و عوامل بسیاری از جمله جنس فلز به کار رفته در باتری و وزن آن، در قیمت ضایعات باتری تأثیر می‌گذارد.

 

فروش باطری کهنه ماشین؛ بهترین راهکار برای خلاص شدن از شر باتری فرسوده

عمر مفید همه باتری‌ها اعم از باتری ماشین، باتری موتورسیکلت، باتری UPS یا باتری لیفتراک حدوداً 2 الی 3 سال است. با پایان یافتن این عمر مفید، باتری خودرو دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت. آن وقت است که می‌توانیم ضایعات باتری کهنه ماشین خود را با قیمت بالا بفروشیم و برای همیشه از شر آن خلاص شویم!

همانطور که در بخش قیمت باتری کهنه گفتیم، عامل اصلی که باتریهای کهنه را به ضایعاتی قابل بازیافت و قابل فروش تبدیل کرده، سرب و سایر فلزات ارزشمند داخل باتری است. سرب جزو فلزات گران قیمتی است که قابل بازیافت بوده و به چرخه صنعت بر میگردد. قیمت جهانی سرب به عنوان فلزی که در تولید باتری به کار می‌رود، هم زمان با افزایش قیمت دلار بالا میرود. بنابراین قیمت فروش و خرید ضایعات باتری کهنه توسط شرکت‌هایی مانند باطری آنلاین نیز به صورت روزانه تغییر میکند و بهتر است قبل از فروش حتماً استعلام قیمت بگیرید.

با باطری کهنه و فرسوده ماشینمان چکار کنیم؟

چطور ضایعات باطری کهنه را به قیمت بفروشیم؟

اگر تصور میکنید قیمت فروش ضایعات باطری کهنه در همه شرکتهای خریدار این ضایعات یکسان است، باید بگوییم که اشتباه میکنید. این قیمتها نه تنها یکسان نیستند، بلکه به صورت روزانه در حال تغییر هستند. اما دلیل این نوسان قیمت روزانه چیست؟

در پاسخ باید بگوییم «قیمت جهانی سرب» و «قیمت دلار». قیمت سرب هم مانند قیمت طلا به صورت جهانی و براساس دلار اعلام میشود. به همین دلیل هم زمان با تغییر قیمت سرب و نوسان نرخ دلار در کشورمان، قیمت خرید ضایعات هم تغییر میکند. در این مورد تنها کاری که میتوانید انجام دهید، فروش این ضایعات به خریداری است که آن را با بهترین قیمت از شما بخرد.

 

باتری آنلاین؛ بهترین خریدار باطری کهنه و ضایعات باطری ماشین

در این مطلب دانستیم که ضایعات باطری کهنه به دلیل داشتن فلزات سنگینی مانند سرب، جیوه و... در طبیعت قابل تجزیه نیستند، ولی میتوانیم آنها را بفروشیم و علاوه بر تبدیل باتری کهنه به پول، قدمی هم برای حفظ محیط زیست برداریم.

شرکت‌های مختلفی در زمینه خرید ضایعات باطری کهنه فعالیت می‌کنند و هر کدام پیشنهاد قیمت خود را دارند. اگر می‌خواهید باطری کهنه خودروی خود را به بهترین قیمت بفروشید، پیشنهاد ما باتری آنلاین است. باتری آنلاین، بهترین خریدار ضایعات باتری فرسوده و باتری کهنه ماشین، موتور سیکلت، لیفتراک، باتری UPS، باتری اسیدی، باتری اتمی، باتری کتابی و... با بالاترین قیمت است. برای دریافت قیمت روز باطری فرسوده، می‌توانید از طریق نشانی https://batrionline.com با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باطری کهنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی ۴ سامانه : سلام من تحویل 5 فروردین هستم 8 خرداد فاکتور شدم 10 خرداد تخصیص پلاک شدهو 12 خرداد هم بارگیری نمایندگی گفت 4 شنبه میاد از مشهد تکمیل 5 برج 10
چانگان cs55🤠 : سلام ،ظرفیت تکمیل هست من خودم پرسیدم از سایپا
شاهین : سلام وقت شما بخیر میشه بگین برای چه فصلی بودین که الان دعوت نامه اومده؟
بهنان : سایپا غلط کرده بعدش هم شکایتشون میکنیم تا ریالراخر ازشون میگریم
الله : دمت گرم داداش خوش خبر باشی همیشه
J4 مشکی : رنگ مشکی فقط داشتن،رنگای دیگشون کمه ایناهم والا زاییدن توش،یدفه جلوشو گرفتن لامسب نمیاد که،میگن تو حمله
علی s5 : سلام 20مهرماه ثبت نام 24/2/1403شاسی امروز جهت تحویل زنگ زدند انشاالله به زودی همگی تحویل بگیرید
استاد : سلام بر همگی بنده هفته اخر اسفندم امروز متوجه شدم قیمت کارخانه تعقیر کرده ایا این افزایش قیمت شامل ما میشه
اتومات : دای ارش تو چرا فاکتور نشدی سخا کی تحویل دادی ۲۱ هم میگن فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 29 اسفند : پس این مسؤل فاکتور کیه
سورن تکمیل وجه 9اسفند هنوز فاکتور نشده : سلام چن روز ماشینتون تاخیر داشت؟
ساینا : خودروهایی که تحویل آنها در سال گذشته بوده و هنوز تحویل نگرفتند شامل هیچگونه افزایشی نمیشوند تمااااام
محمد : سود مشارکت و سهم تورمی و تاخیر در تحویل است و سهم تورمی فقط به پیش فروشهای 1401 تعلق میگیره که مبلع 25 تومن است
حمید : ببخشید آقای بهاری،میشه وقتی دعوتنامه واریزی دوم تکمیل وجه وانت پراید اومد در خواست اتاق کانوپی بدیم؟؟؟
محمد : سهم تورمی مبلغ 25 میلیون به پیش فروشهای 1401 تعلق میگیره فقط اونایی که پرداخت اولشون 114 بوده
داودشبانی : سلام دوست عزیز خوبی کجا نگاه می‌کنی اینها رو نوشته بگو منم چک کنم
بنزینی تحویل29اسفند رنگ سفید : سلام ،،امروزفاکتورشد تکمیل وجه یکم بهمن،،پیش فروش بهمن 1401 مبلغ تاخیر 8ملیون زدن
سورن دوگانه : واریزی 28اذر دوگانه انگار در گروه کسی نیست
ارتقا تحویل تیر : دوستان من تحویل 31تیر ام‌ کی فاکتور میشم