آشنایی با پروژه‌های مشهور نادر فقیه زاده در بی‌ام‌و

 

آشنایی با پروژه‌های مشهور نادر فقیه زاده در بی‌ام‌و

 

نادر فقیه زاده یکی از شناخته‌شده‌ترین طراحان دنیا برای ماست. فقیه زاده اخیراً با طراحی خودروی آواتر ۰۱۱ خبرساز شد، خودرویی چینی که به خاطر طراحی متمایزش شناخته می‌شود. همه می‌دانیم که خودروسازان چینی در سال‌های اخیر برخی محصولات زیبا و جذاب را معرفی کرده‌اند تا به نوعی جبران کپی کاری های فاحش قبلی انجام شده باشد. چینی‌ها پس از تقلا کردن برای یافتن هویت خاص خود ظاهراً راه و چاه طراحی محصولات زیبا و باکیفیت را پیدا کرده‌اند. این همان راهی است که چند دهه پیش خودروسازان کره‌ای پیمودند و حالا شانه به شانه برندهای مطرح جهانی می‌تازند.

carscoops می گوید چینی‌ها تنها مدیران و مهندسان ارشد کمپانی‌های خودرویی غربی را استخدام نمی‌کنند بلکه طراحان این شرکت‌ها را نیز جذب می‌کنند. برخی از این طراحان شاید برای افرادی که در خارج از صنعت خودرو حضور دارند ناشناخته باشند اما همان‌طور که گرگ کیبل خبرنگار خودرویی می‌گوید، همه ما با کارهای این طراحان آشنا هستیم حتی اگر نام یا چهره آن‌ها را نشناسیم.

یکی از این طراحان نادر فقیه زاده است که در سال ۲۰۱۹ به برند الکتریکی آواتر چانگان پیوست و کراس اوور الکتریکی ۰۱۱ محصول ذهن خلاق اوست. آواتر ۰۱۱ از تکنولوژی شارژ ۷۵۰ ولتی، تکنولوژی خودران هواوی با لیدار و… سود می‌برد و می‌تواند در عرض ۳.۹۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. واضح است که استفاده از این رقم و عدم گرد کردن آن به ۴ ثانیه تأکید بخش بازاریابی آواتر بوده است. همچنین با توجه به استانداردهای خوش‌بینانه چینی‌ها، خودروی موردبحث شعاع حرکتی ۶۸۰ کیلومتری خواهد داشت. اما طراحی این کراس اوور به ویژه در بخش عقب نیز به اندازه تکنولوژی‌های آن جالب خواهد بود. نادر فقیه زاده تلاش داشته استایل شاسی‌بلند و سدان را ترکیب نماید و حاصل کار خودرویی شده که از دیگر محصولات حاضر در بازار متمایز است. این وجه تمایز یکی از برگ‌های برنده آواتر خواهد بود چراکه با سیل خودروهای کراس اوور در بازار مواجه هستیم.

فقیه زاده پیش از حضور در چانگان مدت ۱۷ سال در بی‌ام‌و حضور داشت و شاید برای غربی‌ها شناخته شده نباشد اما کاربران ایرانی به خوبی او را می‌شناسند. واقعیت این است که همواره در موفقیت‌های طراحی یک برند نام سر طراح بیش از همه مطرح می‌شود اما همیشه گروه بزرگی از طراحان با استعداد در خلق یک خودرو شرکت دارند و بی‌سروصدا در پس‌زمینه تلاش می‌کنند.

با نگاهی به پروفایل کاری نادر فقیه زاده در فضای مجازی می‌توانیم ببینیم که او در اکثر پروژه‌های مهم بی‌ام‌و حضور داشته است. از i3S، رودستر i8 و iNext کانسپت گرفته تا X3، X4، سری ۶ کوپه، گرن کوپه و کانورتیبل و… همگی جزو کارهای این طراح ایرانی هستند. او همچنین در شکل‌گیری طراحی ظاهری و داخلی چندین نسل بی‌ام‌و سری ۷ نیز دخیل بوده است. البته فقیه زاده تنها طراحی نیست که از خودروسازان غربی به برندهای چینی پیوسته است. شکی وجود ندارد که چینی‌ها در حال پرورش استعدادهای طراحی خود هستند اما استفاده از طراحان مطرح برندهای غربی یکی از راه‌های تسریع پذیرش محصولات چینی در کشورهای غربی است.

 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نادر فقیه زاده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : فرم سخا رو 27 ام ثبت کردم. هرجوری حساب می کنم کلا 25 ام ندارم توی پرونده ام.
ابولفضل اتومات : متاسفانه قدرت موتور اصلا انتظاراتمو برآورده نکرد به نظرم با این پول باید رفت سمت چینی های توربو
j4 : سلام من ثبت نام 29 فروردین مشکی 12اردیبهشت فاکتور و شاسی 16 اردیبهشت بیمه. یه هفته بعد پلاک نوشته 24 تحویل مدارک به پست ولی بارکدو سایت پست میزنم هنوز چیزی تحویل پست نشده!! هنوزه تحویل نشده!!
S3 سفید : من اس۳ سفید ، ۱۵ آبانم، ۲۷ اسفند فاکتور و شاسی شدم و تهرانم ولی هنوز تحویل نگرفتم .
علی : عجب روزگاری شده بعضی آدمها تو این گروه میان میفهمند که مردم حلاف ماشیناشونن هنوز میگن ما ثبت‌نام میکنیم عجب مردمی داریم چقدر عاقل هستن
شاهین : اره داخل پیچ شاهین سواران هم پذیرش ۱۹ دی هم بود فاکتور شده بود
شاهین : بستگی داره اون فرم سخا کی تحویل داده باشی و نمایندگی کی ثبت کرده باشه از اپراتور بپرس بهت میگه ثبت سخا چندم
یک عدد پورشه به قیمت 0 هزار خریداریم : مایی که داریم. ولی بچه هامون قدرشو نمیدونن
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما در چه تاریخی بوده
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما چه تاریخی بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 سقف فلزی تحویل آذر : دوستان من از 27ام تیک صدور اسنادم تیک خورده ولی هنوز به دستم نرسیده و کدرهگیری چیزی هم ارسال نشده. ماشین دیروز تحویل شد. چقدر طول میکشه اسناد برسه؟
بهار آریزو 5 : تهران ، نمایندگی حیدری
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام امروز فاکتور شد 20 دی واقعا حقیقت داره؟
رضا تحویل اسفند : آقا موسی شما حتی فرق تعطیلی و عزای عمومی رو نمیدونی دورت بگردم 🤣
207پانا تبدیلی : شعر نگین عزای عمومی چه ربطی ب تعطیلی داره
207تحویل 20دی : آرش عزیز مبارکت باشه تکمیل وجه چه تاریخی بودی
تبدبل به 207 : رانا واریزی 20 دی فاکتور شده دوستان جهت اطلاع . دوستان تیوتری کسی فاکتور نشد؟
اسفند دوگانه : طی جلسه ای که با مدیران سایپا برگزار شد ریدم به روح هرکس که شایعه پراکنه میکنه شرافت ندارید
ابوالفضل آپشنال : امروز تحویل گرفتم خداروشکر همه چیز عالی بود مخصوصا قدرت موتور
شهروند : بله راسته