50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

 

50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

 

رقابت بر سر تولید کارآمدترین و اقتصادی‌ترین خودروهای الکتریکی، حوزه جدید رقابت در صنعت خودروسازی است. هرکدام از خودروسازان و شرکت‌های تابعه آن‌ها در تلاشند تا خودروهای برقی ارزان‌تر با برد بیشتر بسازند. جدیدترین دستاورد صنعت خودروسازی آلمان در این رقابت، باتری بی ام و است که 30 درصد برد بیشتری را برای خودروهای برقی مهیا می‌کند و قیمت آن نصف باتری‌های مرسوم کنونی است. نسل ششم باتری بی ام و هم‌اکنون در حال توسعه است. مرکز تحقیقاتی این شرکت واقع در مونیخ آلمان وظیفه توسعه باتری‌های جدید را برعهده دارد. سلول‌های این باتری به شکل استوانه‌ای هستند، در حالی که باتری‌های فعلی از سلول‌های منشوری‌شکل بهره می‌برند. استفاده از سلول‌های استوانه‌ای به شرکت سازنده اجازه می‌دهد تا عملیات تعمیر و نگهداری باتری را به‌راحتی انجام دهند.

50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

سبک طراحی نسل ششم باتری بی ام و به مهندسان خودروسازی‌ها اجازه می‌دهد تا پکیج باتری‌ها را به‌طور مستقیم در شاسی خودروها نصب کنند. این قابلیت نیازمندی به طراحی مجدد شاسی خودرو را کاهش می‌دهد و بنابراین 50 درصد صرفه اقتصادی را در فرایند تولید خودرو برعهده دارد. در‌نهایت سومین مزیت این باتری‌ها کاهش زمان مورد نیاز برای شارژ آن‌ها است. نسل ششم باتری بی ام و به 30 درصد زمان کمتر برای شارژ شدن در مقایسه با نسخه‌های فعلی نیاز دارد.

صرفه‌جویی در نسل ششم باتری بی ام و

برای ساخت سلول‌های نسل جدید باتری بی ام و از مقدار بیشتری سیلیکون و نیکل استفاده می‌کند، در حالی که مصرف کبالت و گرافیت برای ساخت آن‌ها کاهش یافته است. این باتری در مقایسه با نوع فعلی مورد استفاده، 50 درصد کبالت و 20 درصد گرافیت کمتری را نیاز دارد. بی ام و برای تأمین کبالت، نیکل و لیتیوم مورد استفاده در این باتری‌ها به بازیافت روی آورده است. همچنین فرایند تولید باتری‌ها سازگار با محیط‌زیست طراحی شده است.

به گفته یکی از محققان بی ام و یعنی سیمون ارهارد، «چگالی نسل ششم باتری بی ام و نسبت به گذشته بسیار بیشتر است. اکنون خودروسازان قادر هستند تا سلول‌های بیشتری را در یک پکیج باتری قرار دهند. پکیج جدید باتری‌های بی ام و با پلتفرم Neue Klasse این شرکت سازگار خواهند بود؛ پلتفرمی که قرار است برای تولید خودروهای برقی بی ام و در کارخانه آمریکایی این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باتری خودروی برقی , باتری خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس آذر : روز موعود فرا رسید حق گرفتنی ایست ساعت 10 صبح کیلومتر 9 جلوی درب معاونت بازار یابی
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم