کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام‌ دوستانی‌که‌تجمع‌رفتید‌ کجاید‌ ????????? من‌زنگ‌زدم‌ کارشناس‌ گفتن‌ ‌ Gتا‌۱۲‌ آذر‌فاکتور‌‌ GLاز‌۱۶‌ اردیبهشت‌ به‌بعد‌شروع‌کردن‌ اتومات‌ تا‌ ۱۲‌ اسفند پلاس‌ تا‌ ۲۵‌ اسفند‌ آیا‌ راست‌میگه‌ ؟؟؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام کارشناس میگه 26 اسفند روند فاکتور شدنش شروع شده
J7 : سلام دوستان امروز برای من پیامک بیمه اومد به صورت اقساط نوشته بود مال شما هم به همین صورت هست؟
? : گفتن‌فقط‌ ۱۸‌ نفر‌رفته‌بودن‌
شاهین جی : هنوز اونجایین تکلیفمون چیه؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام کارشناس میگه 26 اسفند روند فاکتور شدنش شروع شده
ابوالفضل ۱۳۷۰ : برا من دعوت نامه اومد چند روز پیش ۴۱۴ میلیون با آپشن در اومد برام
ابوالفضل ۱۳۷۰ : برا من دعوت نامه اومد چند روز پیش ۴۱۴ میلیون با آپشن در اومد برام
شاهین جی : چرا کسی چیزی نمیگه😮‍💨😮‍💨😮‍💨
۱۲۳۴۵۶۷۸۹ : الان‌جریان‌چی‌شد‌چی‌گفتن‌ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده 31 خرداد رینگ فولادی سفید : 3 روز روی اماده برای تحویل مونده خدا میدونه کی تحویلش میدن 4ماه روی فاکتور بود الانم که این مدل همه جوره مارو نمودن
هادی : نه دیروز
دناپلاس 1404مهر : کاستومر/ آخرین موعد در حال تحویل/ قراردادهای دهه سوم تیر سال 1404 در حال فاکتور می باشد.
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : تکمیل وجه چقدر واریز کردی ؟
صبا : هادی امروز فاکتور شدی ؟
احسان 13 تیر : شما 11 تیر هستین فاکتور شدین؟ من 13 تیرم
ساینا : منم 20 بهمن 1403 گرفتم از بازرسی زنگ زد گفت تا 20 مرداد پیامک ارسال به بانک دریافت میکنی، گفت 3 ماه تعیین مبلغ قابل پرداخت سود تاخیر طول میکشه 3 ماه هم برای پیامک ارسال به بانک
سیامک : سلام من دقیقا ساعت 10 رسیدم صبح رفته بود دکتر نشد ساعت 9 اونجا باشم دقیقا منم فقط چند تا از ثبت نامی های شاهین رو اونجا دیدم آخرش به من گفتن تا 2 ماه دیگه تحویل میدیم من تکمیل وجه 21 اسفند هستم گفت دو ماه دیگه حالا کی میخوان برای دی و بهمن و اسفند ماه رو بدن الله و علم
207پانا : من هم مثل شما هشتم تبدیل به رینگ رو واریز کردم هنوزم فاکتور نشدم
پیش فروش : سلام وقتتون بخیر کسی میتونه راهنماییم کنه اینکه حواله ساینا گرفته بودم وکالت دارم از فروشنده ، ماشینو چند روزه تحویل گرفتم ،الان ک مدارک ماشین نیومده میتونم بفروشمش ؟