بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

پژو پارس بهینه فیس‌لیفت جدیدی از این خانواده است که انتشار عکس‌های آن در فضای مجازی با واکنش منفی بخشی از کاربران همراه شده. خیلی‌ها با دیدن پژو پارس بهینه یاد پیکان سپرجوشن در اوایل دهه ۸۰ افتادند و بعضی‌ها با طعنه پژو پارس بهینه را فیس‌لیفت جدید وانت آریسان دانستند. گفته می‌شود پژو پارس بهینه به‌صورت آزمایشی در خط تولید ایرانخودرو قرار گرفته و درصورت پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه جانشین نسخه‌های قبلی خودش می‌شود. به‌جز پژو پارس بهینه حداقل هفت‌تا مدل دیگر می‌توانیم پیدا کنیم که شایستگی حضور در فهرست بدترین فیس‌لیفت‌های تاریخ صنعت خودروسازی ایران را دارند.

شماره یک| ساینا S

قیمت ساینا S در بازار آزاد حدود ۱۰ میلیون تومان از ساینا دنده‌ای ساده بیشتر است. به‌جز چندتا آپشن بیشتر، ساینا S از نظر ظاهری هم با نسخه‌های قبلی خودش متفاوت است و سال ۹۹ به‌اسم فیس‌لیفت جدید ساینا راهی بازار شده است. آن زمان سایپا برای ساینا S از شعار تبلیغاتی «یک تغییر به‌موقع» استفاده کرد، اما دست‌پخت نهایی، برای بخشی از فعالان بازار چنگی به دل نمی‌زد. خیلی‌ها آینه بغل ساینا S را کپی‌برداری ناشیانه از ریو می‌دانند و بعضی‌ها طراحی جدید چراغ‌ها و صندوق عقب ساینا S را یکجور پسرفت نسبت به نسخه قبلی قلمداد می‌کنند.

شماره دو| زانتیا ۲

زانیتا ۲ جوری ساخته شده که انگار طراحان آن وسط پروژه کار را به امان خدا رها کردند و رفتند. هنوز نمی‌دانیم چرا مه‌شکن‌ها‌ی زانتیا ۲ را تقریبا وسط سپر جلو گذاشتند یا اینکه چه‌کسی برای اولین بار اضافه شدن برجستگی‌های روی سپر جلو را ایده بکری دانسته است. طراحی جلوپنجره جدید با سه خط افقی تغییر دیگری است که در نمای جلو زانیتا ۲ دیده می‌شود و انگار خود لوگو سیتروئن را به‌زور داخل آن جا دادند. خلاصه که طراحی و ساخت زانیا ۲ بدترین کاری بود که خودروسازان ایرانی می‌توانستند با زانتیای دوست‌داشتنی انجام دهند و خود سایپا هم بعد از بازخورد منفی که از افکار عمومی دریافت کرد، خیلی زود بی‌خیال ادامه تولید آن شد.

شماره سه| پراید ۱۴۱

پراید ۱۴۱ اوایل دهه ۸۰ با الگوبرداری از زانیتا در طراحی صندوق عقب راهی بازار شد. اما همان زمان خیلی‌ها به‌خاطر سروصدای زیادی که در سرعت‌های بالا از سمت صندوق عقب به‌گوش می‌رسید، از فیس‌لیفت جدید پراید انتقاد می‌کردند. نهایتا پراید ۱۴۱ حداقل نسبت به پراید ۱۳۱ –نسخه‌های پراید صندوقدار- و پراید هاچ‌بک از خط تولید سایپا زودتر کنار رفت و نتوانست موفقیتی در بازار داشته باشد. تولید پراید‌های معمولی و هاچ‌بک تا سال ۹۹ ادامه داشت، ولی سایپا اوایل دهه ۹۰ از تولید پراید ۱۴۱ دست کشید.

شماره چهار| تندرپارس

تندرپارس نسخه جدید تندر ۹۰ بود که از سال ۹۱ در خط مونتاژ پارس‌خودرو قرار گرفت. از نظر فنی تفاوتی با تندر ۹۰ نداشت، اما به‌لطف موتور ۱.۶ لیتری، نسبت به اغلب خودرو‌های داخلی دست بالاتر را داشت. با این حال نمای ظاهری تندرپارس واقعا جای دفاع ندارد و نهایت خلاقیت دوستان به تغییر سبک و سیاق چراغ‌های آن خلاصه می‌شود. الان معدود مدل‌های تندرپارس صفرکیلومتری که از سال ۹۷ تا الان خاک می‌خورند، حدود ۶۸۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

شماره پنج| پیکان سپرجوشن

پیکان سپرجوشن یا سپرپلاستیکی از اوخر دهه ۷۰ تا ابتدای دهه ۸۰ در خط تولید ایرانخودرو باقی ماند. خیلی‌ها استحکام پایین‌تر سپر‌های پلاستیکی را مهمترین ایراد پیکان سپرجوشن می‌دانستند و آن را نقطه ضعف فیس‌لیفت جدید پیکان معرفی می‌کردند. عرضه پیکان سپرجوشن به بازار تقریبا بدون هیچ دستاوردی برای ایرانخوردو تمام شد و آن‌ها سال ۸۲ یعنی دو سال زودتر از توقف تولید پیکان سپر فلزی، بی‌خیال تولید پیکان سپرجوشن شدند.

شماره شش| پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ از نظر بخشی از فعالان بازار خودرو همان ۲۰۶ است. چون از نظر فنی حداقل اولین نسخه پژو ۲۰۷ فرقی با ۲۰۶ نداشت و فقط تغییر فرم چراغ‌ها آن را به یک فیس‌لیفت جدید از ۲۰۶ دوست‌داشتنی تبدیل می‌کرد. این وسط مشخص نیست چرا لوگو ایرانخودرو به‌جای سپر، روی کاپوت قرار گرفته است. البته از همین ۲۰۷ نسخه‌های زیادی در بازار وجود دارد و مثلا پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای به‌عنوان یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی با قیمتی نزدیک ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شماره هفت| سمند سورن

سمند سال ۸۰ روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شد و محصول نهایی در دوران خودش طراحی نسبتا قابل قبولی داشت. حتی نسل‌های بعدی آن که شامل خانواده دنا می‌شود، از لحاظ ظاهری جلو اغلب خودرو‌های داخلی آبروداری می‌کند، اما این وسط انگار شانس با سورن یار نبوده و تقریبا طراحی از مدافتاده‌ای دارد. باوجود توقف تولید سمند‌های اولیه، سورن به‌اسم سمند سورن پلاس همچنان در خط تولید ایرانخودرو باقی مانده و به‌شکل بامزه‌ای در پنج تیپ مختلف با قیمت ۳۳۱ میلیون تومان تا ۳۷۲ میلیون تومان در کارخانه فروخته می‌شود.

شماره هشت| پژو پارس بهینه

پژو پارس بهینه گفته می‌شود به‌خاطر فشار‌هایی که از طرف سازمان استاندارد به خودروسازان وارد می‌شود، طراحی شده است. فشار‌هایی که باعث شده از این بعد از داخل کابین خودرو امکان تغییر ارتفاع چراغ‌ها را داشته باشیم، اما تغییر عجیب و غریب سپر‌های آن ظرف ۲۴ ساعت از انتشار عکس‌های پژو پارس بهینه، در فضای مجازی با انواع و اقسام شوخی‌های کاربران مواجه شده است. خیلی‌ها سپر جدید پژو پارس بهینه را همان سپر وانت آریسان دانستند. از طرفی طراحی جدید سپر‌ها بی‌شباهت به‌همان پیکان سپرجوشن نیست و اوج خلاقیت طراحان ایرانخودرو همرنگ کردن زه‌های جانبی و سپر‌ها با بدنه بوده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سایپا تو تولید شاهین مونده رفته برا ما پارس نوا تولید میکنه
ارش : اگر مراجع محترم قضایی ورود کنن تمام شرکتها موظف به انجام تعهدات سر موعد میشوند متاسفانه هیچ مرجعی نمیخواد دخالت کنه شرکتهای دیگه در انجام تعهدات خیلی بهتر از کرمان موتور عمل میکنند مثلا پیکاپ فوتون ایران خودرو شرایطی ۹۰ روز کاری رو زیر سی روز تحویل دادن اما تی ۹ نود روز کاری گذشته هنوز شاسی نشده خدا آخر عاقبت مارو با کرمان موتور بخیر کنه…
ALI : سایپا معمولا اوایل هفته فاکتور نمیکنه ایشالا آخر هفته فاکتور میشید
ارش : سلام عرض ادب من تیرماه ثبت نام کردم وضعیت خودرو هنوز نامشخص است فقط تکمیل وجه سبز هست الباقی همه موارد قرمز هست ۱۵ آبان ۹۰ روز کاری به پایان میرسه اما هنوز ماشین من شاسی نشده کرمان موتور واقعا در بد قولی بی همتاست اگر تا ۱۵ هم آبان تحویل بدن من میام همینجا از شرکت کرمان موتور عذر میخوام
x5 سفید : داداش من موعد تحویلم شهریور بوده تازه ۱۰ روز پیش ماشین شاسی خورده که هنوزم معلوم نیست‌کی تحویل بدن
x5 سفید : سلام من شرایط شما رو داشتم که ۱۱ شهریور تکمیل وجه کردم و ۲۸ مهر ماشین شاسی شد ولی هنوز بیمه و پلاک نشده تا این ساعت
نسترن : سلام خسته نباشید دوستان چجوری گزینه تحویل حضوری را فعال کنم
J7 : سلام دوستان چه مبلغی از دعوتنامه J7 کم شده؟
cvt 19اسفند : چرا شاهین پلاس فاکتور میشه cvtنمیشه
cvt 19اسفند : چطور پلاک میکنن که ما 27فاکتور شدیم و هنوز پلاک نشدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس30 تیر : من از چند تا نمایندگی استعلام گرفتم همشون گفتن 29 تیر آخرین فاکتور کوئیک اس هست، منم 30 تیر هستم فاکتور نشدم هنوز.کسی هست 30 تیر فاکتور شده باشه؟؟؟؟
پانا 30 مهر : سلام دوستان کسی تحویلی 30 مهر فاکتور شده؟من 20مهر پلاس زدم 29 مهر هم رینگ زدم دست رسی به کاستومر ندارم نمیدونم فاکتور شده یا نه کسی اگه هست تحویلی 30 مهر فاکتور نشده باشه تیک سبز بزنه ببینم چقدر نشدن.تشکر همگی
شیده : اینطور که نیست اونایی که الان شهریور دارن میگیرن یه جای کارشون میلنگیده ضدم خوبه سال تولیدش میخوره 1405 نه 1404
سیامک : نه فعلا نمیدن هنوز کسایی که پارسال ماشین تحویل گرفتن دیر کرد نگرفتن چه برسه به ماها که هنوز ماشینم نگرفتیم
دنا 6 دنده : سلام ابان واذر نداشته پیش فروش از قبل،فقط همین فوری قبل فوق العاده که تومهر گذاشتن
افشین پیش فروش دوگانه ،شهریور : بله متاسفانه منم شرایط شما رو دارم ، ،این بی شرف ها انگار مارو از یاد بردن ، دو ماه تاخیر در دعوتنامه داشتن خدا میدونه میخان چکار کنن ،حالا ببین تو تحویل ماشین میخان چن ماه تاخیر کنن ،الان نزدیک یک ساله پول دادیم ،اینطور که شنیدم سود مشارکت هم نمیدن
ساینا دوگانه 25 آذرتحویل تیر404 : سلام خیر برامن تحویل تیر بود ولیکن مرداد ماه یازدهمش اون هنوزم فاکتور نشدم
پیش فروش : پیش فروش تحویل 30 آذر و تحویل 30 دی کسی فاکتور شده؟
اطلس : سلام دوستان میشه لطفا اگر کسی جواب سوال من رو میدونه پاسخ بده، ببنید الان وقتی که ماشین رو تحویل میگیریم بابت دیر کردها بهمون چک میدن یا نه ؟
طرح فرسوده اردیبهشت : دوستان فرسوده ها تا 15 مرداد خبر دارم فاکتور شده تو رو خدا هر کی بعد از این تاریخ فاکتور شده بیاد بگه ما هم خبر دار شیم