همه‌چیز درباره ب‌ام‌و تمام برقی I7

 

همه‌چیز درباره ب‌ام‌و تمام برقی I7

 

مسئله در مورد لیموزین آی‌۷ (i7) تمام‌برقی جدید و بسیار چشمگیر بی‌ام‌و این است که به‌نحوی توانسته‌اند کاری کنند که مثل یک ماشین درست‌ و‌ حسابی و در واقع، ب‌ام‌و درست‌و‌حسابی براند. این موضوعی است که توصیفش بسیار دشوار است اما، در حالی که به گذار از موتورهای درون‌سوز به حمل‌و‌نقل از لحاظ زیست‌محیطی پایدارتر ادامه می‌دهیم، این موضوع نیز بسیار مهم است.

در هفته‌های اخیر، اگر پیش‌تر نباشد، شاهد بودیم که جامعه اگر با چیزهای سبزی که با آن‌ها نا‌آشنا است احساس راحتی نکند، چطور می‌تواند ناآرام شود، و در جامعه دموکراتیک ما، از این لحاظ، همیشه حق با مردم است. ما نمی‌خواهیم آن‌ها سوار یکی خودرو باتری برقی (BEV) شوند و احساس راحتی نکنند، مگر نه؟

خودروهای برقی همیشه نرم و روان‌اند، به‌طور تعجب‌آوری شتاب دارند، و البته تقریبا بی‌سروصدا هستند، اما درست به همین دلایل نیز «متفاوت‌اند». بنا بر برخی دلایل، تردیدها در مورد مسیر آینده تعرفه‌های برق، قیمت خرید بالاتر رده ممتاز خودروهای باتری برقی، ارزش فرسوده و دوام فناوری‌های جدید می‌تواند به مشتری از لحاظ روانی بی‌میل کلی دلیل بدهد تا مدل بنزینی را رها نکند.

ویژگی‌ها

ب‌ام‌و آی‌۷ تمام‌چرخ محرک ۶۰ ام اسپورت

قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۵ پوند (قیمت نمونه، محدوده قیمت از ۱۰۰ هزار و ۲۰۵ پوند آغاز می‌شود)

نیروی محرکه: دو موتور برقی، با قدرت باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت

قدرت (اسب بخار): ۵۳۶

سرعت (مایل بر ساعت): ۱۴۹ (۲۴۰ کیلومتر)

صفر تا ۶۰ (ثانیه): ۴.۷

مصرف (مایل به ازای هر کیلووات ساعت): ۳.۳ (۵.۳ کیلومتر)

بعد مسافت (مایل): ۲۳۰-۴۴۵ (۳۷۰-۷۱۶ کیلومتر)

انتشار دی‌اکسید کربن: صفر

بنابراین باید به ب‌ام‌و از صمیم قلب تبریک گفت که خودرویی چنین از اساس متفاوت اما با نحوه رانندگی به‌طرز دلگرم‌کننده‌‌ای آشنا مهندسی کرده است. خودرویی مانند این در سری ۷، باید همان کیفیتی را داشته باشد که راننده انگار روی سینه ماشین نشسته باشد، راندنش احساس هدایت یک اقیانوس‌پیمای عظیم را داشته باشد؛ قدرت چنان نامحسوس منتقل شود انگار از یکی از آن موتورهای شش‌ سیلندر خطی قدیمی یا درون‌سوز پیستونی وی‌۸ می‌آید.

در این خودرو برقی، موتورهای دوقلوــ که برای کنترل بیشتر و ثبات چهار چرخ محرک دارد‌ــ  به یک جعبه دنده متصل‌اند، بنابراین تغییر دنده به‌هیچ‌وجه احساس نمی‌شود، اما آی‌۷ هنوز این حس را می‌دهد که با یک رانشگر متعارف کار می‌کند. کل تجهیزات، فناوری و جعبه باتری لیتیوم یونی خنک‌شده مایع عظیم به این معنی است که وزن این ب‌ام‌و ۲.۶ تن است‌ــ با هر معیاری بسنجید سنگین است، که باعث می‌شود چابکی و توازن خودرو بیش از پیش حیرت‌برانگیز شود. اینکه بی‌ام‌و که تمام این‌ کارها را انجام داده و این خودرو را از عملکردی متناسب با ابرخودرو بهره‌مند کرده است سبب می‌شود این آی‌۷ شبیه محکی برای هم‌رده‌هایش باشد‌ــ گرچه جدیدترین مرسدس بنز ئی‌کیو‌ای نیز خودش را به‌خوبی اثبات کرده است.   

احساس تسلطی که ترکیب فناوری جدید و اصول سنتی به راننده می‌دهد به‌شدت لذت‌بخش است، و این آی‌۷ در آن طبقه‌بندی نادر خودروهایی قرار می‌گیرد که آن را فقط به‌خاطر خودش می‌رانید، از آن دست که بهانه‌ای پیدا می‌کنید تا به دوستی قدیمی سر بزنید یا ناگهان سراغ کاری بروید که مدت‌ها عقب افتاده است.  

می‌شود گفت اکثر کسانی که به خودشان می‌آیند و می‌بینند پشت فرمان آی‌۷ برقی نشسته‌اند رانندگان حرفه‌ای‌اند، و حتما از آنچه کشف می‌کنند بسیار راضی خواهند بود. طبیعی است که این خودرو به جدیدترین تجهیزات کمکی راننده مجهز باشد، این یعنی عملا خودش رانندگی می‌کند و ایمنی شما و مسافرانتان را حفظ می‌کند. در واقع، هرچند این روزها در خودروهای رده بالا یا متوسط بازار غیرمعمولی نیست، آی۷ حتی می‌تواند خودش پارک کند‌ــ این کار با خودرویی که قیمتش از ۱۰۰ هزار پوند شروع می‌شود دل و جرات می‌خواهد. برای رانندگان سفارتخانه‌ها در سراسر جهان، استاندارد زندگی در آستانه ارتقایی خوشایند است.

با وجود رقبایی مانند مرسدس ئی‌کیو‌اس، جنسیس جی‌۸۰، تسلا مدل اس، پورشه تایکان، و نمونه‌های تمام‌برقی که از رنج روور، جگوار، آئودی و (امیدوارم) مازاراتی در راه است، به‌زودی حق انتخاب بیشتری در این سمت رفیع بازار وجود خواهد داشت. شاید به بقیه ما که داریم به خرید خودرو برقی فکر می‌کنیم، کمی اطمینان بیشتری بدهد.

اگر اوضاع آن جلو خوب و قشنگ باشد، برای فلانی و بهمانی خوش‌شانس در عقب حتی بهتر می‌شود. معلوم است می‌توانید صندلی‌های جیر و آلکانترا داشته باشید، با تهویه مطبوع، پشتی متحرک و ماساژ تا با گزینه «چرم وگان» (یعنی پلاستیک)، کنترل شخصی هوا و پرده کرکره‌های برقی و بهترین سقف بازشو سراسر شیشه مزمزه کنید، اما نمایش با «پرده نمایش» ب‌ام‌و شروع می‌شود که از سقف پایان می‌آید‌ــ گزینه‌ای ۴۰۰۰ پوندی. سینمای سیار شخصی، که بتوانید در سرعت ۱۴۹ مایل بر ساعت [۲۴۰ کیلومتر] (جایی که قانونی باشد) بنشینید و تلویزیون تماشا کنید،  باید در فهرست آرزوهای هر کسی باشد.

در مورد کار پیش‌افتاده راندن این هیولا، بعد مسافتی ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) و حدود ۳ مایل (۴.۸ کیلومتر) به‌ازای هر کیلووات ساعت را در اختیارتان قرار می‌دهد، که با توجه به اندازه و وزن خودرو خیلی خوب است، و تقریبا به‌سرعت هم شارژ می‌شود. آنچه ممکن است باب میل همه نباشد ظاهرش است: تقریبا همان سبک فعلی ب‌ام‌و با هواکش مشبک بزرگ جلو رادیاتور که توی ذوق می‌زند. برای سری آی‌۷ مناسب است، که دست‌کم از جهات دیگر تناسب دارد، بیشتر از مدل‌های شاسی‌بلند یا سواری‌های صندوق‌دار کوچک‌تر، اما فکر کردم که می‌گویند خودروهای مطبوعات معمولا اجاره‌ای سراسر سیاه است، که از ته‌رنگ کروم برای برجسته کردن سبک خبری نیست. با استفاده از ابزار آنلاین طراحی خودرو فانتزی ب‌ام‌و، یکی به رنگ قرمز درست کردم با همان طرح معروف هواکش مشبک «قلوه‌ای» که کاملا جلب توجه می‌کرد و فکر کردم ظاهرش خوب است. اما از طرفی، من که سفیر نیستم، حتی شیک هم نیستم.

از منظر صنعت و حتی محیط زیست، آی‌۷ تحولی دلگرم‌کننده است. این خودرو با سیستم پیشران بنزینی و هیبریدی هم در دسترس است اما نمونه تمام‌برقی از همه سبزتر، پیشرفته‌تر، خواستنی‌تر و بهتر است. ب‌ام‌و شاید چند سال قبل با آی‌۳ عالی اما عجیب و خودرو اسپورت آی۸ آینده‌گرا، شروعی دستپاچه و نامتعارف در حوزه برقی‌سازی داشت، اما اکنون به کمک قرارداد همکاری با خودروسازی گریت وال موتورز چین، محکم و قاطع در جریان اصلی ایستاده است. برای ب‌ام‌و و برندهای وابسته‌اش، مینی و رولز رویس، همه چیز نویدبخش است. (و بی‌تردید وقتش که برسد بسیاری از ویژگی‌های بنیادی این مدل آی۷ به مدل‌های آتی رولز رویس راه پیدا می‌کند). نرم‌نرم بیا، ب‌ام‌و، نرم‌نرم بیا.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ب‌ام‌و تمام برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مالباخته 💤 : #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض بشنو صدای مظلوم راااا بشنو
محمد : سایپا مارا بدون ماشین کردی خدا ایشالله نامعتبرت می‌کنه ورشکستت میکنه #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض
نازنین۱ : دوست عزیزم اگر دعوتنامه براتون فقط خرداد یکبار امده باشه و دیگه نیومده باشه .شما شامل افزایش قیمت نمیشید .چون من موعدم مرداد بود فقط خرداد تبدیل امد نزدم ،الان پنجشنبه تبدیل امد زدم پولشو ۳۲۰ ریختم .که ۲۹۱ هم دی ماه ریخته بودم جمعا ۶۱۱ میلیون شد .شما برات ۳۲۰ دعوتنامه میاد خیالت راحت
جعفر : #حق-ما-گرفتنی-هست #سایپاـسایپا اعتراض
نازنین۱ : اقای جی ال چیشد ضایع شدی که من مدبر نیستم عکسارو دیدی .فک کنم یه معذرت خواهی باید بکنید
. : سایپا اعتراض باید کنیم دی نمایندگی ها تنها راهش
نازنین۱ : من مرداد بودم که هفته پیش پیام جی ال امد تبدیل کردم ۳۲۰ تومن ریختم .برای شاهین جی ال مرداد و شهریور و مهر باید کلا ۶۱۱ میلیون پرداخت کنید
مهرداد جی شهریور : نازنین خانم توضیحات وپیامهای شما صادقانه است ودلگرم کننده کامل ممنونم از شما
شاهین : شاهینننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
Hx5 : ببین حرفت درسته ها اما یک سوال دارم امیدوارم همونطوری که انتظار داری همه بی طرفانه جواب بدن خودت به این سوالم بدون جبهه جواب بدی چرا کرمان خودرو رو انتخاب کردی؟ من کارمندش نیستم، مدافعش هم نیستم، خیلی از دوستانی که ناراحت هستند به وضوح متوجه میشم که از این ثبت نام غیر قطعی بودند. من میتونستم خودم با نصف پول همین ماشین در زمان ثبت نام، برم تیگو 7 پرو بگیرم، یا اصلا دنبال آریزو 6 جی تی بودم اما به ی دلیل ساده نکردم، مدیران خودرو غیر قطعی بود نمیدونم چرا و روی چه حساب خود شما تصمیم گرفتید که غیر قطعی ثبت نام کنید با وجود اینکه در کشوری که سالانه حداقل 30 درصد تورم هستش و الان شده 50 درصد، انتظار این وجود داره که قیمت های خودرو ثابت بمونه؟ این رو بهم جواب بده، اگر فکر میکنی دیگران مدیون این هستند که برای شما و خیلی های دیگه ناراحت باشند و با شما همکاری کنند، اوکی این مورد را جواب بده، چرا غیر قطعی؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : دوستان هفته پیش تکمیل وجه کردیم پذیرش هم 30 اردیبهشت .حالا ماشین کی میدن تا بهمن میدن؟
مهندس : شما راست میگی آقا،این بنده خدا خودش مشکل داره گفتم که خدا همه مریض ها رو شفا بده .چون خودش دروغ گو هست میگه همه دروغ میگن.قشنگ هم معلومه کم سن و سال هست
ساینا فوق العاده : سلام جریمه تاخیر کسی میدونه چجوری باید اقدام کنیم؟
ایمان : از هرجای ایران که هستید لطفا تجمع یکشنبه 18 آبان ساعت 9 رو فراموش نکنید خواهشا تشریف بیارید میدونم سخته میدونم بعضیا بچه کوچیک دارن بعضیا مرخصی ندارن بعضیا راهشون خیلی دوره ولی بفکر 800 میلیون پولتون که لا هواست باشید بفکر گرمایی که کشیدیم و بفکر دو روز دیگه سرما و بدون ماشین بودنتون باشید از بس مسخرمون کردن با اطلس گرفتمون شدیم نقل هر مجلسی من از خوزستان هستم و بیلیط اتوبوسم تهیه کردم
علی سورن : بله منم تحقیق کردم در ای اف سون دوگانه دریچه برقی هست و بهتر هم هست در قدرت موتور در حالت گاز
پویا : منم حرف شما رو زدم دوستان فکر میکنن شایعه سازی میکنیم
پویا : من واقعیت و گفتم اون چیزی که دیدم من تنها نیستم خیلی از دوستان هم هستن ماشینشون پلاک نشده
اطلس : سلام به همگی دوباره سایپا فروش شاهین جی و اوتوماتیک به صورت اقساطی گزاشته اگه سانروف نداره پس چرا فروش این دو مدل گزاشته
کوییک GXL : دوستانی که میگن دروغ میگین پلاک نشدین ما مریض نیستیم که پس شما هم دروغ میگین که فاکتور نمیشین . توی صفحه وضعیت خودروی مشتری اگه SBR اضافه شده به مشخصات ماشینتون پلاک شدن خیلی طول میکشه و این مشکل برای اکثر مشتری ها هست اگه خودروی شما مثلا کوییک اس با اسنتاندارد 85 گانه نوشته و جلوش ننوشته SBR دو سه روزه خودروتون پلاک میشه . توی سایت کافه هم سرچ کنین پلاک براتون بالا میاره چه تعداد مشکل پلاک شدن دارن . چرا فکر میکنین هر میگه پلاک نشدم دروغ میگه این مشکل خیلی هاست و ربطی به سخا و سامانه املاک و اسکان هم نداره من سه هفته پیش فاکتور شدم ولی پلاک نشدم . اگه حس میکنین ما دروغ میگیم فردا با شماره 096550 تماس بگیرین و بپرسین علت پلاک نشدن بعضی از خودروها چیه کارشناس براتون توضیح میده ولی خب متاسفانه راستشو نمیگن اونا میگن راهور مشکل داره در صورتی که ما پیگیری کردیم توی استانمون راهور هیچ مشکلی برای صدور پلاک نداره مشکل از طرف سایپا هست میندازه گردن راهور
مریم اشرفی : منم از اصفهانم و توی تجمع شرکت میکنم