ایران‌خودرو: اگزوز برای بهبود زیبایی خودرو برقی است

ایران‌خودرو: اگزوز برای بهبود زیبایی خودرو برقی است

 
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو توضیحاتی را درخصوص حواشی ایجاد شده درخصوص اگزوز خودرو برقی ری‌را عنوان کرد.
 
مهدی رادمنش در حاشیه نمایشگاه صنعت خودرو در جمع خبرنگاران، با اشاره به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر درخصوص این‌که ایران‌خودرو برای خودروی ری‌را برقی خود اگزوز نصب کرده است، اظهار کرد: خروجی اگزوز به‌کار رفته روی خودرو برقی ری‌را ایران‌خودرو اصطلاحا فیک اگزوز (fake exhaust) یا اگزوز نمایشی است. کاربرد این قطعه برای بهبود استایل یا طراحی خودرو است که حس زیبایی بیش تری به این محصول بدهد.
 
وی با بیان این‌که خودرو حاضر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه پروتوتایپ است و هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده، اضافه کرد: درخصوص تعبیه اگزوز فیک در طرح نهایی محصول ری را براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مخاطبان و راهبردهای توسعه ای ایران خودرو تصمیم گیری خواهد شد.
 
رادمنش واکنش دریافتی از سوی مردم برای اگزوز فیک در ری را را فرصتی برای معرفی این محصول جدید به عنوان نخستین خودرو برقی طراحی شده توسط متخصصان ایران خودرو برشمرد و گفت: انتشار محتواهای مختلف مثبت و منفی در شبکه های اجتماعی، این پیام را برای مخاطبان در سطح جهانی منتقل کرد که صنعت خودرو ایران به سطحی از بلوغ و توانمندی دست یافته که می تواند هم پای فناوری روز جهانی حرکت کند و در زمینه دانش فنی طراحی و تولید خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد.
 
به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو، استفاده از فیک اگزوز روی خودروهای برقی موضوعی تجربه شده در حوزه خودروهای برقی در سطح جهانی است، اضافه کرد: پیش از این، خودروسازان شناخته شده جهانی همچون مدل EQS SUV مرسدس بنز، ب‌ام‌وi۴، پورشه و ... نیز از فیک اگزوز برای بهبود استایل و طراحی خودرو، در برخی محصولاتشان استفاده کرده‌اند.
 
رادمنش با تاکید بر این‌که ایران‌خودرو به عنوان تنها تولیدکننده داخلی که به صورت جدی در فرآیند طراحی، مهندسی و تولید خودرو برقی ورود کرده خوشحال است که به‌هرحال به بهانه حاشیه‌های ایجاد شده، بخش جدیدی از جامعه مخاطبان نیز با مفهوم خودروهای برقی و توان تولیدکننده ایرانی در به ثمر رسیدن این خودروها در کشور آشنا شدند، ادامه داد: به هرحال طبیعی است که ورود هر گفتمان جدیدی در صنعت در ابتدا ممکن است با مراحل انکار توان داخلی، تمسخر آن و در نهایت پذیرش و استفاده از محصولات همراه شود.
 
ایران‌خودرو به عنوان پیشران و پرچمدار تولید خودروهای برقی در کشور از شکل گرفتن فضای گفت‌وگو در این باره و انتقاد سازنده متخصصان مرتبط با حوزه طراحی محصول استقبال می‌کند، حواشی ایجاد شده نیز فرصتی برای ایران خودرو ایجاد کرد تا توانمندی خود در عرصه خودروهای برقی را به مخاطبان بیش تری نشان دهد.
 
به گفته وی، ایران‌خودرو به عنوان تولیدکننده پیشرو در عرصه خودروهای برقی، پذیرفته است که ورود این فناوری جدید به کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، بنابراین از این‌که در این حوزه، هزینه‌های معنوی این فرهنگ‌سازی را بر عهده داشته باشد اگر در نهایت به نفع منافع ملی و استفاده مصرف‌کنندگان ایرانی از محصولاتی با کیفیت‌تر باشد، استقبال می‌کند.
 
گفتنی است، اظهارات رادمنش درحالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته موج گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داخلی و خارجی به‌خصوص در سطح رسانه‌های معاند شکل گرفته بود که ایران‌خودرو در طراحی خودرو برقی ری‌را به اشتباه از اگزوز استفاده کرده است. جالب اینجاست که برخی افراد شناخته شده و حتی نمایندگان مجلس نیز بدون کم ترین تحقیق و بررسی با این موج همراه شدند و همسو با فضای ایجاد شده از سوی تحقیرکنندگان تولید ایرانی بر این موج سوار شدند.

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
محمد : سلام. من ۲۳ اسفند تکمیل وجه cvt بودم و ۱۷ آذر فاکتور شد، ۲۶ آذر رسید به دستم خداروشکر. دوستان تا چه تاریخی سود تاخیر رو پرداخت کردن و ماهی چقدر حساب میکنن؟
سهند s : شماره پذیرش کسی که تازه فاکتور شده رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.
فاکتور : شماره پذیرش 6803 فاکتور شد