خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۳ بود که آئودی کانسپت لمان کواترو را معرفی کرد یعنی خودرویی که حدود سه سال بعد به نسل اول R8 تبدیل شد. درحالی‌که کانسپت مذکور به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توئین توربو مجهز بود، نسخهٔ تولیدی ابتدا با موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به بازار آمد و بعداً پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی گالاردو هم برای آن ارائه شد. برای انتقال نیروی موتورها گیربکس‌های دستی شیاردار و اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب بود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

زمانی که نسل دوم سوپراسپرت آئودی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، حالا R8 فقط با یک پیشرانهٔ V10 و گیربکس دوکلاچه ارائه می‌شد. حال آئودی با انتشار ویدئویی احساسی با عنوان «آخرین دور»، نسخه‌های مختلف R8 را نشان داده که در طول سال‌ها ارائه شده‌اند. نتیجه، ترکیبی عالی از نسخه‌های هیجان‌انگیز این سوپراسپرت آلمانی مثل نسخهٔ اولیه با گیربکس محبوب دستی است. یکی دیگر از خودروهای حاضر در این ویدئو، نسخه وحشی GT از نسل اول است که در کنار GT RWD مدل ۲۰۲۳ به‌عنوان آخرین نسخهٔ R8 دیده می‌شود.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

بااین‌حال، نسخه‌های کمتر شناخته‌شدهٔ R8 در این ویدئو حضور ندارند. یکی از این نسخه‌ها، E-Tron تمام الکتریکی است که نسخه‌ای تولید محدود با تعداد ساخت ۱۰۰ دستگاه با قیمت هرکدام حدود یک میلیون دلار بود. علاوه بر این، در طول تاریخ R8 مدلی حتی عجیب‌تر هم ساخته شده است که شاید هیچ‌کس به یاد نیاورد. این کانسپتی با نام R8 V12 TDI بود که در ژانویهٔ ۲۰۰۸ رونمایی شد و از پیشرانهٔ دیزلی استفاده می‌کرد! در سینهٔ این خودرو یک موتور ۶ لیتری V12 توربودیزل قرار گرفته بود که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

این نیرو که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کرد، خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. هرچند R8 V12 TDI هیچ‌گاه تولید نشد اما پیشرانهٔ دیزلی دوازده سیلندر آن در شاسی‌بلند Q7 به بازار عرضه شد. اوایل سال جاری هم مدیر پروژهٔ سوخت‌های مصنوعی پورشه اعلام کرد که آئودی ایدهٔ ساخت R8 پایه با موتور پنج سیلندر را هم در نظر داشته است. این نسخه می‌توانست به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ RS3 مجهز شود که هرچند قدرت کمتری نسبت به موتور V10 دارد اما به لطف توربوشارژر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

خداحافظی احساسی آئودی R8 با انتشار ویدئویی با عنوان آخرین دور

 

سال آینده با خروج آخرین لامبورگینی هوراکان از خط تولید، پیشرانهٔ V10 به‌طور کامل در گروه فولکس‌واگن کنار گذاشته خواهد شد ولی بااین‌وجود، این یک خداحافظی موقت برای R8 خواهد بود زیرا به گفتهٔ «الیور هافمن» مسئول بخش توسعهٔ فنی آئودی، نسل سوم این سوپراسپرت هم ساخته می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار خواهد گذاشت و به یک سوپراسپرت تمام الکتریکی روی پلت‌فرم SSP آیندهٔ گروه فولکس‌واگن تبدیل خواهد شد. این در حالی است که لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را با قوای محرکهٔ بنزینی هیبریدی تولید کند. بااین‌حال، متأسفانه R8 دیگر ارتباطی با لامبورگینی نخواهد داشت و مستقیماً تمام الکتریکی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع

 

 

 

 

برچسب : خودرو , آئودی , R8 , خداحافظی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
محمد : سلام. من ۲۳ اسفند تکمیل وجه cvt بودم و ۱۷ آذر فاکتور شد، ۲۶ آذر رسید به دستم خداروشکر. دوستان تا چه تاریخی سود تاخیر رو پرداخت کردن و ماهی چقدر حساب میکنن؟
سهند s : شماره پذیرش کسی که تازه فاکتور شده رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : ایموبلایزر مشکل داره و سویچ رو تشخیص نمیده . ببین سویچ از دستت نیافتاده
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.