نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی به اوج خود رسید

نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی به اوج خود رسید

 

در گزارش شاخص‌های کیفیت کالا که توسط سازمان ملی استاندارد ایران منتشر شده است، بیشترین نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی بوده است.

سازمان ملی استاندارد برای سال ۱۴۰۱ از ۲۰ هزار مصرف‌کننده نهایی در ۳۱ استان نظرسنجی به عمل آورده است. در این گزارش ۵۶ گروه کالایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که خودرو در اکثر ۲۴ شاخص مورد سنجش در قعر جدول است. همچنین در این نظرسنجی خودرو کمترین میزان از رضایت مشتریان را جلب کرده و بیشترین شکایات مربوط به خودرو بوده است.

 
همچنین بخوانید: نتیجه تازه ترین بررسی کیفیت خودرو های داخلی؛ با کیفیت ترین ها کدام اند؟
 
نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از کیفیت خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست. این نارضایتی‌ها پس از اعمال دور نخست تحریم‌ها در اواخر دهه 1380 و اوایل دهه 1390 خورشیدی اوج گرفت. خودروسازان تحریم‌شده ایرانی برای کاهش هزینه‌ها، کیفیت تولیدات خود را کاهش دادند. درنتیجه میزان رضایت مردم از خودروها به مرور کاهش یافت. این رویه با امضای برجام در میانه دهه 1390 برای مدتی تغییر کرد. بااین‌حال از سال 1398 و بازگشت مجدد تحریم‌ها، نارضایتی از کیفیت اتومبیل‌ها روند افزایشی پیدا کرده است.
 
بررسی دقیق‌تر ابعاد نارضایتی از کیفیت خودروهای داخلی
 
نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی در ابتدا مربوط به محصولات ایران خودرو و سایپا می‌شد. بااین‌حال افزایش داخلی‌سازی خودروهای چینی، باعث شده است تا کیفیت خودروهای مونتاژی نیز کاهش یابد. اگر اهل رصد محتوای ارائه‌شده در فضای مجازی باشید، ویدیوهای مختلفی از کارشناسی خودروهای صفر دیده‌اید که در جریان آن ایرادات مختلف خودروها نمایان می‌شوند. این ایرادات با توجه به هر خودرو متفاوت هستند و شامل مواردی همچون رنگ بدنه، ایرادات برقی، ایرادات موتوری و مشکل در سیستم چندرسانه‌ای می‌شوند.
 
بررسی‌های انجام‌شده روی گزارش سازمان استاندارد نشان می‌دهد روند کلی رضایت از کیفیت اولیه از مرداد 99 تا مرداد 1400 ثابت و در مقاطعی کاهشی بوده است. این دوره سه ماه نخست مصرف یک کالا را شامل می‌شود. بااین‌حال روند رضایت از کیفیت دوام، کاهشی بوده است. به عبارت دیگر خودروهای ایرانی در بلندمدت، دوام کیفی ندارند و قطعات استفاده‌شده در آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست. با توجه به وضعیت بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو، بعید به نظر می‌رسد که مسئله نارضایتی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی در کوتاه‌مدت بهبود پیدا کند.

منبع

 

 

برچسب : خودرو , کیفیت , ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ابان پلاس : سلام از مهرماهی ها کسی دعوت نامه اومده براشون ؟
x5 مشکی : کدوم شهری چ ماشینی
احسان تارا v4 تحویل ۲۸ دی : فقط سفید
منصور : سلام از ثبت نامی خرداد بک ایکس ۳ کسی اینحا حضور داره ؟؟ خبری نیست چرا ؟؟ دعوتنامه چرا نیومد ؟ آیا گران شده یانه
مجمد x5 : سلام بله الان وضعیت روی ارسال مدارک هست تحویل سیستمی ۳۰ ابان بوده
X5 : صبر کن دعوتنامه بیاد طلا 15 رو باید بزنه
*****مهم**** : کسی هست تیر تا آبان براش دعوتنامه اومده باشه؟ اگه اومده زمان تحویلش رو کِی نوشتن؟
سوال : شما واریز اردیبهشت بودین؟
شاهینGl : پارسال ۲۸۰ واریز کردم کسی نمیدونه برای تکمیل وجه چقدر باید واریز نم؟ تحویل بهمن ۱۴۰۴
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد علی : بنظر من 3 ماه زودتر میدن ک سود ندن
گیلان کوئیک اس : فاکتور تا5 شهریور رودیدم
دنا 6 دنده طرح فرسوده داغان : دنا 6 دنده فروش فوری طرح فرسوده تاریخ تحویل 27 آذر هنوز هنوز فاکتور نشده. لطفا اگر عزیزان فاکتور شدن بفرمایند. سپاس
نازنین : لطف میکنید شماره پذیرش تون بفرستید ببینم چند نفر مونده به ما برسه ممنون میشم
محسن : داداش کوییک تا7شهریور فاکتور شده این ماه تند تند کوییک فاکتور کردن
کوییک اس : سلام من خبر گرفتم .میگن که هفته آخر دی براتون دعوتنامه تکمیل وجه میاد
کوییک اس مهر : سلام کسی میدونه بین فاکتور تا پلاک کردن چقدر طول میکشه؟
کوییک : مبارک باشه ثبت نام کنی تو سایت میتونی عکس بزاری
کوییک اس : کوییک اس تا چندم فاکتور شده؟؟
گیلان کوئیک اس : مبارکتون باشه چهار چرخش براتون بچرخه