مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

مقایسه طراحی ظاهری دنا پلاس با شاهین:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید خودرو طراحی ظاهری آن است. البته این فاکتور تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد و نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد. البته کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در خودرو دارند شاید به ظاهر ماشین اهمیت چندانی نمی‌دهند. اما در بیشتر اوقات برای خریداران مهم است که ظاهر ماشینی که خریداری چگونه باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که دنا پلاس در زیبایی جلوتر از شاهین گام برداشته است یکی از مناسبترین خودروها است که نظر سرمایه گذاران در خودروها به خود جلب کرده است.

با اینهمه از منظر طراحی صنعتی شاهین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از این رو انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین از نظر طراحی ظاهری تا حد زیادی به خواست و دیدگاه مشتری باز می‌گردد. دنا پلاس را می‌توان یک فیس لیفت از پژو 405 دانست که در همه موارد هماهنگی کاملی در اجزا ندارد. اما شاهین خودرویی است که در این زمینه از پختگی بیشتری برخوردار بوده و نمره بهتری می‌گیرد. اصلی‌ترین فرق بین دنا پلاس و شاهین از بعد طراحی ظاهری زبان طراحی مورد استفاده است. در دنا پلاس از خطوط تیز و محکم برای طراحی کمک گرفته شده است. در حالی که در شاهین خطوط طراحی بدنه خودرو بیشتر نرم و منحنی هستند.

مقایسه کابین داخلی دنا پلاس و شاهین:

از نظر مواد و اجزای مورد استفاده در فضای داخلی ماشین هر دو خودرو از استانداردهای جهانی فاصله دارند. با این همه از نظر ابعاد و سایز صندلی‌ها هر دو ماشین بیشتر برای استفاده‌های شهری و کاربری خانوادگی مناسب هستند. دنا پلاس خودرویی در سگنمنت D بوده و در حالی که شاهین در سگنمنت C می‌باشد. در نتیجه انتظار می‌رود که فضای داخلی شاهین کوچکتر از دنا پلاس باشد. اما در واقعیت فضای داخلی شاهین به هیچ وجه کوچکتر از دنا پلاس نیست.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در زمان خرید ماشین مورد توجه قرار می‌گیرد بخش فنی کار است. پیشرانه مورد استفاده در شاهین نسبت به دنا پلاس جدیدتر بوده و انتظار می‌رود بهتر باشد. اما در واقعیت عکس این موضوع صادق بوده و موتور دنا پلاس کارکرد بهتری دارد. توجه داشته باشید که با خرید هر کدام از این ماشین‌ها می‌توانید وام و تسهیلات با سند خودرو دریافت کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط این وام‌ها به سایت خودروشاپ مراجعه نمایید. کارشناسان ما در گروه خودروشاپ اطلاعات تکمیلی در زمینه این وام‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه معرفی مشخصات فنی این دو خودرو باید گفت پیشرانه مورد استفاده در دنا پلاس EFV است. بنابراین در انتخاب دنا پلاس یا شاهین باید به نوع موتور آن‌ها نیز توجه نمود. قدرت موتور دنا پلاس 114 اسب بخار بوده و حجمی معادل 1.7 لیتر دارد. در مقابل قدرت موتور شاهین 110 اسب بخار بوده و 1.5 لیتر حجم دارد. در نتیجه بدون تردید پیشرانه و موتور به کار رفته در دنا پلاس یک سر و گردن بالاتر از شاهین است. به همین دلیل بسیاری از افراد بین این دو خودرو دنا پلاس را برای خریداری کردن انتخاب می‌کنند. البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده موتوری 1.65 لیتری برای شاهین در نظر گرفته شده بود. اما تحریم‌ها اجازه چنین اقدامی را به شرکت سایپا نداد. با این همه این شرکت خودروساز اعلام کرده است تا به زودی موتور تقویت شده شاهین را رونمایی کند.

تجربه رانندگی در شاهین بهتر است یا دنا پلاس:

کیفیت رانندگی که از آن به نام تجربه رانندگی نیز یاد می‌شود نیز از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. از نظر تجربه رانندگی بین دنا پلاس یا شاهین تفاوت‌هایی وجود دارد که در این بخش بیان خواهیم کرد. شاهین در گروه خودروهایی با سیستم تعلیق ساده قرار می‌گیرد. در نتیجه رانندگی با این ماشین نزدیک به تجربه رانندگی با ماشین‌های مولتی‌لینک هم نیست. اما چون سیستم فنربندی خوبی دارد بالانس و نرمی قابل قبولی را در حین رانندگی تجربه خواهید کرد. توربوشارژ به کار رفته در شاهین حس سرزندگی و کشش قابل قبولی را القا می‌کند. اما کات آف در دور پایین موتور و محدودیت‌های حاکم بر آن تا حدی لذت رانندگی را کاهش می‌دهد. اما سواری دنا پلاس به دلیل تاخیر پدال گاز و نبود سیستم توربو کمی کندتر از شاهین به نظر می‌رسد. این کندی بیشتر در زمان رانندگی در جاده‌های شهری محسوس خواهد بود. اما پیشرانه دنا پلاس از نظر عملکرد مطلوب‌تر از شاهین بوده و از کات‌آف زود هنگام در آن اثری نیست. نمره هر دو ماشین از نظر توان ترمزگیری تقریبا یکسان و مطلوب می‌باشد. علت آن نیز وجود سامانه چهار چرخ دیسکی در هر دو خودروی دنا پلاس و شاهین می‌باشد. با این همه بهتر بود که هر دو شرکت خودروساز از سامانه ESP در ساخت این دو خودرو استفاده می‌کردند.

قیمت دنا پلاس و شاهین:

از نظر قیمت شاهین در بازار آزاد در حدود 580 میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود 630 میلیون می‌باشد. در واقع قیمت شاهین بین دو خودروی دنا معمولی و دنا پلاس ساده قرار داشته و باید با هر دوی آن‌ها رقابت کند. از نظر قیمتی تارا را نیز می‌توان یکی از رقبای جدی شاهین در نظر گرفت. 

کلام آخر:

در انتها باید گفت که انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین کار چندان ساده‌ای نیست. با این همه می‌توان گفت که شاهین ماشینی جدیدتر و پویاتر از دنا پلاس است. در حالی که دنا پلاس از موتوری قوی‌تر برخوردار بوده و به اصطلاح جا افتاده‌تر است و بازار دست دوم بهتری نسبت به خودرو شاهین دارد./ خودروشاپ

 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

برچسب : خودرو , دناپلاس , شاهین , مقایسه , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : ما با این حرفا گول نمیخوریم چک ۱۵ خرداد رو مسدود میکنیم شکایت هم میکنم تا قرون آخر هم از حلقومتون می کشیم بیرون حرومزاده ها
۲۹ شهریور ثبت نام J7 : دوستان تا امروز هیچ خبری از شماره شاسی و فاکتور نیست برای من تویه مرحله اول گیر کرده. کسی هست که ۲۹ شهریور ثبت نام کرده باشه و شماره شاسی واسش خورده باشه؟
شاهین اتومات : چرا کسی پیگیر پیش فروش شاهین اتومات نمیشه پذیرش 24 مهرماه 402 290 میلیون واریز وجه کردم هنوز هیچ دعوتنامه ای ارسال نشده که چقدر دیگه باید واریز وجه کنم شماره قرارداد شماره پذیرش دارم توی قرارداد که با سایپا بسته شده هفته چهارم اسفندماه 403
مجید : حالا حالا باید منتظر باشیم، اردیبهشت هم تموم شد و رفت
مسعود : 14بهمن و هنوز فاکتور نشدم رنگ ماشین هم سفید مشکی زدم
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه : 2 گانه بودی؟
اسفندنیمه اخر : من شوشم
رانا تبدبل به 207 : اینجا تیوتری واریز وجه 17 دی ماه داریم مثبت بزنین ببینیم چند نفرین
تبدبل به 207 : تا 16دی
شهید🍂 : سلام دنای عزیز پاسخ دادم پیام شمارو اما ثبت نشد. شما لطف دارید، فرصتی باشه و پاسخی داشته باشم در خدمتم. البته بنده هم بعداز زمان دریافت خودرو که برسه دیگه اینجا نیستم.
ساینا تک 85گانه : رنگ نوشته سفید شیری
مردمِ مظلومِ ایران : دوستان شما این لامصبا رو نشناختین توو این چند سال؟؟؟ " اینا به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم ". وقتی نارضایتی و اعتراضِ مردم و نسبت به افزایش قیمت بیرحمانه می بینن، بهترین چاره ی کار و این می بینن که عرضه و تحویل خودرو رو محدودتر کنن و بازار و تشنه نگه دارن و موفق هم شدند. چرا که خیلیا بیشتر مشتاق و پیگیرِ پیامک فراخوان و واریز وجه هستن تا اعلام و ابراز شکایت و اعتراض. و روزِ تجمع هم که دیدین چند نفر رفت... لعنت خدا بر ظالمانِ حقوقِ مردمِ مظلومِ مصرف کننده ی خودرو
M : فقط تهران مونتاژ میکنه
بهزاد : سلام خدمت دوستان کسی رانا پلاس 1403تحویل مرداد ماه تکمیل وجه نشده
شهید🍂 : جواب دادم ثبت نشده متاسفانه هنوز.