سمند از خط تولید ایران خودرو حذف شد

سمند از خط تولید ایران خودرو حذف شد

 

تولید گروه سمند بدون اعلام قبلی از سبد محصولاتی ایران خودرو حذف شدند و گروه سورن از فروردین ۱۴۰۲ جای آن را در صورت‌های مالی این خودروساز گرفت.

اقتصاد نیوز نوشت: اما این گروه جدید خودرویی به همین جا ختم نمی‌شود و شاهد هستیم که گروه سورن در اولین ماه حضور در صورت‌های مالی ایران خودرو تبدیل به نورچشمی این خودروساز نیز شد. تولید این گروه خودرویی در قیاس با گروه سمند رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس ایران خودرویی ها، آبی‌های جاده مخصوص طی یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰ دستگاه انواع سورن را در خطوط تولید خود تکمیل کردند این در حالیست که در مدت مشابه در سال گذشته تولید حول و حوش هزار و ۵۰۰ دستگاه سمند در کارنامه این خودروساز ثبت شده بود؛ بنابراین شاهد هستیم خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص رشدی نزدیک به ۱۱۹ درصدی را در تولید سورن به نسبت تولید سمند در بازه زمانی یاد شده ثبت کرده است.

همین اتفاق را در فروش گروه سورن به نسبت گروه سمند در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنیم. گروه سورن توانسته در جاده فروش از گروه سمند سبقت بگیرد.

اطلاعات آبی‌های جاده مخصوص نشان می‌دهد بخش فروش این خودروساز در فروردین ۱۴۰۳ بیش از سه هزار و ۷۰۰ دستگاه از محصولات گروه سورن را برای متقاضیان فاکتور کرد. این در حالیست که ایران خودرویی‌ها در فروردین ۱۴۰۲ تنها کمی بیش از ۸۵۰ دستگاه انواع سمند را به متقاضیان فروختند؛ بنابراین شاهد هستیم که فروش سورن در ۱۴۰۳ در قیاس با فروش سمند در سال گذشته رشدی حول و حوش ۳۳۰ درصدی را به خود دیده است.

با توجه به وضعیت تولید و فروش گروه سورن در قیاس با گروه سمند می‌توان گفت مدیران ایران خودرو تمرکز خود را در فروردین امسال روی این گروه خودرویی قرار دادند.

البته بخشی از این رشد تولید و فروش را باید در برنامه ریزی آبی‌های جاده مخصوص برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU۷P به جای پژو پارس جست و جو کرد.

ایران خودرویی‌ها قصد داشتند تا پایان سال گذشته با پژو پارس خداحافظی کنند. اما این اتفاق، با توجه به فشار متقاضیان پژو پارس و همچنین دستور سیاست گذار بی نتیجه ماند.

مدیران ایران خودرو اواخر سال گذشته از سفارش گذاری برای قطعات این محصولت پُر طرفدار خود برای بهار ۱۴۰۳ خبر دادند. مشخص نیست با توجه به مجوز افزایش قیمت خانواده پژو پارس ایران خودرویی‌ها قصد دارند تا این خانواده خودرویی را در سبد محصولاتی خود نگه دارند یا در تابستان امسال با آن خداحافظی می‌کنند.

بی خبری از وضعیت پژو پارس روی برنامه ریزی ایران خودرویی‌ها برای تولید و فروش گروه سورن نیز اثرگذار است. اما همان طور که اشاره شد گروه سورن در فروردین ۱۴۰۳ به نوعی در کانون توجه مدیران ایران خودرو قرار داشته است باید دید این توجه با روند تبدیل تواهد شد یا اتفاقی بوده است.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , سمند , توقف , تولید , خط , ایران‌خودرو , ایرانخوردو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : دوستان هنوزثبت نام نکردم ،آیا قسطی یانقد؟ ،قسطی ماهیانه چقدره قسطتش میشه ؟آیا میتونم قسطی بخرم باسپاس
حمید j هفت : مبارک اولسون
J7 صادرات : ممنونم آقای حسنی پس راست بوده
نازیلا : دوستان شاهین gl نگیرید بزارید به منم پیامک بیاد عجله دارم ممنون سانروف دار بگیرید یکم باد به کلتون بخوره 😄
😁😄😃😀 : . . . سلام . . ثبت نام کنندگان پژو پارس می خواهند دوباره جلوی ویرانخودرو جمع شوند تا اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت به گوش مسئولان برسونند . . . ما ثبت نام کنندگان سورن دوگانه هم باید اعتصاب و اعتراض کنیم تا سریعتر به خودروی خود برسیم ....
سبحان : من مال دوره قبلم.فقط صبر کن جی بگیر که بد کلاهی سرت میره قیمتش ۱۰۰ فرق میکنه بعدشم قرارداد داری.صبر صبر.صبر.من که جی گرفتم و وظیفه خودم دونستم اگاهت کنم شاید ۳ ماه هم طول بکشه صبر کن
سبحان : سلام دوست عزیز اگه قرارداد داری به هیچ وجه بر ندار.بدو سانرف ۸۰ زیر قیمت بازاره و در کل بد فروش ،شاید ۳ ماه هم تاخیر داشته باشه ولی نگیر گه ضرر میکنی.
شاهین اتوماتیک : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
سورن پلاس دوگانه : دوست عزیز برو از یک بنگاه خودرو شهرتون بپرس ببین خریدار کدامش بیشتره هرچی نظر بدن فایده ندارد
J7تبریز : با سلام دوستان عزیز امروز بالاخره ماشین ما را تحویل دادند ثبت نامی ۲۳ مهر ماه بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد آریزو6 : سلام به همه واقعا از این وضعیت خسته شدیم از 20 اسفند ماشین منتظر مجوز خروج فقط خدا بهمون رحم کنه
حسین : دوستان یک سوال نمایندگی خودرو رو جمعه هم تحویل میده؟ یا نگه میدارن شنبه؟؟
207 سقف فلز : امروز مراحل از صدور فاکتور تا دریافت توسط نمایندگی باهم تیک خورد
دنا اپشنال : سلام حداقل فکر 40 روز تاخیر باش
علی4712 : منم4712هستم پیام نیومده کسی خبر داره؟
کوییک اتومات : بله تابلو دارن میپیچونن
صابر : نه هیچکی این 15 میلیون تخفیف چی شد که ندادن؟
دنا اتومات تابستان 403 : سلام دوستان دنا اتو تحویلی تابستان 403هستم پیامک واریزی تارا اومده کسی اطلاع داره اگه واریز نکنم ایا دعوت نامه دنا میاد؟
ساینا بهمن : سلام وقت بخیر میگم‌واسه تحویل حضوری کجا باید بریم تهران یاکاشان؟؟؟
منتظر : سلام این که اینا دارن فاکتور میکنن تیرماه ماشین بدستمون میرسه