تولید مجدد پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو

تولید مجدد پژو 207 صندوقدار در ایران خودرو

 

خبارخودرو: یکی از خبرهای جذابی که مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت اعلام کرد؛ بازگشت ۲۰۷صندوق‌دار به سبد محصولات ایران‌خودرو در نیمه‌دوم سال جاری بود.

اگرچه ۲۰۷ صندوق‌دار همچنان در بازار با پیشوند پژو شناخته می‌شود، اما باتوجه بومی‌سازی کاملی که روی این محصول صورت گرفته است، در شمار محصولات داخلی ایران‌خودرو قرار دارد.

خودرو ۲۰۷ چه از نوع هاچ‌بک و چه در مدل صندوق‌دارش، به دلیل چالاکی و قابلیت‌های دینامیکی، مصرف سوخت پایین، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای اروپایی، از محبوبیت ویژه‌ای در میان جوانان و خانواده‌ها برخوردار است. این خودرو با ظاهری چالاک، استایلی زیبا و نمای داخلی شکیل، احساس خوبی را به سرنشینان خود می‌دهد.

نسخه پایه یا هاچ‌بک ۲۰۷ با نام اصلی پژو۲۰۶ پلاس که توسط پژو برزیل طراحی شده، علاوه بر تولید در فرانسه و عرضه در کشورهای اروپایی و برزیل، در کشورهایی همچون آرژانتین، مالزی و چین نیز سابقه تولید و عرضه دارد.

جالب این‌جاست که نسخه صندوق‌دار این خودرو نیز علاوه‌بر ایران، در چین نیز سابقه مونتاژ و عرضه توسط شرکت خودروسازی دانگ‌فنگ را دارد. این خودرو با توجه به نوع جاده‌ها و سوخت موجود در کشور و آب‌وهوای مناطق مختلف ایران، متناسب‌سازی شده و با این موارد همخوانی دارد. مصرف سوخت پایین موتور TU۵ در کنار قدرت بالای موتور آن ازجمله مزایای ۲۰۷ است.

استمرار تولید، شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و در دسترس بودن قطعات و لوازم یدکی آن نیز پشتوانه مهمی برای این خودرو محسوب می‌شود.

مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

۲۰۷‌صندوق‌دار جدید قرار است تا کامل‌ترین محصول ایران‌خودرو در بخش سدان‌های کلاس B باشد. این خودرو به پیشرانه ۱.۶لیتری تنفس طبیعی TU۵ پلاس مجهز است. قدرت ۲۰۷صندوق‌دار جدید ۱۱۳ اسب‌بخار با گشتاور ۱۴۴نیوتون‌متر است. همچنین جعبه‌دنده این خودرو از نوع ششسرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ‌های جلو می‌رساند. قوای محرکه ۲۰۷صندوق‌دار جدید با خودروهایی مانند ۲۰۷ هاچ‌بک پانوراما و تارا اتوماتیک برابر است. در بحث امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نیز ۲۰۷صندوق‌دار جدید قرار است تا کامل‌تر از محصولاتی چون راناپلاس باشد. این خودرو به سقف شیشه‌ای با سایه‌بان دستی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آینه‌های تاشو برقی، فرمان کمکی برقی با دوخت چرم، کروزکنترل، نمایشگر لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی، تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، آینه الکتروکرومیک حساس به نور، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی، سنسور پایش فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، دی‌لایت، پوزیشن‌لایت، روکش صندلی جدید و... مجهز است.

از سامانه پایش فشار باد تایرها تا سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

۲۰۷‌صندوق‌دار به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده است که به‌صورت لحظه ای میزان فشار باد تایرها را می‌سنجد و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار می‌دهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند.

اضافه‌شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها می‌شود. یکی از امکانات مهم اضافه‌شده به ۲۰۷صندوق‌دار، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می‌کند.

این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده ایفا می‌کند و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی می‌کند.

سیستم ESC با ترمزگیری فعال در چرخ‌ها و همچنین قطع‌کردن دریچه گاز، سعی می‌کند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. این سیستم همچنین بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و درصورتی‌که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل می‌شود.

اضافه‌شدن سیستم کنترل کشش به موجب تجهیز به ESC

به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به ۲۰۷ صندوق‌دار اضافه شده است. این سیستم با جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها در هنگام شروع حرکت در مسیرهای لغزنده، از سر خوردن جلوگیری می‌کند.

سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردی‌ترین امکانات اضافه‌شده به ۲۰۷ صندوق‌دار است. عملکرد این سیستم، بدین صورت است که هنگام شروع حرکت در سربالایی، برای حدود ۳ثانیه ترمز خودرو را نگه می‌دارد تا مانع از حرکت به سمت عقب شود.

در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها کند و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. لازم به ذکر است، این سیستم در سرازیری و درصورتی‌که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو می‌شود. ۲۰۷ صندوق‌دار به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده است.

عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ می‌دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیشترین حالت ممکن می‌رساند تا خودرو در فاصله کمتری متوقف شود.

همچنین به‌منظور امکان پاس‌کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در ۲۰۷ صندوق‌دار، تغییراتی در بدنه این خودرو و به‌خصوص درِ موتور اعمال شده است.

 

منبع

ایران جیب

 

 

برچسب : خودرو , تولید مجدد , پژو 207 صندوقدار , ایران خودرو , 207 صندوق دار , 207 اس دی , 207 sd






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
ایگل : تحویلش مهمه.الان دقیقا 60 روزه ماشین شاسی شده ولی تحویل نمیدن.من که تا اخر ماه اگه ندادن میرم با چادر دم دفتر جنت آباد میخوابم.فرمانداری شهرستانم رفتم امروز گفت چند روزصبر کن اگه ندادن از طریق دادستانی اقدام میکنیم
فرهاد : سلام من هم نیسان ثبت نام کردم اما با گذشت 40 روز از فاکتور هنوز پلاک نشده آخه من از کجا بیارم چک اول که موعدش نزدیکه را پاس کنم هر جا ه هم زنگ میزنم پاسخگو نیستن موندم چیکار کنم
آریا : سلام من هم زنگ زدم هم به نمایندگی مراجعه کردم گفتن تا پایان شهریور پیامک میاد ولی احتمال خیلی زیاد شاهین جی ال باشه
تارا دستی v1p : مالکیت ایران خودرو هم عوض شده و کروز بیشتر سودش(جدای از پولی که از ما نگه میداره) توی فروش بیشتره. برخلاف قبلا که نگه داشتن برای ایران خودرو امتیاز بود. الان مثلا ماشینی مثل ری را، گیر و گور داره. موتورش روش خوب جواب نمیده، خودش استیبل نیست و ... دنا توربور مشکلات خودش رو داره و داغ میکنه و ... پلتفرم و شاسی از 405 هست. همه زندگی ایران خودرو، در مورد ماشین های برند خودش(نه چینی ها) شده تارا. پیگیر اخبارش باشید میبینید. زمان جنگ هم خط تولید یکسره تارا تولید کرده. کلا میخواد بازار شاهین و ماشین های هم قیمت رو انحصارا بگیره. تارا با موتور ری را تارا با موتور 3 سیلند جدید تارا با موتور هیبرید کلا سایت ایران خودرو سر بزنید، نصف اخبارش در مورد تارا ست. حرص میخوریم که پول زیاد گرفتن. پیاده ایم. دارن دیر میدن. اما استرس ندادن، نداشته باشید. شرایط این ها که زودتر فاکتور میشن فرق میکنه. مثلا v4 سفید الان صفش خلوت تره. یا نمایندگی زودتر مدارک رو آپلود کرده و ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه : سایپا دلمون رو خون کردی چرا پیش فروش بهمن رو نمیدی آخه؟
غریبه : بعد 5 ماه تاخییر
207 : شما کی تبدیل زدی برادر
دنا تحویل دی : سلام کسی هست دنا اتومات ابشنال باشه پیش فروش باشه مراحل بگه چندم واریز کرده دعوت نامه یآمده براش هرچی میخونم همش پنج دنده با شیش دنده اتومات کسی نیست
نابودی سایپا : واقعا چقد بی عرضه میتونید باشید که پولتون براتون مهم نیست چقد براتون سخته برای گرفتن حقتون سایپا رو آتیش بزنید ، انشالله هیچ وقت ماشبن بهتون نده سایپا بی عرضه ها
جواد : آقا حرومتون بشه ما از کجا پول بیاریم پول قسط هارو بدیم مگه چقدر برای پلاک میخاد بکشه که اینهمه علافمون کردید ماه بعد باید قسط بدیم 90 میلیون از کجا بیاریم نامردا از کجا بیاریم چقدر نامردی سایپا نخوری اون پولارو
151 : شماره پذیرش
مائده : تایید آدرس سخا منظورتونه؟
کوییک gxl 17 خرداد : دعوتنامه تحویل تیر از 11 خرداد شروع شده بود یعنی تو این هفته فقط یک روز رو فاکتور کردند خیلی کند پیش میره.
Ali : بله مال من تغییر. کرده. به TU5p.